Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Det är ganska många i tråden som har haft det tufft:( 

• gammelmamma
    lycka 4 skrev 2012-03-27 20:07:40 följande:
    Gammelmamman! Jag har gjort ett katastrof å två planerade sövda snitt . efter mitt katastrof snitt sa läkaren att jag troligen va för trång. Efter 2 snitt fick jag inte föda vaginalt. jag blir totalt lamslagen vid tanken av att nån skär i mig då jag är vaken .
    okej, ja jag är inte rädd eller så mest lite förvånad att inget har sagt det innan. Det var en ren tillfällighet att jag berättade det. Det känns lie snopet eftersom jag vet att jag har svåra graviditeter men bra förlossningar. Jag vill gärna vara vaken eftersom jag inte är rädd och eftersom min dotter är ledsen över att hon missade att få upp sin dotter på bröstet. Det blir som det blir men jag känner att jag har mycket frågor som jag vill ha svar på. Jag tycker det är underbart att veta när det blir och att veta att man inte behöver gå över. Det hade jag ju i och för sig vetat även om jag hade blivit i gångsatt:)
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-27 21:29:43 följande:
    Jag fick nu ikväll när vi var på affären en nerv i kläm , har ju problem med ischias till och från och nu är det nått som inte släpper. Det gör så fruktansvärt ont, en smärta man inte kan ta på och verkligen inte få bort. Försöker ligga med en kudde mellan knäna, sitta, stå, ligga vanligt men ingenting hjälper. Jag undrar hur denna natt ska bli .

Har du provatett bad eller dusch
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-27 21:58:54 följande:
    Nej faktiskt inte.. Kan det hjälpa? Badkar har vi inget, men en dusch har vi iaf

Jag tycker det kan underlätta lite. Jag har inte direkt nerver i kläm men med riktig smärta kan det hjälpa en att slappna av lite så nervklämmet släpper. Jag led mycket av nerver i kläm för flera år sedan. Nu är jag förskonad tack och lov. Lycka till.   och du..... vilken tur att ni har dusch;)
  • gammelmamma
    Emmelie Lindén skrev 2012-03-28 18:24:23 följande:
    En som hoppar in i denna tråd, om man får? =)
    Har läst den från och till, kommer ihåg att ni tagit upp väskan som ska packas med till förlossningen. Men hittar de inte, ni skriver ju hur mkt som hellst =)
    Så vad vill eller ska ni packa? 

Mår toppen, men lite sliten och trött på em & kvällar. Har min lilla Vilmer på 3,5 som man måste pyssla om när man kommer hem från jobbet.

Jag är i vecka  28 i morgon
    Beräknat förlossningsdatum Tors 28 jun 2012.

välkommen hit
  • gammelmamma

Carwho: välkommen tillbaka och hoppas du får må bättre nu på slutet, är det första barnet?

• gammelmamma

Då var man sjukskriven fram till bf.
    I morgon ska jag till en ny sjukgymnast, det ska bli spännande och se om hon har några ideer  

• gammelmamma

Usch vad jobbigt ni har det. Jag sa just till min läkare att jag är så glad att jag "bara" har svår foglossning. Det är ju inget som är farligt 

Svar på tråden Juni-barn