• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-01-13 18:24:00 följande:
    Har ni börjat fundera på namn ännu?

Ja här hänger en lista på kylskåpet men det är så gott som bestämt redan Flicka - Liliana Pojke - Liandro (de är argentinsk/spansk/fransk/svenska våra barn)
  • PIO

Igår va ju vi på läkarbesök uppe på spec mvc. Allt såg bra ut. Livmodertappen va helt stäng vilket känns väldigt skönt. har varit så orolig pga alla sammandragningar. Vi diskuterade hur vi ska gå till väga den här grav. Läkarna funderade på om de ska sätta cerclage lr inte. Ska på läkarbesök igen på måndag sen får vi se vad de kommer fram till. Jag kommer iaf få gå på kontroll en gång i veckan resten utav graviditeten för att ha koll på tappen. Känns både skönt o lite jobbigt. Helt plötsligt kom det upp känslor från förra graviditeten när man blev så rädd. Men skönt att läkarna vill ha sån koll på mej. Får hoppas att den här lilla bebisen stannar mycket mycket längre i magen än till v 24.

• LillSnurr82

Vi har inte helt bestämt oss med namn än men högt på tjej namn står just nu Märta och Freja och killnamn så är det nog bara Nils vi är överrens om.. Men finns ju tid kvar :) stora syster heter Agnes.

• Uddabus

Eftersom vi väntar en pojke så är de pojknamn jag tänker på mest...

Min sk sambo kom med ett igår... Han som nu inte bryr sig osv...

O det var Max. :)

Annars gillar jag Adrian o Aron.

Mina pojkar heter Anton o Jonatan så det är rätt svårt att hitta namn faktiskt... Är kanske alls något av det som passar sen iaf...

• Uddabus

O nu måste jag nog köpa mamma byxor iaf... Har knappt några betalkort som passar längre..

• Pinkflower880

Åh, tycker namn är jöttesvårt. Men vi väntar ju en pojk och vi båda gillar namnet Maximilian. Storasyster heter Olivia. Men sen tycker jag att man måste känna in namnet med. Olivia hette Esther dom första dagarna, sen kom vi fram till att hon var en Olivia. Gillade inte ens namnet innan... :)

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-01-13 18:24:00 följande:
    Har ni börjat fundera på namn ännu?
    Hilma, Alma, Hulda, Agust, Vidar m.m. finns på listan. Syskonen heter Elis & Tyra och vill inte ha ett namn som börjar på E eller T, eller är för lika deras namn.
  • PIO

Vi har några förslag till våran kommande tös: Freja, Tuva, Noomi och Noelle om det skulle råka bli en pojk så har vi: Charlie och Melwin. Storebror heter Oliwer
    Men det känns som att man ändrar sej hela tiden..hihi..får väl se den dagen hon tittar ut vad det är för en liten goding

• LillSnurr82

Min syster ska få barn nu i februari. Blir det en pojke så har hennes son bestämt att det är en Maximus (max) efter hästen i Disney filmen trassel lite gulligt.. Får se om han får sin vilja igenom.

Tycker oxå pojknamn är svårt , men har mellan namnen klara om det blir en pojke i alla fall. Då blir det Petrus, Jan.

• Stumpilumpan

Hej tjejer!
    Kul att följa er graviditet!

Nu har jag varit på Rutin UL , allt såg fint ut och organen var på sin rätta plats.

Som jag gissat på sedan dag 1 var det en liten flicka som gömde sig i magen :)