• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita

Conda: : Håller tummarna för att det går bra med din ridning idag och att du inte får ont efteråt.

• Pepita

Anne lisa: Låter inte flummigt i mina öron vet många som resonerar som fu

Dancia: vad konstigt att du inte fått hem någon tid för RUL. Vilken vecka är du i? Vad mysigt att du kännt din bebis så lång tid.

• Tesssi

Vi var ju på RUL för en vecka sedan, och kollade då kön. Vi väntar en liten gosse!
    Det känns fantastiskt att veta, att kunna planera lite mer i detalj. Men jag säger som många andra att könet egentligen inte spelar någon roll.

Jag skulle blivit lika glad vare sig jag väntat en pojke eller flicka.

• OHs mamma

Har knappt sovit nåt inatt pga smärta. Gör riktigt ont nu med, blir soffläge hela dagen Hade glömt hur ont det gör...stackars sonen Blir bekymrad nu när han står och klämmer...hur ska jag klara av att byta på honom, men det måste jag ju självklart! Får väl bli på golvet. Nu måste jag bli sjukskriven.

• fia91

Skruttens mamma: Usch, jobbigt att du har så ont :( Jag vet inte hur det är, har inte haft så ont och hoppas verkligen att jag slipper! Trodde för typ en vecka sen att jag kände av figlossning då det ilade till i ljumskarna och långt nere i magen under en hel dag. Men sen gick det över.

Många som skriver om de ska ta reda på kön eller inte :) Jag och fästmannen vill om det går. Ska på UL här på Östra i Göteborg och på pappret vi fick stod det att det inte ingick med könsbestämning. Men har läst lite här på FL att det är en del som fått veta om det inte varit något extra jobb för dem. Någon göteborgare som varit och kollat på Östra någon gång? :)

• lycka 4

Det är väl mer så att dom inte tar sig tid att leta efter kön då det inte är det ul går ut på , men dom flesta säger nog nu förtiden om dom ser .

Sista grav då jag gick på privat mvc så sa dom inte men det va bara för att dom ville att vi skulle göra ett köns ul hos dom som kostade pengar , vi gjorde ett 3d ul med sista å det va sååå jäkla häftigt .

Nu har jag ju varit på det första ul här å dom gör alla mätningar och så på det första och på ul i ca v 20 kollar dom bara så att allt är som det ska och att bebisen har växt ordentligt och hon sa till mig att om dom ser då så säger dom kön.

vi kommer också att ta reda på kön även om det precis som för alla er andra verkligen kvittar.

• fia91

Lycka 4: 3D UL verkar så häftigt! Borde kolla upp mer om det. Nä, könet kvittar verkligen, det är mitt första barn dessutom. Och jag vill ha fyra sammanlagt :P Men vore mysigt att veta lite mer om bebisen i magen, fast det viktigaste är ju förstås att veta att bebis är friskt :)

• LillaGrynet

Har tänkt på en sak.. Va olika det verkar vara när man gör RUL.. Beror det på vart man bor tro? Min BM sa att dem numera gör det i v.18-20 här innan var det v.16-18... Längtar till mitt UL nu... Kommer vara i v.20 (19+3)

• Tesssi

Vi fick boka in vårt RUL själva. Enligt BM någonstans runt nyår för då skulle jag vara i v.18, sedan visade det sig att jag blev flyttad 6 dagar, vilket är närmare det datum som jag själv trodde var korrekt BF. (Så går det när BM har sina standradsnurror och räknar (28 dagars cykel) och jag har 32-33 dagars cykel.