Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Aikotakara - Hur går det för dig? 

Måste fråga, är det någon mer med konstiga flytningar? Imorse när jag var på toaletten så såg jag att flytningarna typ såg ut som gult snor.

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd
    lycka 4 skrev 2012-04-17 09:37:45 följande:
    Kan vara delar av slemproppen.
    Visst återbildas den? Hade lite molvärk igår, svag svag mensvärk typ.
  • MissFörstånd

Det var mer igår jag hade lite molvärk, men idag har jag inte känt något så jag avvaktar.

JennieJ - Har du legat högt i socker förut också?

• MissFörstånd
    Polarlantis skrev 2012-04-17 10:54:13 följande:
    Samma här, har inte kännt ngt idag...vi får hålla kontakten och se vad som sker, spänningen stiger
    ! Det är en vilde i magen iaf!
    Ja absolut! Det är klart att det blir spännande ju närmre Juni man kommer
  • MissFörstånd
    JennieJ skrev 2012-04-17 11:15:39 följande:

Var första gången! Legat någonstans 5-6 tror jag

Hoppas det bara var idag och att glukosbelastningen inte visar på någonting.
  • MissFörstånd
    Dancia skrev 2012-04-17 11:54:56 följande:
    Fy vad jag blev rädd precis! Låg ner i soffan på rygg och kände hur det rann till rejält och blev helt blött i trosorna. Skyndade mig till toaletten där det droppade ännu mer och nu fortsätter det droppa lite då och då. Vätskan är dock grumlig som riktigt tunna flytningar och luktar ingenting, om jag inte minns fel så ska fostervatten lukta lite speciellt? Har inte varit med om så här rikliga och tunna flygningar någon gång innan så jag lär nog ringa in till fl om det inte slutar.

När vattnet gick för mig så luktade det absolut ingenting. Ta på¨dig binda eller trosskydd om du inte har det redan för om du åker in på förlossningen så vill de (faktiskt) kika i den. Så byt inte för att känns dig fräsch. Jag fick ha en handduk i byxorna när vi åkte in också för det kom lite mycket då .
  • MissFörstånd

Jag har precis tagit en powernap i TVÅ TIMMAR! Skulle inte sova så länge, tänkte mest vila men jag är helt slut! En kompis sa att det är normaltid på powernaps när man är gravid . Jag vet inte de ja, men men =)

• MissFörstånd
    Stumpilumpan skrev 2012-04-17 13:48:28 följande:
    Tips på hur vi mamma lediga kan fördriva tiden 

Nu med facit i hand ångrar jag bittert att jag inte valde att jobba en månad till, jag älskar att hålla i gång & jag älskar mitt jobb.

För 8 dagar sedan gick jag på mamma ledighet och känner att det var PÅ TOK för tidigt. BF 14/6

Alla bebiskläder är tvättade, rummet snart färdigt, garderob och kök skinande rent.

Hittar verkligen inte fler hemma projekt.

Jag har gått med i en mamma grupp som träffas varannan vecka, för grillning, promenader och olika grupp samtal ... men som sagt det är varannan vecka.

Jag och maken går också på föräldrautbildning en gång i veckan.

Baaaah ... hur står ni andra UT ?

Tips tack Hjärta 
    Nu är ju jag sjukskriven och kan inte göra så mycket fysiskt, men sy ett babynest eller en amningskudde. VILA! Passa på att vila för det blir inte så mycket av den varan sen.
    Uddabus skrev 2012-04-17 13:52:17 följande:
    Har precis varit på tillväxtultra... Min bebis är en riktig knubbis iaf :) hon bjöd på 3 d bilder o filmer :) första gången jag sett det på min egen bebis...
    Knubbiga kinder hade han o var så söt...

21% över o vägde 2890 nu...

Hihi en liten knubbis. Här i Dalarna sa de att bebisar får ligga på + eller - 22%. Kommer det göras fler tul på dig då?

JennieJ skrev 2012-04-17 14:04:10 följande:

Tack för omtanken :) får hoppas de är tillfälligt absolut vet inte va som händer annars. Känner dok inte ett dugg för varit för mycket negativa besked så har på nått sätt stängt av!
    . Jag fick träffa diabetessköterskan och diskuterade kost och motion och fick med mig en mätare hem och fick sticka mig i fingret x antal gånger per dag. Låg i en gråzon så jag varken hade eller inte hade graviditetsdiabetes. Annars kan man väl bli behandlad med tabletter eller insulin.

• MissFörstånd

Gammelmamma - har hört om en kvinna nära där jag bor som fick halvsidig ansiktsförlamning under förlossningen och det är inte helt återställt. Tror barnet nu är 12 år. Så fråga någon kan du ju göra

Svar på tråden Juni-barn