Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Bumman79 skrev 2012-04-08 20:46:48 följande:
    Det var så jag tänkte oxå..om man nu skulle behöva en till vintern får man väl köpa en senare man måste ju inte köpa allt direkt :)

Det har du rätt i. Tror att det lätt blir så att man köper för man antar att man behöver. Bättre tror jag att bo in sig med bebisen lite först och har man en frusen bebis är det säkert jättebra.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-04-08 21:26:48 följande:
    Jag har använt sovpåse till alla mina barn och tycker det är jättesmidig. Alltså en såndär tunn som man drar åt en snodd nertill. Barnen är födda mars, maj, maj och juli. Tack för tipset om amningskudden på Ellos, de hade ganska mycket mammakläder med, tyckte jag. Eftersom jag ska göra snitt så känner jag att det nog kan vara skönt att ha lite mammakläder även efter. Plus att jag inte är känd för att gå ner snabbt i vikt;) 

Det var så lite så, bara kul om Man kan tipsa varandra om bra priser på olika saker .
  • MissFörstånd

Usch vad barn ser saker som man tror man döljer såååå bra! Jag vill helst inte visa J hur ont jag har i fogarna men plötsligt säger hon: när jag blir stor vill jag inte ha någon bebis i magen. Jag: men det får du välja själv när du blir stor. J: men då vill jag inte ha det!!
    Precis innan frågade hon om jag hade ont i ryggen så hon förstår att det hör ihop

• MissFörstånd
    Ginny skrev 2012-04-09 16:17:33 följande:
    Jag tänkte fråga er hur mycket kläder till bebisen ni packar ner i BB-väskan. Behöver man ha med egna blöjor eller är det något som de står för under hela vistelsen? Är det något klädesplagg som man absolut måste ta med sig själv, t.ex. mössa? Kunde också vara kul att veta om någon annan ska föda i Jönköping.

Vi var kvar ons-lör och plötsligt sa de åt oss att vi står bara för en viss mängd blöjor, så nu får pappan gå ner på stan och köpa! Det kom som en chock, hade inte fått någon info ALLS om detta innan. Så ett tips är att ta med blöjor för säkerhetsskull. Vi hade BB kläder på dottern hela tiden så jag undrar också hur mycket man ska ta med för jag vill inte ha deras kläder nu. Mössa ska jag ta med själv har jag tänkt, de små är ju lite känsliga och Juni kan vara en kall månad. Sambon har bestämt att när bebisen kommit ska han gå ner på stan och köpa första "riktiga" setet till bebis med färger på, har mest vitt hemma . Han gjorde så när dottern kom och han känner att dt är viktigt och jag tycker det är gulligt Drömde inatt att jag stod och väntade på ambulansen för att bebisen inte rört på sig på länge, hemska dröm!
  • MissFörstånd
    Elvis Mamma skrev 2012-04-10 12:08:59 följande:
    Någon mer som fått kommentarer ang. att ni fixat och ställt fram vagn å liknande? Vi har köpt vagn, vagga, babyskydd å skötbord men det är fortfarande en massa kvar att fixa å köpa å jag tycker inte att det är tidigt när man passerat v.30, vi köpte i ingenting förens efter v.25 men så igår hade vi kalas för sonen å släkt å vänner kom, vissa slängde då ur sig att de var värst vilken god tid vi är ute i, hoppas bara att de går vägen då så det inte händer något med barnet. Ja vad säger man? Inte kul att få såna kommentarer. Vi svarade att vi resonerar som så att skulle det hända bebisen något så kommer vi inte att må mer dåligt för att de står en vagn framme, jag tror att det är det minsta bekymret och jag tror heller inte att risken för att det händer något är större pga att vagnen är köpt. Klart man är orolig som vilken förälder som helst men jag orkar inte gå runt och tro hela dagarna att något ska hända å därför inte våga köpa något, så var jag när jag väntade sonen å de blev bara en väldigt jobbig graviditet med alla oro, denna gången känner jag mig lugnare å även tanken på att något faktiskt kan inträffa är enklare att acceptera och tänka! Sen tycker jag det är skönt att ha allting klart, jag vill njuta och ta de lugnt när bebisen kommit, inte stressa runt i värmen å handla allt som behövs plus att vi köper lite varje månad för att slippa köpa allting i juni, det är ju både en ekonomisk och tidsmässig fråga. Hur tänker å känner ni andra? Jag blev så ledsen över kommentarerna vi fick igår
    Jag har inte fått några kommentarer men vi har inte haft släkten eller så här på besök heller, men jag är helt inne på din linje! Klart man måste fixa. Jag kan bara tänka på mig själv som har skruvat ihop och målat ett skötbord tre gånger, skulle jag ha gjort det när bebisen kommit?! Det går ju inte, man måste helt enkelt planera och fixa innan bebisen kommer. Förstår att du blir ledsen av deras kommentarer men jag tycker inte du ska bry dig om det. Vi har spjälsängen bäddad och klar, vagnen likaså. Babyskyddet står redo och skötbordet har jag målat sista gången idag. Kläderna är tvättade och invikta i garderoben. Vi ska mest köpa lite småfix som salvor och sånt och sen är det nog inget mer kvar. Jag tycker det är skönt!
  • MissFörstånd

Vi fick låna en elektrisk pump på BB när vi fick dottern. Hade den hemma några veckor och sen gav amningen upp och då kunde vi lämna in den på bvc som ligger mycket närmre. Smidigt! Så jag kommer inte köpa någon innan utan isf kanske att man kan få låna en igen. Flaskorna och alla saker som hör till får man såklart behålla så man får aldrig begagnade grejer . Har fått en vanlig pump av en kompis så det blir kanske den annars.

Vi kommer skriva förlossningsbrev denna gång, gjorde inte det förut för jag hade ju inget att jämföra med tyckte jag då, men jag kommer nog skriva saker som absolut inte får hända eller upprepas. Sen vet jag inte hur jag vill föda eftersom det blev snitt sist, jag kom aldrig så långt.

Känner ni att era män är med er mycket i tänket kring att det snart är dags för förlossning? Jag försöker få sambon att läsa E T T kapitel ur en bok för att jag vill att han ska ha samma info som mig och att han vet vad jag tycker, men det verkar svårt. När jag sa: läs detta så sa han typ att jag inte kunde tvinga honom....  , sånt gör mig ledsen. Jag vet hur jobbigt en förlossning kan vara och vill ha bästa stödet som finns!      

• MissFörstånd
    Lina007 skrev 2012-04-10 20:31:32 följande:

Vad brukar de ha för slags pumpar då?
    Så långt har jag inte ens tänkt!
    Vi fick låna en elektrisk Medela pump
  • MissFörstånd
    Baby1112 skrev 2012-04-10 22:31:49 följande:
    Försökte få min sambo att läsa inför första barnet. Men han hatar att läsa så jag berättade det viktigaste istället. Ändå visste han precis vad han skulle göra för att vara bästa stödet för mig under förlossningen. Tror det är "inbyggt" liksom... :) Däremot nu när vi väntar andra barnet så tätt så känner jag mig lite bortglömd. Han känner knappt på magen och bara ler varje gång jag säger att det är en ny vecka. Inte riktigt lika intresserad som första... Kan köpa det, men det är ju inte mindre jobbigt att vara gravid bara för att det är andra barnet. Kan ibland känna att jag skulle vilja ha lite mer engagemang? Typ? Nån som känner igen sig?

Min sambo är mycket mer intresserad denna gång, men jag tror att det faktiskt har med åldern att göra. Han var 22 när dottern föddes och nu (på söndag) blir han 27 så han har lite mer koll nu. Vi ska på tul på måndag och igår sa han att det skulle bli spännande. Däremot är det snålt med kommentarer om att jag är fin osv, kanske därför sexet inte funkar .
  • MissFörstånd

Ang graviditetspenning så fick jag också ringa och pusha på för att de ens skulle kolla på mitt ärende. Handläggningstiden hann gå ut och jag fick till slut avslag. Sjukskrivning går alltid före grav.penning svarade fk mig när jag frågade.

Stjärnfrukt - kramar till dig!!

Jag fick samtal från aurorabm och ska dit på måndag. Sambon vill inte följa... Han är inte orolig för förlossningen säger han! . Nu ska jag in till läkaren och (hoppas på) förlänga min sjukskrivning.

Svar på tråden Juni-barn