• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Hej tjejer! PANIK! Nu när jag gick på toa så kom det blod o jag har haft lite molande värk i nedre delen av magen några dgr..
    Har trott att det är växtvärk.. Men nu vet jag inte.. Blödningen var inte jätte stor men lite klumpar( ursäkta äckelvarning).. Nån som haft nått liknande? Jag är i v.15(14+3)...

• Polarlantis
    LillaGrynet skrev 2011-12-12 12:50:26 följande:
    Hej tjejer! PANIK! Nu när jag gick på toa så kom det blod o jag har haft lite molande värk i nedre delen av magen några dgr..
    Har trott att det är växtvärk.. Men nu vet jag inte.. Blödningen var inte jätte stor men lite klumpar( ursäkta äckelvarning).. Nån som haft nått liknande? Jag är i v.15(14+3)...
    Kan vara vad som helst. Åk in på gynakuten BUMS och ta reda på det, gå inte och undra hemma! Håller alla tummar!!!
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-12 08:01:27 följande:
    Liljan o loppan: jätte konstigt att du inte följs upp. Du födde ju också typ i v 25. Jag går på spec. Mödravården för att kolla tappen. Nu la dom VUL: en med 10 dagars mellanrum till att börja med. Det e ju så lurigt med att öppna sig tidigt, det är ju ingenting som riktigt känns. För mig va det som växtvärk. Inte förrens jag fick rikliga flytningar som jag åkte in och då va det ju redan för sent. Nu hinner dom ju se om tappen kortas och sätter in ett cerklage som extra stöd:) mycket nöjd med hur bra koll dom har.
    nej jag födde v.35. Förlossningen stoppades v.30 resp.28 då de startade. Sen sängläge o båda kom i v.35. Tappen var nästan utplånad v.28 men den "växte ut" av vilan. Kan tydligen göra det.
    Men jag skulle ju hellre få ett cerklage o slippa ligga till sängs i 5 veckor....
  • Dancia

Polarlantis: Jag har också magkatarr. Brännande, tryckande känsla i magen. Känns till och med jobbigt att stå upp för det känns som att magen vänder sig. Massor med halsbränna på grund av magkatarren också.

LillaGrynet: Det behöver inte vara något konstigt men självklart ska du åka in och få kolla hur den lille mår där inne. Håller tummarna för att allt är bra <3

• Dancia

Är det några som är säkra på att ni kännt fosterrörelser?
    Jag började känna rörelser i v.15 med första barnet, i v.14 med andra och nu i början av v.13 med tredje barnet, tidigare och tidigare var gång :). Var inte riktigt säker på vad jag kände i början men när det sprattlade till flera gånger när jag böjde mig framåt igår i soffan så var jag väldigt säker :).

• fyrklöver81

Lilla grynet: Håller med de andra åk in eller ring kk.
    Sen står det under vecka 12 att det är vanligt med blödningar och det kan bero på lågt sittande moderkaka, så det är säkert ingen fara men det är ju alltid skönt att veta!!!

Håller tummarna att allt är bra- och det tror jag det är!!!! 

• IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2011-12-12 12:54:39 följande:
    nej jag födde v.35. Förlossningen stoppades v.30 resp.28 då de startade. Sen sängläge o båda kom i v.35. Tappen var nästan utplånad v.28 men den "växte ut" av vilan. Kan tydligen göra det.
    Men jag skulle ju hellre få ett cerklage o slippa ligga till sängs i 5 veckor....
    Jaha, sorry då blandade jag ihop dig Tungan ute, fantastiskt att tappen kan växa tillbaka. Jag ska ju bli sjukskriven from v 15 den här gången. BM sa att jag måste förbereda mig på en lugn graviditet. Hoppas bara att allt ser bra ut på måndag och att ingenting har hänt så jag inte måste börja hänga på soffan redan nu. 
    Jag kan ha en himla molvärk och ryggvärk men hoppas på att det är vanlig växtvärk än så länge. Har ju typ inga flytningar alls så det känns bra Glad 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611
    LillaGrynet skrev 2011-12-12 12:50:26 följande:
    Ja åk in. Blod med klumpar är aldrig bra. Kan vara ingenting kan vara MF. Har du gjort något VUL tidigare???? Om inte så kan det ju i värsta fall ha avstannat tidigt och kommer ut nu. Vill absolut inte skrämmas men blir galen på dom som säger det e normalt  och "oroa dig inte". Bättre att veta. TA HAND OM DIG OCH JAG HÅLLER ALLA TUMMAR JAG HAR!!!!!
  • IdaElinLivia040611
    Dancia skrev 2011-12-12 13:15:53 följande:

Är det några som är säkra på att ni kännt fosterrörelser?
    Jag började känna rörelser i v.15 med första barnet, i v.14 med andra och nu i början av v.13 med tredje barnet, tidigare och tidigare var gång :). Var inte riktigt säker på vad jag kände i början men när det sprattlade till flera gånger när jag böjde mig framåt igår i soffan så var jag väldigt säker :).

Jag tror jag kännt men e inte säker. Ett par gånger på kvällen om jag legat på sidan i soffan har det kännts som sprattel, men det kan lika gärna varit tarmar eller typ som nervryckningar, Min moderkaka sitter lågt det e det enda jag vet. Hoppas på att den kommer hamna i bakvägg så man kan se och känna tidigt.