• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Dancia: skönt att du kommer iväg.

Vi har inte pratat speciellt myclet om namn  mina tankar går till Nils, Olle och Sven. Jag har inga flicknamn trots att jag känner på mig att det är en tjej, konstigt.

2,5 åringen sa i dag att hon tyckte den skulle heta Judit eller coca cola. 

• Zvartaliljan

Min 5-åring tycker lillasyster ska heta Sara, det är hon väldigt bestämd på så hon kallar magen för Sara hela tiden, att det kan bli en lillebror finns inte i hennes värld! En sån har hon ju redan!

• LillaGrynet

Tjejnamn: Noomi, Nellie eller Amalie
    Killnamn: Colin, Algot , Ethan, Justin eller Mille

Storebröderna heter Elton

• LillaGrynet

Allt kom inte med...

Storebröderna heter Elton och Shawn.
    Längtar till RUL på Onsdag å hoppas vi får reda på könet då

• zenoble

Jag har nästan bara funderat på tjejnamn, tycker bäst om Lily. Men nu är det ju en pojk så det blev genast svårare! Vill ju att det ska passa ihop med Melvin också :) Charlie, Milton (kanske för likt Melvin). Hmm något att bita i Glad

jjohansson: Jo tack, jag är nog inte så snäll i käften hela tiden, kommer på mig själv och får dåligt samvete för att jag är elak eller skäller mycket! Har lite svårt att säga förlåt med så förstår om mannen är less på mig.. Hmm får skylla detta på hormonerna och inget annat .

• OHs mamma

Ikväll har jag haft konstigt ont i magen....kan det vara växtvärk eller bör jag oroa mig?
    Det är mer åt molande hållet fast ändå inte, värker mer och känner mig typ öm i hela magen.

• Tre Flickor

Vad roligt att se alla namn som ni funderar på!
    Själv tycker jag att det är svårt att komma på något bra flicknamn. De två vackraste namnen jag vet har jag ju redan valt åt mina flickor hihi. Hade det varit en pojke så hade det varit betydligt lättare, då hade det blivit Birk, Felipe eller Luca. Nu får vi helt enkelt fundera vidare Flört

• Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-01-13 20:53:00 följande:
    Allt kom inte med...

Storebröderna heter Elton och Shawn.

Längtar till RUL på Onsdag å hoppas vi får reda på könet då

Om det blir en pojke så hade det ju varit roligt om ni valde Colin eller Ethan eftersom det blir tre engelska namn då :).
  • JennieJ

Skruttens mamma skulle rekommendera ett varmt bad om du har tillgång till de? Brukar hjälpa mig när min växtvärk sätter till å även vid SD