• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tesssi

Jag har ingen våg hemma, jag vet vad jag vägde vid inskrivningen hos BM, och det dröjer ca 4 veckor tills nästa BMbesök, men jag skulle gissa att jag gått upp 4 kg kanske. Men i realiteten har jag gått upp mindre med tanke på att min normalvikt var högre än inskrivningsvikten...

Jag gick ner i början av graviditeten.

Men min mage har iaf växt en del. Jag var ju så orolig att något var fel när min mage var så liten. Ska se om jag kan få till en magbild till bildtråden senare.

• zenoble

Går in i v.21 imorgon och vägde mig nyss, 60, 58 vägde jag förra veckan morgonvikt, här går det undan! 3kg upp sen inskrivning, 5 kg totalt. Ska ju börja jobba snart så då blir det lite mer springa av på jobbet så kanske lugnar sig lite då, vill inte gå upp så mycket ska försöka tänka på vad jag äter Glad

Sen måste jag fråga, ni som opat tuttisarna, känner ni något spec? Jag har haft skit ont nu i 2 dagar, bränner till i dem som om något tänt på. Kan bara skrika rakt ut ibland. Är det nervtrådar som hittar tillbaka eller är det mjölkproduktionen tro? ingen aning men skönt är det inte.

Känner mig ganska deppig nu har gjort ett tag, orkar inte göra mycket alltså.. tråkigt. Vill att sonen ska börja på dagis nu så jag kan börja jobba å tänka på lite annat. En vecka till inskolning, wei Kyss

• ja88

Ställde mig på vågen nu och blev positivt överraskad över att inte ha gått upp något alls ännu. Men tid finns ju än, är bara i 17+2 än. Sist hade jag gått upp ca 7 kg i vecka 21, 30 kg totalt Förvånad Även om kilona rann av ganska smärtfritt under amningen så vill jag verkligen undvika en sådan viktuppgång igen om jag kan....

• IdaElinLivia040611

V 18 +2 upp 3.5 kg ungefär. Siktar på ca 10 kg så försöker att hålla ner kolhydraterna eftersom dom också binder vatten. Men lite äter jag så bebis får sitt. Har inte haft svårt att gå ner efter grav. amningen suger alla kilon ur kroppen på 2-3 veckor men man vill ju ändå ha lite kontroll. Och huden mår nog bra av att inte spännas ut för mycket.

PIO: Fy va jag lider med dig. Hoppas verkligen att det lugnar sig. Tänker på dig. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • Beckan91

Hej allihopa! Hoppar gärna in här, är i vecka 19+6 idag. Och har bf den 3 juni. Vet inte ännu hur mycket jag har gått upp, har inte vågat väga mig. Men ska till BM på onsdag, så då får jag veta :)

Vi har pratat lite om namn och som det ser ut nu blir det en Mille om det blir en kille och Cornelia om det blir en tjej. 
    Börjar jobba i morgon efter att ha varit arbetslös sedan november. Ska bli spännande och se hur det går, med tanke på att ryggen gör ont som tusan redan och magen växer som satan :P 

• Tre Flickor

Jag ska ta och ställa mig på vågen jag också. Jag har undvikit det med tanke på att jag äter som jag gör, väääldigt mycket godis och annat onyttigt. Men för att det inte ska bli tok för många kilo kanske det är bäst att jag får se sanningen. Återkommer med vikt!

• JennieJ

Hej tjejer hoppas ni mår bra alla och att ni som har problem med fogarna liksom jag hittar ett sätt att överleva smärtan? Själv är de bälte som gäller och knappt några längre promenader utan enbart kortare sådana , dom gånger man ska gå lite mer blir de Alvedon och ett varmt bad efter för att ens överleva smärtan. Känner att mina ligement (om de stavas så) kan göra riktigt ont mellan varven! En sak till att imorgon har jag mitt efter längtade RUL och sååå jag sett fram emot detta med glädje och spänning men nu har jag även börja känna rädsla och lite små ångest för TÄNK om de inte ser bra ut? Tänk om de är något fel på den lilla? Sådana mardrömmar jag haft i natt och de känns inte alls lika roligt längre :( Vet att den lilla lever då jag känner h*n men finns så mycket andra fel? Fler som kännt som jag eller börjar jag bli paranoid och dum i huvudet tanke på hur jag innan räknat ner tiden och nu är jag nästan bara rädd?

• PIO

Hej på er. Tänkte uppdatera lite om nin situation :)
    När ja kom in till förlossningen natten till lördagen va min livmodertapp 2 cm och läkaren kunde se ett tryck emot den. Idag på undersökningen så va livmodertappen minst 3 cm o trycket borta. Känns ju jätte bra :) då går de ju åt rätt håll just nu iaf. Ska fortsätta med bricanyl sprutorna och imorgon ska de göra en ny bedömning. Just nu känns det väldigt skönt iaf :) kram på er alla. Är i v 18+4 idag

• Dancia

Idag har jag gått in i v.18 :). Jag har fortfarande inte gått upp någonting sedan jag gått ner 6 kg sen plusset. Har fått uppmaningar från BM om att försöka äta lite bullar och kakor mellan varven för att få i mig mer kalorier :).

Här är det också väldigt jobbigt med fogarna :(.

Igår fick även min man och mamma känna bebisen sparka och trycka där inne för första gången :).

Zenoble: Det känner jag verkligen igen. Har riktigt ont emellanåt och det känns nästan som när mjölken rinner till men det kommer ingen mjölk :(. Hoppas att dessa spänningar och stickningar innebär att det finns några mjölkgångar kvar efter op och att de hittar vägar fram till bröstvårtan.