Juni-barn
Det har du rätt i. Tror att det lätt blir så att man köper för man antar att man behöver. Bättre tror jag att bo in sig med bebisen lite först och har man en frusen bebis är det säkert jättebra.
Usch vad barn ser saker som man tror man döljer såååå bra! Jag vill helst inte visa J hur ont jag har i fogarna men plötsligt säger hon: när jag blir stor vill jag inte ha någon bebis i magen. Jag: men det får du välja själv när du blir stor. J: men då vill jag inte ha det!!
Precis innan frågade hon om jag hade ont i ryggen så hon förstår att det hör ihop
Vi fick låna en elektrisk pump på BB när vi fick dottern. Hade den hemma några veckor och sen gav amningen upp och då kunde vi lämna in den på bvc som ligger mycket närmre. Smidigt! Så jag kommer inte köpa någon innan utan isf kanske att man kan få låna en igen. Flaskorna och alla saker som hör till får man såklart behålla så man får aldrig begagnade grejer . Har fått en vanlig pump av en kompis så det blir kanske den annars.
Vi kommer skriva förlossningsbrev denna gång, gjorde inte det förut för jag hade ju inget att jämföra med tyckte jag då, men jag kommer nog skriva saker som absolut inte får hända eller upprepas. Sen vet jag inte hur jag vill föda eftersom det blev snitt sist, jag kom aldrig så långt.
Känner ni att era män är med er mycket i tänket kring att det snart är dags för förlossning? Jag försöker få sambon att läsa E T T kapitel ur en bok för att jag vill att han ska ha samma info som mig och att han vet vad jag tycker, men det verkar svårt. När jag sa: läs detta så sa han typ att jag inte kunde tvinga honom.... , sånt gör mig ledsen. Jag vet hur jobbigt en förlossning kan vara och vill ha bästa stödet som finns!
Ang graviditetspenning så fick jag också ringa och pusha på för att de ens skulle kolla på mitt ärende. Handläggningstiden hann gå ut och jag fick till slut avslag. Sjukskrivning går alltid före grav.penning svarade fk mig när jag frågade.
Stjärnfrukt - kramar till dig!!
Jag fick samtal från aurorabm och ska dit på måndag. Sambon vill inte följa... Han är inte orolig för förlossningen säger han! . Nu ska jag in till läkaren och (hoppas på) förlänga min sjukskrivning.
Här kan ni kika om ni har tråkigt
www.lindajoline.blogspot.com