• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Gammelmamma är nu i vecka 18 men går in i vecka 19 på söndag och det är 3 e barnet. För min del är de sent att känna nu då jag kände mycket tidigare med dom andra två

• gammelmamma

Jag gick in i 18 idag och känner inget direkt. Har en kula som gör att jag inte kan ligga på mage men känner liksom inga rörelser så jag börjar bli lite orolig. Har varit det hela den här graviditeten. Det är mitt 5 e barn. MIn äldsta är 22 i år, sen har jag en på20 , en på 17 och en på 2.5. Efter 4an fick jag skrapa mig för att fostret var dött i magen vid ett tidigt u-ljud såjag är lite nervös. RUL är på onsdag så då hoppas jag på bra besked. Som ni försår så är jag gammal också så jag är även nervös för det. Även jag kände tidigare med de andra ( om jag minns rätt) 

• JennieJ

Gammalmamma okej förstår din oro hade själv varit riktigt orolig! Förhoppningsvis är allt fint och håller tummarna för dig på onsdag!

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-01-05 23:00:59 följande:
    Danica tror de gett med sig bra. Tog sista tabletterna för 2 dagar sedan och inte haft mer s-d eller blödning. Var på ul ett par dagar efter jag var där akut och då såg de något bättre ut, och skulle kontakta om jag fick ont el liknande men inget sådant alls sista veckan utan avtog ca 4-5 dagar efter jag börjat med dessa mediciner. Så skönt att man kan andas ut lite och känna att de rör sig, tackvare angelsoundet har man innan kunnat hålla sig lugn. Hoppas allt är bra med dig oxå Danica?

Vad skönt att det verkar ha gett med sig och att blödningarna och sd har slutat :).

Med mig är det inte riktigt bra än efter UVI:n och jag misstänker att antibiotikan inte tog bort det. Var bara en 5-dagars kur och de skickade ingen odling så de vet ju inte exakt vilka bakterier de hade att göra med. Har fortfarande ont i magen och problem att kissa och sd ibland. Jag avvaktar i helgen och ser om det blir bättre annars får jag nog skicka en odling nästa vecka.

Bebisen sparkar och snurrar för fullt i magen så jag vet att den mår bra iaf :).
  • Dancia

Gammelmamma: förstår att du känner dig orolig men de flesta brukar inte känna fosterrörelser så tidigt, även om man känt tidigt innan :). Min vän kände första barnet redan i v.15 och tydligt runt v.17. Men med andra barnet dröjde det ända till v.20 innan hon kände bebisen för första gången :).

• JennieJ

Danica Stackare! Hoppas de ger med sig snart, man blir inte människa när man har ont och sd. Synd dom inte skicka odlingen direkt men de är iaf bromsat med den medicin du fick så de inte sprider sig uppåt och utvecklas till urinbäckeninflammation. Men härligt att den lilla busar runt iaf så du slipper vara orolig för de. Hoppas de löser sig snart för dig! @-}--

• conda

Gammelmamma: själv väntar jag mitt femte barn också men jag har ännu inte känt några sparkar. Kände mycket tidigare de andra gångerna. Är i v. 18 (17+4). Magen har dock växt så jag är inte så orolig än, kanske det är så att moderkakan ligger i framvägg kanske.. =)

• lycka 4
    Dancia skrev 2012-01-06 00:40:13 följande:
    Vad skönt att det verkar ha gett med sig och att blödningarna och sd har slutat :).

Med mig är det inte riktigt bra än efter UVI:n och jag misstänker att antibiotikan inte tog bort det. Var bara en 5-dagars kur och de skickade ingen odling så de vet ju inte exakt vilka bakterier de hade att göra med. Har fortfarande ont i magen och problem att kissa och sd ibland. Jag avvaktar i helgen och ser om det blir bättre annars får jag nog skicka en odling nästa vecka.
    Bebisen sparkar och snurrar för fullt i magen så jag vet att den mår bra iaf :).
    Men va konstigt att dom inte skickade nån odling då du hade såå tydliga sympom!

Jag väntar på svar från min odling å hoppas att det inte är gbs !
  • lycka 4

Jag har gått omkring å varit lite små orolig över min mamma penning mm , jag sa ju upp mig i höstas pga att vi flyttade från stockholm . Jag ringde f-kassan å dubbelkollade med dom igår å det kändes skönt. Jag har rätt till f-penning med sgi från förra jobbet så länge man är inskriven senast 3 månader efter att man blitt arbetslös och att man söker jobb med minst den preocentsats man jobbar innan.

Jag har verkligen dagar då jag känner mig totalt ogravid, trots mage å mega titts =)

• Nangijala
    lycka 4 skrev 2012-01-06 09:57:33 följande:

Jag har gått omkring å varit lite små orolig över min mamma penning mm , jag sa ju upp mig i höstas pga att vi flyttade från stockholm . Jag ringde f-kassan å dubbelkollade med dom igår å det kändes skönt. Jag har rätt till f-penning med sgi från förra jobbet så länge man är inskriven senast 3 månader efter att man blitt arbetslös och att man söker jobb med minst den preocentsats man jobbar innan.

Jag har verkligen dagar då jag känner mig totalt ogravid, trots mage å mega titts =)

Vad skönt!! Föräldrapenningen är min största oro just nu.. ska frpga min nya chef snällt om hon inte vill förlänga mitt vikariat till sista oktober då blir det över 280 dagar och jag kan få min sgi, annars blir det 180kr/dag. inte så kul med tanke på att det bara saknas ca 2 v från att jag ska kunna jobba 6 mån och ändå få sgi..