• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis

Har läst ikapp i tråden en del. Kul att det skrivs så mycket Skrattande

Massor med pepp till er som har det jobbigt med sambo och sjukdom, det är inte lätta grejer! Hoppas att allt ska gå bra! Har ahft pappa på sjukhus i helgen, ambulans och grejer, inte kul alls. Men han är frisk så nu är vi bara glada!!

Alla börjar få så fina magar i bilstråden också, min är numera ganska så liten på morgonen, men jag klarar inte av att ha något tryck alls på den, inte ens gympabrallor så nu är det mammabyxor på jämt. Trodde jag skulle slappna av nu när jag passerat v 13 men icke...oroar mig för att den lilla där inne ska ge upp...ska bli bra att gå till BM nästa vecka igen och prata lite om detta. Läser att flera fått lyssna på hjärtljud...undrar om man kan få det? Illamåendet är ganska så bra i schack nu men jag får väldigtr ont i magen, typ magkatarr och det är rätt jobbigt. Vet inte hur jag ska hantera det riktigt...någon mer som har det?     

• IdaElinLivia040611

Busbus: åh jag lider med dig, och dom stackars barnen. Hade det exakt likadant. Mitt ex pumpade mina tjejer så fulla med skit om mig och min nya man. Tack å lov har det inte påverkat umgänget som alltid varit varannan vecka. Men det gjorde att min äldsta tjej ( då 6 1/2 år) hade jätte svårt att tillåta sig själv att tycka om min nya man. Men det var bara en period som tur va. Galet att dom inte ens får träffa sitt syskon hemma. Fy va arg jag blir på bittra svartsjuka ex. Nu hade den mamman iofs en diagnos men ändå. Styrkekamar till dig .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Uddabus

Ja o allt detta påverkar oss o att definitivt inte vill ha fler barn osv...

O jag blir en pain in the as för jag vill veta vad vi är o var vi står...

• IdaElinLivia040611

Porlantis: så har jag med. Det som e jobbigast nu, speciellt kvällstid. Dricker massa samarin och tuggar galviscon. 13+3 idag full fart mot v 15 och nytt UL. Har nästan kännt mig som deprimerad helt utan anledning ett par dagar. Bättre idag. Tror det e hormonerna. Och att jag fortfarande e mycket hemma för jag e så trött och illamåendet har liksom tagit lusten att göra nått. Och även om jag mår bättre så e jag fortfarande lite orkeslös. Men men jagve super glad över graviditeten och har en fin man som e lika lycklig och efter vad jag läser hör så e jag ännu mer tacksam att jag träffat rätt man och blir så väl omhändertagen och älskad.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Polarlantis
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-12 08:22:42 följande:
    Porlantis: så har jag med. Det som e jobbigast nu, speciellt kvällstid. Dricker massa samarin och tuggar galviscon. 13+3 idag full fart mot v 15 och nytt UL. Har nästan kännt mig som deprimerad helt utan anledning ett par dagar. Bättre idag. Tror det e hormonerna. Och att jag fortfarande e mycket hemma för jag e så trött och illamåendet har liksom tagit lusten att göra nått. Och även om jag mår bättre så e jag fortfarande lite orkeslös. Men men jagve super glad över graviditeten och har en fin man som e lika lycklig och efter vad jag läser hör så e jag ännu mer tacksam att jag träffat rätt man och blir så väl omhändertagen och älskad.
    Kan bara instämma i det här med rätt man, det har jag också Hjärta han vill bara uppmuntra mig och skja lite och så mara morrar jag tillbaka, stackarn! Men han är också så omtänksam och go...och engagerad! Har också kännt mig så trött det sista, jag är väl lite sen med gravtröttheten kan jag tänka mig, haha! Inte så glad heller alla dagar men så är det väl?! Jag mumsar på novalucol och det funkar rätt bra men att dricka mäjölk funkar nästan bättre. Feta mjölkprodukter lägger sig tydligen som ett lock över om jag förstått rätt. Men jag dricker lättmjölk och det funkar fint.
    Nä, nu ut i halvmörkret med pigga vovvar innan dom säger bawowowowooo och väcker sambon, som ska jobba sent ikväll Glad 
  • zenoble
    Uddabus skrev 2011-12-11 20:50:14 följande:
    Måste det vara morgonurin? Är det inte höga halter nu ändå?
    Det är mest eftersom det inte ska vara påverkat av något man har ätit eller druckit eftersom det går efter "surheten" i urinen.
  • Uddabus

Okej.. Får prova imorgon...

Min sambo har varit så fullständigt rätt på alla plan.. Vi har köpt hus tsm o han ville från början skaffa fler barn, förlova sig osv hela kittet...

Men sen när alla ex började bråka om alla barn till höger o vänster o har gjort nu i över ett år så har vi bägge varit trött o orkeslösa...

O nu när jag gör allt för att hålla oss ihop som familj med tanke på vad alla barn genomlidit o att jag älskar honom över allt annat... O försöker stötta osv så är det inte så lätt med alla känslor som far o där han inte vet om han vill fortsätta ens...

• Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2011-12-12 08:09:33 följande:
    Illamåendet är ganska så bra i schack nu men jag får väldigtr ont i magen, typ magkatarr och det är rätt jobbigt. Vet inte hur jag ska hantera det riktigt...någon mer som har det?     
    Tycker att det som hjälper bäst är att dricka Wichyvatten. Köpte en 100-pack med Gaviscon i början av graviditeten då jag knaprat sådana de andra gångerna men nu får jag bara inte ner dem. Samarin mår jag illa av av någon konstig anledning. Att tugga på lite sötmandlar ska också vara bra. Någon rekommenderade banan också.
  • Elvis Mamma

Har testat bikarbonat tre gånger nu å alla gångerna visar på en tjej, är dock väldigt skeptisk till testets tillförlitlighet men ska bli kul å se sen om de stämde :)