• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • AAEV

Tack för svaret IdaElin! 
    Vi var i en liknande situation för två år sen då makens kusin (och nära vän) fick en dotter 14 veckor för tidigt, 658 gram tung. Dom var lite lättare på så vis att dom var mer öppna och ringde ibland bara för att prata av sig - paret nu är lite mer "vi fixar allt själva". Men då har jag fått lite tips iaf  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Aikotakara

Äntligen helg~ Precis en vecka kvar till RUL för mig :)

Igår innan jag somnade låg jag lugnt och stilla och pratade med min sambo i sängen, så känner jag bebis som buffar till i magen. "Fort, fort! Känn här" Så sätter sambon handen på magen och jag min ena hand på hans. Efter en liten stund så sparkar bebisen till igen och både jag och min sambo känner det väldigt bra. Det var första gången vi kände det på utsidan och han fick känna bebisen över huvudtagen för första gången. Han sken upp som en sol, och jag tror att det är lite mer verklighet för honom då han fick känna bebisen sådär nära honom.

Gissa om vi båda somnade med ett leende på läpparna? :)

Hoppas ni har en härlig fredag! Jag ska snart åka till mina föräldrar där vi är bjudna på middag och sen ska jag börja städa bort julen.

• lycka 4

Crap !! Mitt bäcken har verkligen börjat spöka , aj aj aj va ont jag har :(

• Havsjungfrun

Danica: Vad skönt att det inte är några problem för dig att resa iväg!

Kände första buffen men handen igår kväll Glad. Väntar på att maken och barnen också ska få känna snart.
    Var sjukt trött när jag för ett par timmar sedan kom hem efter en veckan med heltidsarbete och som grädde på moset matinköp med barnen. Tårarna bara rann och jag somnade på soffan efter att ha satt maten på vår kalla veranda och barnen framför "Postid Per". En timmes sömn gjorde dock det hela lite bättre.
    Trevlig helg på er alla! 

• JennieJ

Hej tjejer skönt att höra att flesta av er mår bra och att ni känner bebisen i magen. Själv känner jag av den då och då inget regelbundet men ofta när jag känner så är de verkligen sparkar och inte knuffar längre även mannen har lyckas känna men dok inte barnen än. Börjar bli lite fundersam om jag börjar få järnbrist eller liknade för är sjukt trött och har ett humör som gör att jag emellanåt blir rädd för mig själv! Den som får smaka av de är mannen och han blir till och med ledsen ibland för jag är så grymt elak med mina kommentarer. Asså vad är de med mig? Lixsom bara slinker ur mig en massa skit och ja får stans dåliga samvete på köpet! Känner mig verkligen hemsk som person! Någon mer som inte riktigt känner igen sig och vet hur fan man ska göra för att hejda sig utan att en massa duma fula grodor ska hoppa ur munnen? Vad är den glada och roliga Jennie som älska livet? Den frågan fick jag igår från honom och den frågan har spökat i mitt huvud under hela natten och dagen!

• UnderbaraPojke

Jag vill också känna bebisen .... blir sååå avundsjuk när alla känner sina =) Går in i vecka 20 i morgon ...
    På RUL såg man hur den trampade på som bara den så man tycker ju att det borde kännas snart eller ??

Någon mer än jag i samma vecka som inte känt ngt ännu ?

• JennieJ

Busbus har ett tjejnamn jag bara älskar och det är Celine dok inga pojknamn fast de är ett killnamn jag bör komma på för är så inställd och säker att de är en kille i magen.

• OHs mamma
    Uddabus skrev 2012-01-13 18:24:00 följande:
    Har ni börjat fundera på namn ännu?
    Vi har i princip redan bestämt namn
    Fast pojknamn har vi 2 st som känns bra/rätt.

Pojke: Victor eller Harry
    Flicka: Tilde

Storebror heter Oscar.
  • MarieG81

Jag går in i 17:e veckan idag och längtar åxå tills jag känner barnet :)

Jag och sambon har inte riktigt samma smak när det gäller namn men har faktiskt lyckats komma överens om ett killnamn och ett tjejnamn, Alice och Ivar. Bara hoppas dom känns bra och passa barnet när det kommer ut :)

Ha en trevlig fredagskväll!