• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Mina fogar har gjort fasansfullt ont idag så jag klickade hem lite grejjer från bodystore.
    Ett vetebälte från Lundmyr, en massageboll som man kan värma eller kyla och en skön sheasmör lotion att smörja magen och höfterna med som minskar risken för bristningar :). Ska li så skönt när jag får hem detta så jag kan pyssla om mig själv och lindra smärtorna lite.

Jag blir så otålig när jag har hela 2 veckor kvar till RUL när det är så många som har RUL denna veckan :). Men det är jätteroligt att läsa om era upplevelser :)

• PIO

En liten fråga :) ni som har sammandragningar har ni ofta de?? Ja får på kvällarna o någon gång på dagen. Tycker de e så himla obehagligt o blir lite rädd. Ibland så blir magen alldeles sne o hård på en sida, någon mer som upplevt det?? Usch varför ska man behöva va så orolig hela tiden!!

• PIO

Alltså livmodern blir sne o hård, som att den "dras" åt en sida

• Moa Li

Nu ni så ska jag berätta...hahahha. Sitter uppe mitt i natten kl 4 och käkar ost! Somnade på soffan i går kväll och missade kvällsmaten, sedan har jag inte kunnat sova. Jobb som snurrar runt i huvudet - men när jag lägger handen på magen så känns jobbet inte minsta viktigt längre. Dags att tänka på mig själv och vad jag vill. Har fört en arg dialog med chefen, i tanken, men sällan det hjälper. Tänkte det var lika bra att gå upp ur sängen, när jag ändå bara låg och vred mig. Hade bara en macka kvar i brödpåsen, så jag fortsatte att hyvla av osten, skiva för skiva.

Är i vecka 19 nu. Snart halvtid. Anar bebisen där inne. UL nästa fredag. Tänk att vi ska ha barn!

Kram

• queen

Om 3 timmar ska vi äntligen få se liten:))

• lycka 4

Klart du ska vara kvar Busbus!! Jag har ju bf 4 juli men hänger här pga att jag blir snittad juh =)

Dancia , jag ska på RUL 14 /2 å det är en evighet kvar !!!

• Uddabus

Tack alla... Blev nog bestämt igår iaf att vi ska separera nu... Han kommer inte ändra sig o sitt beteende...

• Polarlantis

Nu hittar jag inte vem det var som frågade om RUL i Borås och om man får se kön, ville bara säga att jag undrar det samma, någon som vet?? Glad 12 dagar kvar...

Vad alla känner sina små mycket hela tiden! Jag har bara haft tre smååå eventuella rörelser hittils...v18 nu...

• Nilee

Vill bara dela med mig en bild på mit hjärta :)
    Huvudet ligger neråt, till vänster kroppen och benen uppe till höger, och armen går upp till huvudet, då hon ligger och kliar sig i huvudet och höll för öronen ibland . haha !hon ligger intryckt i ena sidan av magen ( där jag känt av puffarna) Så det är högst troligt ja känt hene, Hon ville absolut inte flytta sig därav blev det inte så bra bilder, men hon är världens finaste ändå <3 Kissenödig är hon också! Vecka 19+3

• LillaGrynet

Polarlantis: Jag ska göra UL nästa vecka på barnmorskemottagningen södra torget.. Vet att en bekant till mig gjorde sitt där och hon fick veta könet.. Men hon kände barnmorskan som gjorde det på henne lite grann Jag hoppas jag får veta könet.. När ska du göra ditt UL och vart? Gjorde mitt UL med min son uppe på sjukhuset och då berätta dem inte könet men det var 2007