Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

JenieJ och PIO; håller tummarna

Jag var på ante i går och skulle prata om igångsättning. Jag hade laddat och tänkt igenom vad jag skulle säga och var beredd på att strida för min sak. Jag kom dit och fick träffa en jättegullig läkare. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, det blev planerat snitt, känns lite konstigt men det är bara att gilla läget. Jag fick även sömntabletter och värktabletter så nu kan jag göra något, vissa dagar i alla fall:) Det känns bra, så dagarna går lite fortare  

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-22 09:53:48 följande:
    Gammelmamma: Vad skönt att det känns bra. Och att du äntligen fick träffa en vettig läkare och har fått hjälp att sova ordentligt. Snitt är inte helt illa heller, allt har ju sina fördelar.

Tack, ja jag försöker tänka på det. Att det finns för och nackdelar med allt. Just nu kommer det mycket frågor bara. När man har flera barn som jag har så tror man ju att man liksom ska veta vad som händer. Alla mina förlossningar har varit ganska lika så jag har omedvetet tänkt att det är så det ska bli:) Nu kan jag planera lite bättre, vilket jag gillar.
    Är det någon som har gjort planerat snitt? När får man åka hem efter förlossningen, jag hatar nämligen att ligga på sjukhus.
  • gammelmamma

Jag har inte heller gjort gynundersökning hos BM, gjorde en när jag var på förlossningen, det är allt. När jag fick mina första gjordes det flera gånger plus att läkaren skulle klämma på brösten och se så att man inte hade inåtgående bröstvårtor och allt möjligt, tur att det ändras med tiden:)

• gammelmamma

Jag är heltidssjukskriven tiden ut pga foglossning. Kryckor, rullstol, bälte och TENS hjälper mig i vardagen. Har varti sjukskriven sen 1/1, läste på distans fram till dess. Lycka till

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-23 10:23:51 följande:
    Grammelmamam: jag tänkte rota fram mina tabletter nu ( är jätte pollen allergiker ) eftersom jag va gravid vid denna tidpunkten förra året med så vet ja att de är godkända . Ska kolla bara vad all så jga t heter, så kan jag skriva sen:)

Tack! Jag var också gravid vid denna tiden förra gången,men för tre år sedan och då kunde de inte rekommendera något så jag skulle vara jättetacksam om jag kunde hitta något
  • gammelmamma

Har pratat med dom och loratadin går bra att ta. Om jag får allergireaktioner på bett är det cortison som gäller. Tack för alla tips och svar. Nu blir det första gången på föräldrakursen.

• gammelmamma

Har förtagit mig idag, varit på föräldrakurs och varit med och handlat det är mer än jag klarar så nu ligger jag och vrider mig av smärta medan sonen och mannen lagar mat :(

• gammelmamma

Håller alla tummar att min pappa får komma hem från sjukhuset i morgon. Det är tanken om inget mer tillstöter:)

Svar på tråden Juni-barn