Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Jag har också mycket sammandragningar. Har haft det med alla fem. Förut har jag alltid tänkt att det är ju bra att kroppen förbereder sig inför förlossningen men nu känns det lite onödigt när man har fått veta att det blir planerat snitt;) 

• gammelmamma
    lycka 4 skrev 2012-03-26 07:30:19 följande:
    100 dagar idag =)  kommer visserligen bli snitt ca 10 dagar innan .

Nu vill jag bara komma till vecka 30 !!!
    Mina sd har lugnat sig lite " peppar peppar" vilket är jätte skönt.
    Känns som om jag måste tat lite lugnt ett tag å ladda batterierna, kommer bli två stressiga månader nu med försäljning, flytt pack mm mm .
    Tänkte att jag ska säga till min bm när jag ska tillbaka till henne att jag ska flytta å då kan läkaren här skicka en remiss ang snitt till stockholom istället för till Norrköping, sen måste jag ju byta bm lite snabbt så att det är klart när jag kommer tillbaka .

Varför ska du snittas, är lite nfiken eftersom jag fick veta att jag också ska det. Det känns ite konstigt
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-26 12:14:08 följande:
    Jag ska också snittas, dock rekomenderade inte läkaren jag var hos det men det struntar jag i. Fick en sfinkterruptur grad 3-4 förra förlossningen och därför vill jag ha ett snitt. Ska på inskrivningssamtal i grav.vecka 34.

Måste bara berätta att jag mår så mycket bättre nu! Jag vet inte vad som har hänt, foglossningen har nästan släppt. Jag kan röra mig någolunda fritt nu! Klarade till och med att ta en promenad med sonen till närmsta lekparken igår, det är stort steg för mig! Så just nu behöver jag inte ens kryckorna! Dessutom har mina andningsbesvär försvunnit. Harry ligger dock och trycker sin fot eller nåt ut ur magen typ vilket gör galet ont, men det står jag ut med eftersom det är min lilla bebis!
    Jag brukar också få en tid runt de här veckorna som jag blir lite bättre från foglossnigen och att jag mår bättre mentalt, tyvärr är det inte så denna gången men jag tror att det är ganska vanligt. Däremot framfogen brukar bli värre ju längre det går.
  • gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-03-26 14:35:47 följande:
    Då gick man in i vecka 30 idag :) med andra ord en milstolpe gjord och med de blir de smörgåstårta och pommac idag ;) nästa milstolpe nu är varje ny vecka man går in i och med lite tur så kanske man kan gå 5 veckor till??

Smörgåstårta varje vecka är inte illa;)
  • gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-03-26 15:47:40 följande:

Haha nja de blir de nog bara idag ;) dok hade jag fått välja hade inte varje vecka varit fel ;)
    nej det hade inte varit fel, jag hoppas istället att jag slipper gå längre än V 35. Konstigt vad olika det är
  • gammelmamma

Självklart håller jag tummarna för er som inte vill få för tidigt. Det vill jag ju absolut inte

• gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-26 19:12:48 följande:

Har varit hos bm idag
    V30

Blodtryck: 90/60 lite väl lågt...

Hjärtslag 140 lika som förra gången. 

SF-mått 29cm +5cm från förra mätningen i v.25        

HB: 120

Fick även remiss för tul, aurorasamtal och förlossningsplanering samt en ny tid till läkaren som sjukskrev mig. Det är mycket nu       

vad är aurorasamtal?
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-26 20:30:53 följande:

Man får träffa en person och prata om att man är rädd för förlossningen. Mer än så vet jag inte riktigt...

Okej. Vad jobbigt att vara det. Lycka till med samtalet, hoppas du får som du vill
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-26 21:04:57 följande:

Ja saken är den att jag inte vet om jag är det eller inte. Jag tycker att det är läskigt men jag vet inte om jag är riktigt rädd, men jag tycker det är bra att jag får komma och prata med någon iaf. Sist slutade förlossningen i akut snitt efter att läkaren misslyckats totalt med epiduralen.

Tycker jag är jätteförståndigt. Om inte annat kan det nog hjälpa bara att man vet att man kan få planerat snitt om man vill. Min dotter förlöstes med urakut snitt för 6 veckor sedan. Hon krampade och höll på att hamna i koma och det var jättekritiskt. Hon och hennes sambo ska få komma och prata med någon snart. Det är jätteviktigt. Nu är ju det ett eftersamtal men det kan i alla fall vara bra att veta lite inför framtiden. Hennes sambo vill absolut inte att hon ska prova vaginalt nästa gång.
  • gammelmamma

pojkarnas mamma: Jag har tänkt på i natt, du har pratat om att din bm säger att du inte ska gå upp mer i vikt eftersom du ska snittas. Får jag fråga hur mycket du väger? Jag är lite orolig nu när jag har fått veta att jag blir snittad, jag är också lite överviktig.

Usch för kräksjuka. I dag ligger min man med feber, jag vet inte när det hände senast, säkert 5-6 år sedan. Hoppas jag slipper. 

Svar på tråden Juni-barn