Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

NinnaBus skrev 2012-04-13 13:49:04 följande:
    Var på tillväxt-ul i onsdags.
    Bebis följer sin egen kurva i alla fall. Ligger 15% under normalen, men håller sig där.
    Så nu blir det nytt ul om 4 veckor och då enbart pga mina problem med sköldkörteln.
    Allt såg jättebra ut på ul i onsdags i alla fall.
    Så då minskade oron för att även denna ska komma tidigare.

Igår var ingen rolig dag. Mådde skit. Vet inte om det kan ha varit en släng av någon snabbt övergående magsjuka eller om det var gallan som sa ifrån eller nåt magkatarrs-aktigt... Vaknade av att det kändes som  om magen höll på att brinna upp... 
    Fick gå på toa ett par gånger, men inte lös direkt... Spydde en gång på morgonen...
    Men kunde i princip inte äta nåt på hela dagen. Sved som eld i magen bara av en tugga vitt bröd...
    Och så trött... Halvsov hela dagen...  
    Bättre idag, men svider lite fortfarande...   Speciellt om jag äter nåt...
    Ja, ja... Det går väl över... 
    Vad har du för problem med sköldkörteln? Får du gå på tillväxt för det? Jag äter själv levaxin och har inte hört något sådant förut.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd
    NinnaBus skrev 2012-04-13 15:10:34 följande:

Överproduktion. (hyper)
    Äter lågdos tiotil för att hålla värdena på en bra nivå.
    Är tydligen lite klurigare att ha en överproduktion vid graviditet än att ha en underproduktion (sa i alla fall läkaren på spec. mödravården).
    Finns risk för tillväxthämning + lite annat vid överproduktion så därför har de koll på tillväxten. 

Aha. Ja jag har underfunktion så då är det kanske inte så konstigt att jag inte hört något. Mina värden skenar åt alla möjliga håll och läkarna vet väl inte riktigt vad de ska göra..

Jag ska på tillväxt på måndag men det är eftersom jag har gjort en gbp.   
  • MissFörstånd
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-14 10:06:43 följande:
    Har ni börjat packa era bb väskor ännu ?

själv har jag inte börjat men ska nog börja göra en lista iaf =)
    Bebiskläderna ska tvättas första rundan i morgon tänkte jag... så hinner man med en gång till senare !!

Förlossningsbrevet är relativt klart och ska bara skrivas ut och läggas i mappen.

Nu väntar bara ett besök på Halmstad BB så man vet vart man ska ta vägen. "Tillhör" egentligen Helsingborg men valt Halmstad istället.
    Någon som fött där tidigare?
    Jag har inte packat än men börjar känna lite brådska inför att göra det... V 33 imorgon.

Har ni fått era papper från bm som man ska ha med in på förlossningen? Eller är det via datorn nu istället? När vi fick åka in till förlossningen på koll i v27 så frågade de nämnligen om vi hade några papper med oss....  
  • MissFörstånd
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-14 10:20:15 följande:
    Jag fick mina papper redan på besöket runt v 18-19 ca. så jag har med mig den mappen varje gång jag e hos BM så fyller hon i efter hand.

Hmm, ska kanske fråga om de när jag ska dit om 1½ vecka.
  • MissFörstånd

Min bebis har också "ryckningar" och det är inte hicka. Hicka känns ju mer bara inne i magen som klick. Men det här är ju riktigt sparkar som syns tydligt utanpå magen också.

Elvis mamma - Jag bor också i Dalarna och har också funderat på att det brukar vara fullt i Falun under sommaren, men jag hoppas att jag får före midsommar och hoppas att det inte är så mycket turister här då. Vart kan man annars åka tänkte du? Du skulle ju kunna åka till Gävle kanske?! Jag har 50 minuter till Falun så nått Gävle blir det inte för mig då det tar två timmar   

• MissFörstånd

Har ni sett sidan www.glammom.se har jättemånga fina amningsbh till helt ok pris. Storlek B-J. Där står det att man ska lätt få in en hand i kupan om man köper bh innan man fött bebisen. Finns en liten bh skola. Lätt värt att kolla den sidan!

Elvis mamma - ja det är synd att Mora har stängt, dit har vi bara 20 minuter. Jag tänker på de som bor i Idre som har 3 timmar till förlossningen i Falun. Men det senaste jag hörde är att de åker till Norge och föder istället.

• MissFörstånd
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 13:20:23 följande:
    En viktigt fråga!

Hur många av er har ett extra inlägg i babyskyddet som gör det mer ombonat och stadigt för bebisen? Har inget extra sånt i vårt babyskydd men såg några vänner som hade det, och vill nu ha ett till bebis. försöker googla men hittar inte som man kan köpa löst?  
    Jag har sånt, men jag håller med Dancia att ta en filt eller något för att göra det lite trångt. Bara att se till att bältet sitter rätt så är det ingen fara.

Idag har jag också haft en dålig dag, sovit dåligt inatt. Vänt mig från höger till vänster sida hela natten och det har gjort ont i höfterna hela tiden. På dagen blev det inte bättre och sen var jag bara allmänt sur. Nu känns det lite bättre och vi ska snart starta grillen. Sambon fyller år idag    
  • MissFörstånd

Dottern kom v 37+2 och det gör inget om denna kikar ut lite tidigare heller . Det började med att vattnet gick på morgonen när jag sov, trodde nästan att jag kissade på mig tills jag förstod vad det var . Sambon jobbade så jag var helt chockad och ensam

• MissFörstånd

Aikotakara - håller med övriga, ring till förlossningen!!

V 32+1 varit på tul idag. Bebisen väger ca 2100 g och beräknas väga 3500 vid fullgången tid. Ligger på +5% nu. Huvudet är neråt, sa inget om det var fixerat eller så. Läkaren berättade att om man gjort snitt med första barnet är det ändå 80% chans för att man kan ha en vaginal förlossning efteråt, rätt bra siffror!

Svar på tråden Juni-barn