• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma
    JennieJ skrev 2012-01-13 21:59:25 följande:
    Skruttens mamma skulle rekommendera ett varmt bad om du har tillgång till de? Brukar hjälpa mig när min växtvärk sätter till å även vid SD
    Det hade varit skönt, men har tyvärr inget badkar Får gå och lägga mig och hoppas att det går över.
  • Dancia

Jag har väldigt lätt för att komma på namn men min man är otroligt kräsen när det gäller namn så det är väldigt svårt.

Men vi har enats om ett flicknamn och ett pojknamn som jag tror vi bestämt oss för:

Flicka - Minnah

Pojke - Tino

Storasyskonen heter Colin och Julia :)

Andra namn vi haft på listan: Pojke - Joel, Robin, Jacob, Brian, Vincent, Bastian, Edwin.

Flicka - Emelie, Amelie, Celine, Melissa, Freja, Eveline, Tuwa

• Dancia
    OHs mamma skrev 2012-01-13 22:05:22 följande:
    Det hade varit skönt, men har tyvärr inget badkar Får gå och lägga mig och hoppas att det går över.

Har du en vetekudde hemma? Annars kan du ta en fuktig handduk och micra en liten stund och lägga i platspåse, sen ett örngott och lägga på magen :). Varmt och skönt och lindrar smärtan väldigt bra :).
  • OHs mamma
    Dancia skrev 2012-01-13 22:07:43 följande:
    Har du en vetekudde hemma? Annars kan du ta en fuktig handduk och micra en liten stund och lägga i platspåse, sen ett örngott och lägga på magen :). Varmt och skönt och lindrar smärtan väldigt bra :).
    Tack för tipset!
  • RocketQueen

Vi diskuterar namn för fullt här, men det blir svårt att komma överens... Vi gillar iaf klassiska svenska namn om ni förstår vad jag menar. Klart är iaf att det blir Lars i andra namn efter min pappa som gick bort nu på julafton men förnamn är det svårare med...

• LillaGrynet

Danica: Gillar både Colin o Ethan Starkt! tycker pojknamn är lättare än tjejnamn:-P

Tror vi kommer få en pojk.. Varför bryta trenden?! Min mamma har 7 barnbarn å alla pojkar så det är livat när vi alla ses

• lycka 4
    Uddabus skrev 2012-01-13 19:25:39 följande:
    Eftersom vi väntar en pojke så är de pojknamn jag tänker på mest...

Min sk sambo kom med ett igår... Han som nu inte bryr sig osv...

O det var Max. :)

Annars gillar jag Adrian o Aron.

Mina pojkar heter Anton o Jonatan så det är rätt svårt att hitta namn faktiskt... Är kanske alls något av det som passar sen iaf...
    Jätte fina namn verkligen =)

Ja namn är svårt , båda mina grabbar har varit namnlösa lääänge Alexander tror jag va namnnlös i ca  2 månader =)

Min dotter heter Erica å mina pojkar Alexander och Mathias , sen har min man en Dennis .

Om det blir en tjej så tycker vi om Lee jätte mycke å det är det ända namnet vi har !
    Pojknamn Elliot ?
    Jag tycker om namn som du har Bus bus Tycker även om David Elias mm men mannnen är så sådär .
    Christoffer är jäääätte fint =)
  • Uddabus

Min sambos flickor heter Stephanie, Felicia o Erica...

Flicknamn gillar jag Linn, Saga, Olivia, Ella

Men det kan jag ju glömma nu.., är ju ingen flickmamma tydligen :)

• lycka 4

Gud jag som aldrig brukar gå å nojja upp mig har legat å ojat mig hela natten känt å klämt å undrat varför jag inte känner något ??
    Har varit å kissat säkert 5 gånger suck å sedan funderat å funderat , jag har ju inte kännt regelbundet än å jag vet att det inte behöver kännas varje dag ännu heller men jag kan liksom inte släppa det ,,,
    När mannnen vaknar ska jag lägga mig med angelsoundet ,

Va riktigt nedstämd igår , å kände att hela den här flytten sög bläää.
    Min man kommer vara borta mycke under våren, ja mer än va jag räknat med å i maj är han bara hemma en helg sen borta dom andra 3 från tors- sönd samt en hel vecka .
    Eftersom jag inte har körkort blir jag väldigt låst =( och efter gårdagens fogvärk så satt jag å tänkte att jaha kul , om jag får samma problem med fogarna som förut så betyder det att jag inte äns kan gå ut med hunden =(
    Jag satt å tänkte på hur mycke lättare det hade varit om vi bott kvar i stockholm, men sen känner jag mig skit dum, vi har världens finaste hus med stooor fin tomt å jag trivs jätte bra , Ger mannen piss dåligt samvete .
    Långt men jag behövde gnälla lite =)

• IdaElinLivia040611

Vi har redan bestämt namn Marcel Lucca  ska han heta, min man e från Rumänien och han fick välja om det skulle bli en pojke. Mina andra heter ju Ida Elin och Livia. Så hoppas nu att han såg rätt på ultraljudet. Blir det mot all förmodan en flicka till ska hon heta Allegra:)

Lycka 4: Tills för ca 3 dagar sen kände inye jag heller någonting. Men nu helt plötsligt så sparkas det för fullt så jag känner på utsidan till och med. V 18+1 idag.
    Har moderkaka i bakvägg, vet du hur din sitter???? 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614