• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma

Usch, ekonomin är det sista jag vill tänka på just nu. Kommer ju vara hemma sjukt länge den här gången Förstår inte riktigt hur jag ska orka att ha så här ont till juni....men det är väl bara att bita ihop. På måndag börjar sonen på förskolan igen så då får jag vila ordentligt i alla fall.

• lycka 4
    OHs mamma skrev 2012-01-06 11:41:13 följande:
    Usch, ekonomin är det sista jag vill tänka på just nu. Kommer ju vara hemma sjukt länge den här gången Förstår inte riktigt hur jag ska orka att ha så här ont till juni....men det är väl bara att bita ihop. På måndag börjar sonen på förskolan igen så då får jag vila ordentligt i alla fall.
    Stackare ! Förstår dig , min förra grav va jag sjukskriven från vecka 13 pga foglossning och sd. jag har änså länge peppar peppar inte känt av så våldsamt mycke av mina fogar och jag hoppas att det dröjer
  • RocketQueen

Jag började jobba igen i tisdags efter att ha varit hemma en månad (pga allt som hänt med pappa och sådär) och jag tycker redan att det börjar kännas i höfterna. Är jäkligt öm i hela bäckenet när jag kommer hem från jobbet och idag vaknade jag med samma känsla. Antar att det är fogarna som börjar spöka. Men jag tänker försöka jobba heltid iaf januari ut så får vi se sen. Jag har ju ett jobb där jag står hela dagarna/nätterna utan möjlighet att sitta när jag vill, och jag jobbar oftast iaf 10 timmar åt gången så vi får se hur det går...

• Dancia

Vad skönt att det löst sig för de flesta med föräldrapenning :). Jag var också jättenervös i början för jag trodde jag skulle behöva gå på lägstanivå eftersom jag pluggat efter mammaledigheten med mitt andra barn och inte tagit ut fp under sonmarlovet eftersom jag tog körkortet då. Men det visade sig att sgi är skyddad under sommaren när man läser ett program. Så då kunde jag pusta ut :).

Hoppas att det löser sig för dig Nangijala, håller tummarna.

• Dancia

Tänkte förrästen fråga er hur länge tråden är igång? Förr stängdes ju trådarna efter 3 månader så man fick starta nya. Men det verkar inte vara så längre? Jag skulle gärna vilja ha en ny tråd med en nyare trådstarttext och länk till den gamla tråden, länk till BF listan och länk till bildtråden :).

• LillSnurr82

Tråden finns kvar så länge den är aktiv tror jag. Vi har kvar vår tråd sen jag vänta dottern december-10

• OHs mamma
    Dancia skrev 2012-01-06 12:30:34 följande:
    Tänkte förrästen fråga er hur länge tråden är igång? Förr stängdes ju trådarna efter 3 månader så man fick starta nya. Men det verkar inte vara så längre? Jag skulle gärna vilja ha en ny tråd med en nyare trådstarttext och länk till den gamla tråden, länk till BF listan och länk till bildtråden :).
    Det är väl bara att du fixar en ny tråd om du känner för det. Jag hakar på i alla fall Även om det inte gör mig något att fortsätta prata här.
  • gammelmamma

Tack för alla uppmuntrande ord. Jag både längtar och fasar för onsdagen. Hoppas innerligt att allt är ok.

• MissFörstånd

Pio - för att jag har haft huvudvärk som gör mig handikappad i snart tio veckor. Det är paracetamol+kodein i de tabletterna så de får tas under graviditet men endast vid behov. Jag tar nu två Alvedon när jag har ont i huvudet och det är som om jag inte tagit någon . Har inte tagit någon citodon än dock, är lite skeptisk. Annars vågar jag ta citodon, ingen fara.

Jjohansson - be att få en remiss till kirurgen iaf, värt ett försök. Rykten och infoblad tycker inte jag du ska lyssna på eller läsa för det stämmer oftast inte med verkligheten.

Idag har vi städat ut julen, såå skönt! Men det medförde extra smärta, men men. Snart v 20 .