• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Idag har vi varit på ultraljud och fått njuta av vår lill* bebis Baby! Var supernervös innan trots att detta är vårt tredje barn. Maken var också nervös över att något skulle vara fel eftersom jag hade blödningar i början. Allt var dock precis som det skulle, en perfekt liten varelse vad hon kunde se! H*n försökte att göra kullerbyttor därinne och vinkade lite till oss Glad. Min moderkaka låg i framvägg denna gång, det har den aldrig gjort tidigare, så då fick jag en förklaring till att jag inte känt så mycket fosterrörelser som jag hade väntat mig. Blev bakåtflyttad en dag till 3/6. Var sååå lättade när vi åkte hem. Syskonen tyckte att det var jättekul att få se bilderna av Lill-Skrutt*n.

• LillSnurr82

Anne Lisa jag är oxå jätte liten 156 cm och väger normalt mellan 47-50 kg men jag gick upp 18kg som sagt när jag vänta dottern. Hört att det är vanligare att man går upp mer ju mindre/smalare man är för man inte redan har tillövers till barnet. Men är säkert olika med det oxå. Men min bm sa att jag skulle räkna med 15-20kg just för att jag är liten.

• Pinkflower880

Tycker också magen bara fylldes ut under denna veckan. Nu känner jag mig verkligen gravid. Vikten ligger på 56 kilo, samma som vid inskrivning. Gick upp tolv kilo med dottern och har inte tänkt gå upp mer denna gång. Gick ner allt emellan, men gick upp under sommaren *grillkvällar i cola*. Så låg två kilo över på startvikten denna gång...

• JennieJ

Börjar förstå att jag har en liten bebis i magen börja igår kväll komma lite knuffar och idag kommer dom titt som tätt. Speciellt om jag går omkring och stannar upp eller sätter mig så kommer en knuff kommer lite över allt mellan navel och bäcken så man märker att den verkligen lever rövare och gör volter där inne! Känns så underbart då jag trodde allt var över innan jul

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-01-05 22:44:23 följande:
    Börjar förstå att jag har en liten bebis i magen börja igår kväll komma lite knuffar och idag kommer dom titt som tätt. Speciellt om jag går omkring och stannar upp eller sätter mig så kommer en knuff kommer lite över allt mellan navel och bäcken så man märker att den verkligen lever rövare och gör volter där inne! Känns så underbart då jag trodde allt var över innan jul
    Så härligt :). Hur har det gått med infektionen?
  • mumia

Hej alla glada gravida!!
    Jag har en dotter född juni 2007. Sparade alla hennes kläder mm i hopp om ännu en dotter men nu kom det en liten grabb i stället.
    Så om någon här har tagit reda på kön vid UL och vet att de ska få en liten tös och som är intresserade av att köpa lite begagnade kläder så är det bara att höra av sig.

• JennieJ

Danica tror de gett med sig bra. Tog sista tabletterna för 2 dagar sedan och inte haft mer s-d eller blödning. Var på ul ett par dagar efter jag var där akut och då såg de något bättre ut, och skulle kontakta om jag fick ont el liknande men inget sådant alls sista veckan utan avtog ca 4-5 dagar efter jag börjat med dessa mediciner. Så skönt att man kan andas ut lite och känna att de rör sig, tackvare angelsoundet har man innan kunnat hålla sig lugn. Hoppas allt är bra med dig oxå Danica?