• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

Pinkflower880- va roligt att ni ska gifta er..jag hade ca 1,5 månad kvar med min först när jag giftade mig..underbart var det

• JennieJ

Busbus okej trodde de tog längre tid men är nog olika antar jag :) Stjärnfrukt åh hoppas på samma tur som du :) tyvärr står inte namnet på min kallelse vem de är man ska träffa? Gud vad jag längtar till rul!!!

• Zvartaliljan
    Pinkflower880 skrev 2012-01-12 16:10:49 följande:
    Liljan o loppan: ska kolla. Normalt har jag ju S i kläder, så borde kanske funka i klänningen med?

Har en jättefin 36-38 här hemma med korsettsnörning som passar gravid, aldrig använd, för liten för mig så jag köpte en annan, eller tre ^^ Kan maila bild om du vill? Annars kolla som sagt på bröllopstorget.
  • Elvis Mamma

Tack för era svar ang. järn värdet! Känner att jag har jätte dålig koll eftersom det var bra förra graviditeten. Äter ACO gravid som innehåller järn men tydligen inte tillräckligt så nu ska jag äta niferex, har även köpt plommon, linfrö å annat bra för magen Så nu hoppas jag att jag är piggare snart. Någon mer som märker stor skillnad på första å andra graviditeten? Denna är totalt olik min första men så är de ju också snart 6 år sedan jag väntade sonen, kanske har de med det att göra är glad att jag sett den lilla där inne annars hade jag varit orolig pga den stora skillnaden, hoppas innerligt att allt ser bra ut på RUL nästa vecka!

• AboveBeyond

Hej! Har fått se vår lilla bebis och allt var bra. Den vinkade och man kunde se den dricka fostervatten, så häftigt! :) Tyvärr låg min moderkaka långt ner i framvägg så jag kommer få göra ett nytt ul i vår för att se om den flyttat upp sig. Jag hoppas verkligen den flyttar på sig för jag vill helst föda vaginalt. Känns dock roligt att få göra ett extra ul :)

• Pinkflower880

Liljan o loppan: du får jättegärna maila bild! Gillar korsettsnörning! :)

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-12 18:49:04 följande:
    En nyfiken fråga till er som gjort RUL hur lång tid tog eran undersökning?
    Ca. 15 min. tror jag.
  • Zvartaliljan
    Pinkflower880 skrev 2012-01-12 20:30:15 följande:
    Liljan o loppan: du får jättegärna maila bild! Gillar korsettsnörning! :)

Behöver mail då
  • Pinkflower880
    Zvartaliljan skrev 2012-01-12 20:48:03 följande:
    Behöver mail då
    Haha, sant. Skyller på gravidhjärna!!!

[email protected] :)
    Sådär ja