• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    PIO skrev 2012-01-02 19:05:34 följande:
    Ni som gör rul den här veckan är det ingen som ska kolla vilket kön?? Åå ja är för nyfiken för att inte ta reda på det. Det spelar absolut ingen roll vad det blir men ja vill veta iaf :) längtar ihjäl mej till måndag!! Räknar ner dagarna nu o de går så sakta. Hihi
    Hahaha jo, vi ska kolla! Ååååå vad jag längtar! Jag är också för nyfiken för att låta bli. När bebisen väl kommer så kommer könet att vara helt obetydligt men nu när man väntar så är varenda liten detalj så himla rolig så jag ser ingen anledning till att låta bli
  • Uddabus

Jag tänker ta reda på könet om inte pappan följer med... Följer han med får jag nog respektera hans vilja oxå...

• PIO

Min man vill ta reda på könet mer än mej tror ja. Hahaha först va ja helt bestämd på att vi inte skulle ta reda på det men ju närmre rul vi kommer ju mer vill jag veta :) o mannen har sagt redan från början att han vill veta.

• Pepita
    OHs mamma skrev 2012-01-02 19:33:12 följande:
    Grattis till alla lyckade RUL och ändrade arbetstider etc!

Känns som jag bara klagar nuförtiden men idag small det bara till i fogarna. Var och pantade burkar och skulle sen in en snabbis på Coop Forum och handla lite smått bara. Men inne på Coop fick jag SÅ ont, jag kunde knappt gå...fick gå hängandes på vagnen och SÅ sakta och ankstil. När jag väl kom ut till bilen var jag gråtfärdig, visste inte om jag skulle orka köra hem. Men det gjorde jag som tur var, men har fortfarande ruskigt ont även om det blivit betydligt bättre nu när jag vilat.
    Vad jobbigt att du redan fått så ont Men vilken tur att du har en sån bra man Skrattande 
  • sophieand

Vi tittade efter kön. Gjorde inte det förra gången, men eftersom det verklige kvittade när han väl kom så ville jag veta redan nu denna gång. Däremot kunde dom inte riktigt säga, troligen en flicka då dom inte såg några "pojkdelar"

• Aikotakara

Drygt två veckor kvar till RUL, jag längtar jätte jätte mycket :) Idag har jag gått 16 fulla veckor!

• Anne Lisa

Jag ska på RUL den 10:e och vi vill absolut veta könet om det går att se. Inte för att det spelar någon roll vilket kön det blir, inte alls. Vi kommer försöka se vårt barn som en individ och vill inte påverka honom eller henne utifrån könsnormer. Men känslan är ändå den att det kommer att bli en personligare relation, en närmare relation kanske, med bebisen i magen om vi vet könet och kanske till och med kan ge den ett namn. Låter det flummigt? Kanske det. Jag är ganska trött just nu zzzz

Förresten kände jag nåt i magen idag. Kanske var det gas, men det är det närmaste fosterrörelser jag känt. Det var som två små lätta knuffar långt ned i magen. Jag hade just satt mig ned efter en riktig långpromenad när jag kände det.

Sov gott!

• Dancia

Grattis till er som varit på RUL!

På tal om kön så vill jag gärna veta, tycker dete roligt att ta reda på det man kan redan under graviditeten :).

Dock känns det lite tråkigt att jag inte ens fått hem min RUL tid än så jag vet inte vad jag har för datum att se fram emot :(.

Men njuter av att jag känt bebis sparka och buffa nästan konstant i 45 min nu :).

• conda

Härligt att allt gick bra pepita och välkommen fia!

Idag ska jag ut på en långtur med hästen, hoppas det går bättre än i förrgår då jag fick värsta ryggvärken efteråt, har knappt kunnat gå på två dagar. Hoppas på att det var träningsvärk då jag inte hunnit rida så mycket i jul, är lite orolig för att det har med graviditeten att göra, hade stora problem med barn nummer 3 då jag blev sjukskriven i v. 17 för foglossning. Förra graviditeten med sonen så kände jag dock ingenting, stod och klöv ved hela dan innan igångsättningen... =)

Själv har jag RUL den 11 januari och det närmar sig fort, tiden har verkligen gått fort över jul och nyår, snart är det dags att plocka ner alla vackra ljusstakar. Måste nog investera i lite lampor då man blir van vid all mysig belysning...  Ha en bra dag alla vänner!

• conda

Själv kommer jag inte heller att fråga om kön men jag tror man inte får reda på det i jönköping även om man vill. Förra gången blev vi erbjudna att veta kön under en extrakoll, sambon ville men inte jag. Tycker det är så mysigt att få reda på det efter förlossningen. Ska dock tillägga att jag är mycket (extremt) nyfiken och gärna spekulerar vilt över vad det kan vara... =)