• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita

Hmmm... konstigt alla mina mellanslag försvann när jag posta inlägget.

• emma78

vi har pratat om  Maya eller Jack.....
    Bröderna heter Oliver och William

• OHs mamma
    Havsjungfrun skrev 2012-01-14 09:51:38 följande:
    Jag har en pall i duschen att sitta på när jag inte känner mig så pigg. Kanske kan vara ett tips för att få en varm dusch när du har ont och inte kan bada.
    Utan min pall i duschen skulle jag inte kunna duscha :P Så det får bli det nästa gång jag får sådär ont. Den mesta värken gick över efter en natts sömn. Fast vid 2-tiden när jag var tvungen att kissa så gjorde det riktigt ont.
    PIO skrev 2012-01-14 10:47:52 följande:
    Usch vilken natt!! Fick åka in till förlossningen inatt. Hade sammandragningar var tionde min, molvärk o värk i ryggen. Nu är ja inlagd o får bricanyl sprutor för att stoppa förlossningen. Får vi se om det lyckas. Ååå gud ja är så rädd!!!!
    Fy vad otäckt! Jag håller tummar och tår för att det ska gå bra för er!
  • OHs mamma

Idag har jag varit och känt och klämt på en Bugaboo. Behöver jag säga att jag är frälst?! Så det är bara att fortsätta hålla ögonen på begagnat marknaden och hoppas på det bästa!

• PIO

Tack vad ni är snälla! Just nu har det varit väldigt lugnt i magen. Kommer få stanna här till tidigast måndag. Men har lugnat ner mej lite nu när de är lugnt i magen. Får hoppas att det går åt rätt håll. Bebisen mår bra iaf de är min livmoder som krånglar me sammandragningar o tappen hade gått från 4 cm till 2. Ja vi får hålla alla tummar o hoppas på att våran lilla tös får stanna kvar många veckor.

• Dancia
    PIO skrev 2012-01-14 13:11:05 följande:
    Tack vad ni är snälla! Just nu har det varit väldigt lugnt i magen. Kommer få stanna här till tidigast måndag. Men har lugnat ner mej lite nu när de är lugnt i magen. Får hoppas att det går åt rätt håll. Bebisen mår bra iaf de är min livmoder som krånglar me sammandragningar o tappen hade gått från 4 cm till 2. Ja vi får hålla alla tummar o hoppas på att våran lilla tös får stanna kvar många veckor.

Vad skönt att höra att det lugnat sig. Vilken tur att du åkte in inatt! Det är bra att de har dig under observation nu minst ett par dagar också. Ta hand om dig och vila ordentligt. Väntar på vidare uppdateringar från dig och hopps det inte drar igång fler sammandragningar.
  • Tre Flickor
    PIO skrev 2012-01-14 13:11:05 följande:
    Håller tummar och tår för att det fortsätter att vara lugnt nu så att du får komma hem igen. Sköt om dig!
  • Pinkflower880

Pio: fy vad hemskt. Hoppas det fortsätter åt rätt håll. Kramar till dig

• JennieJ

PIO håller tummar och tår att allt går bra. Skönt att de är på väg åt rätt håll och att de försätter så!

• MarieG81

Har varit och kollat på vagnar idag =) Den jag hade kollat på nätet och den som hade blivit en favorit var inte alls som jag hade tänkt mej, det var en 2me Berlin. Sambon tyckte inte heller om det. Så nu lutar det åt en Crescent classic istället. Har tittat på den tidigare och den kändes jättebra. Även sambon tyckte om det, så det var ju positivt. Har tittat på Jollyroom och där är det ju rabatt på den med 1800 kr, så nu ska jag försöka övertyga karl om att det är lika bra vi köper den nu....annars kommer han bara klaga på att den är för dyr...han är en liten snåljåp ibland =) Det stora problemet är nu om vi ska ha en svart eller grå....vilket i-landsproblem ;)

På stan idag träffade jag två gamla kompisar, båda gravida! Så roligt att det kommer finnas kompisar som kommer vara hemma under samma tid =)