• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2012-01-13 22:05:22 följande:
    Det hade varit skönt, men har tyvärr inget badkar Får gå och lägga mig och hoppas att det går över.
    Jag har en pall i duschen att sitta på när jag inte känner mig så pigg. Kanske kan vara ett tips för att få en varm dusch när du har ont och inte kan bada.
  • PIO

Usch vilken natt!! Fick åka in till förlossningen inatt. Hade sammandragningar var tionde min, molvärk o värk i ryggen. Nu är ja inlagd o får bricanyl sprutor för att stoppa förlossningen. Får vi se om det lyckas. Ååå gud ja är så rädd!!!!

• Dancia
    PIO skrev 2012-01-14 10:47:52 följande:
    Usch vilken natt!! Fick åka in till förlossningen inatt. Hade sammandragningar var tionde min, molvärk o värk i ryggen. Nu är ja inlagd o får bricanyl sprutor för att stoppa förlossningen. Får vi se om det lyckas. Ååå gud ja är så rädd!!!!

Men gud din stackare. Ta det riktigt lugnt och hoppas verkligen att liten vill stanna många veckor till. Tänker på dig massor!
  • Dancia
    lycka 4 skrev 2012-01-14 08:18:54 följande:
    Gud jag som aldrig brukar gå å nojja upp mig har legat å ojat mig hela natten känt å klämt å undrat varför jag inte känner något ??

Har varit å kissat säkert 5 gånger suck å sedan funderat å funderat , jag har ju inte kännt regelbundet än å jag vet att det inte behöver kännas varje dag ännu heller men jag kan liksom inte släppa det ,,,

När mannnen vaknar ska jag lägga mig med angelsoundet ,

Va riktigt nedstämd igår , å kände att hela den här flytten sög bläää.

Min man kommer vara borta mycke under våren, ja mer än va jag räknat med å i maj är han bara hemma en helg sen borta dom andra 3 från tors- sönd samt en hel vecka .

Eftersom jag inte har körkort blir jag väldigt låst =( och efter gårdagens fogvärk så satt jag å tänkte att jaha kul , om jag får samma problem med fogarna som förut så betyder det att jag inte äns kan gå ut med hunden =(

Jag satt å tänkte på hur mycke lättare det hade varit om vi bott kvar i stockholm, men sen känner jag mig skit dum, vi har världens finaste hus med stooor fin tomt å jag trivs jätte bra , Ger mannen piss dåligt samvete .

Långt men jag behövde gnälla lite =)

Jag förstår verkligen varför det är jobbigt. Allting blir ju mycket värre när man är så låst och inte mår bra. Jag vet precis hur det känns när man har barn och inte har körkort och mannen är borta. Förr förra hösten var min man borta på brandmansutbildning i 6 veckor och var bara hemma på helgerna. Tack och lov var jag mammaledig men jag var väldigt låst utan körkortet och fick väldiga problem när vi åkte på magsjuka 2 gånger och även hög feber som höll i sig i flera dagar under den perioden. Snö ute och orkade inte ta mig till affären. Fick be min mamma och ett par vänner hjälpa mig med handlingen vissa dagar.
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-01-14 10:47:52 följande:
    Åh fy!  Hoppas verkligen att allt går bra och att bebisen får stanna kvar några veckor till. Kramar
  • LillSnurr82

När jag vänta dottern var jag ensam i hela sommaren 2010 när hon låg i magen. Även i somras var jag ensam hela sommaren med henne. Med hund och hästar att hinna med oxå. Sommaren som kommer kommer jag oxå vara ensam. Min sambo jobbar som brandman på sommaren därför han inte är hemma. Min största fasa är att han inte ska hinna hem när jag ringer och säger att nu är det dax för förlossning. Han jobbar i Göteborg och vi bor i Linköping så är ju några mil att köra.. Men vad jag vill ha sagt, allt går med lite vilja! Och man klarar av mer ensam än vad man tror.

PIO : håller tummarna för dig!

• lycka 4

PIO !!! Håller alla mina tummar för dig !

IDAELIN !! vet faktiskt inte hur min sitter ?

• Pepita

Jag känner inte heller särskilt mkt rörelse i magen.... kan gå flera dagar utan att jag känner något men allt såg bra ut den 2/1 när jag var på RUL så det är nog ingen fara men loppan där inne.

När det gäller namn så tycker vi att det är fruktansvärt svårt. känns som att man behöver "smaka" på namnen ett tag för att se om det verkligen kan vara något man vill döpa sitt barn till. Jag har fått för mig att det är en pojke i magen vet dock inte varför bara en känsla. Och det gör saken mkt svårare då jag tycker pojknamn är svåra att komma på. Just nu funderar vi på Emilio.

PIO: Hoppas innerligt att bebis vill stanna kvar i magen några veckor till. Tänker på dig! Och håller mina tummar hårt!