• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880
    gizmolarson skrev 2012-01-12 19:08:49 följande:
    Pinkflower880- va roligt att ni ska gifta er..jag hade ca 1,5 månad kvar med min först när jag giftade mig..underbart var det
    Ja, jag hoppas bebis inte vill ut alldeles för tidigt! :)

Men känns skönt att äntligen vara på gång, vart så mycket datumproblem hela tiden. :)
    Sådär ja
  • Pinkflower880
    Tesssi skrev 2012-01-12 19:03:53 följande:
    Här finns många fina klänningar för gravida.  www.tiffanyrose.com/

Grattis till alla lyckade RUL!

Danica: Hoppas det löser sig med försäkringar etc så att du kan resa!
    Kollade bara snabbt, men superfina klänningar och stort urval. :) Tack för tipset!
    Sådär ja
  • RocketQueen

Jjohansson: Vårt rul tog 1 h 40 min så det är nog väldigt olika. Men då har vi tydligen en extremt envis bebis som bara vägrar att samarbeta. Lik sin far antar jag

• IdaElinLivia040611

Idag går jag in i vecka 19 Hjärta. Kände riktiga kickar igår i magen. En riktig karatespark så jag hoppade till av förvåning. Kände även en eller två från utsidan. Jag som var så orolig att det inte rörde sig så mycket men nu verkar han vara igång.
    Grattis igen till alla nya UL, så härligt att läsa att det går så bra för alla.

Pinkflower: Det var meningen att jag skulle gifta mig 4 juni förra året och skulle då ha varit gravid i ca 5 mån. Provade en massa klänningar och det fanns riktigt fina modeller som passade magen. Nu blev det inte riktigt så eftersom dottern valde att komma 23 maj. Men vi spontan gifte oss på skansen i stället den 11 juni istället. Vi rymde iväg ett par timmar från neo och kom tillbaka som gifta;)
    Bästa dagen i mitt liv (förutom mina barn födelse) även om det inte alls blev det bröllop vi planerat. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • AAEV

Jag ska försöka skärpa mig och uppdatera lite oftare.

Har egentligen bara en fråga till dig IdaElin:
     två av våra allra närmsta kompisar fick en liten dotter i onsdags, v 28. Flickan vägde 845 gram. De flögs till Linköping och mer än så vet vi inte. Hur stöttar vi? Vi har skickat sms där vi gratulerat till dottern och skrivit att vi finns här om det är något. _Men sen då? Vad tyckte du var jobbigt resp. underbart att folk gjorde när er dotter kom så tidigt? Det är skitjobbigt att gå här med min gravidmage, vi hade planerat så mkt vi skulle göra med våra bebisar och så där... 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • zenoble

Elvis mamma: Ja som sagt är det vääldigt stor skillnad på denna graviditet och förra, förra gången mådde jag super hela tiden hade nog inga krämpor alls? lite graviditetsklåda på slutet bara det var det enda. Denna gången HELT tvärtemot, kräks fortfarande på morgonen ibland. Känner mig helt orkeslös och har inte lust att göra något alls. Mycket sammandragningar och så vidare. Tänk så olika de kan va ändå är det en till pöjk haha!
    Hur känner du skillnad på denna och förra?

• emma78

Godmorgon på er!!
    V.19 idag!! RUL om en vecka....LÄNGTAR!!
    Man blir så lycklig när man läser om alla er som redan varit:))
    Kan verkligen inte bestämma mig vilken vagn jag vill ha.....känns som att jag sitter och kollar varje dag...blir tokig snart!! Mannen är ju inte heller till så stor hjälp.....han vill inte att den ska kosta för mycket( då den ska vara till ETT barn) han tycker inte att dom "nya" vagnarna sär snygga ( typ bugaboo,brio sing) 

men men han verkar inte ha koll på mycket.....fick precis ett sms där det stod :" Grattis på våran 15 årsdag,hoppas på minst 50 år till"  vi firar 15 år nästa torsdag......

Undra vem som har bröstmjölk i hjärnan:)))       

• mimi02

Hej alla. En fråga till er som gjort RUL och sett kön - kunde man se det tydligt? Vi ska göra RUL på tisdag (jippiii) och vi har bestämt att vi inte ska ta reda på könet, däremot om jag känner mig själv rätt så kommer jag säkert försöka kolla hehe...., så frågan är, hur lätt brukar det vara att se själv? Framför allt om det är en kille då antar jag....

Annars rullar allt på bra, jag läser tråden rätt mkt och det är jättekul att följa med alla men skriver inte så mkt. Vecka 19 (18+4) idag och det känns ibland som det är nåt som rullar runt eller puffar lite i magen, bara jättelite - men jag hoppas att det är bebisen:) Ska bli så spännande med RUL, kan knappt vänta!!

Har ni andra fortfarande mycket molvärk och så? Jag känner av ibland och ofta känns det också som ilningar/tryck mot underlivet. Nån annan som har så, är det nåt att oroa sig över?

Kram på er alla blivande mammor!

• zenoble

Vi ville ju veta könet på rul, säkert därför det var svårt att se ;) han korsade benen och sen låg navelsträngen i vägen så hon fick hålla på och lirka lite innan han flyttade sig och då såg vi ju snoppen ganska tydligt nån sekund. Ligger de och bresar är det säkert lätt att se men du kan ju kolla bort hihi! Glad