• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Dancia: ja precis hoppas det är mjölkproduktion på g! kan knappt ha bh på mig för det trycker på nåt konstigt sätt. hoppas nästan man börjar läcka lite snart så man vet att det finns :) gjorde det förra gången ganska tidigt.

PIO: gud vad skönt att det går åt rätt håll! hoppas allt ser bra ut imorgon också {#emotions_dlg.flower}

• OHs mamma
    Dancia skrev 2012-01-15 14:37:54 följande:
    Skruttens mamma: Vad är det för bälte du använder nu? :)
    Det är av märket Rehband och känns som att det är i typ sånt material som våtdräkter är gjorda av :P Har ingen aning om var man köper det.

Googlade på det och det är en sån här jag har medical.rehband.se/img/2007/5/30/14129.gif
  • zenoble

Någon som provat my babys beat' app? gjorde det nyss och hörde små hjärtljud lite ibland :) egentligen från v.30 men man kan höra från v.20 ska lyssna mer ikväll när sonen inte stör. hehe Glad

• RocketQueen

Åh funkar appen såhär tidigt? Jag måste prova Så länge man är medveten om att det kan vara svårt att hitta har man ju inget att förlora (förutom 28:- då :p)

• zenoble
    RocketQueen skrev 2012-01-15 18:11:38 följande:
    Åh funkar appen såhär tidigt? Jag måste prova Så länge man är medveten om att det kan vara svårt att hitta har man ju inget att förlora (förutom 28:- då :p)
    Ja på mig gjorde de men det är ju inte säkert att den gör :) men om man ändå vill ha den sen så skadar det ju inte att ladda ner den nu. värd 28 kr tycker jag Glad
  • OHs mamma
    zenoble skrev 2012-01-15 18:00:24 följande:
    Någon som provat my babys beat' app? gjorde det nyss och hörde små hjärtljud lite ibland :) egentligen från v.30 men man kan höra från v.20 ska lyssna mer ikväll när sonen inte stör. hehe Glad
    Alltså en app till telefonen som ska registrera bebisens hjärtslag? Hur fungerar det? Vad heter den? Fungerar det med android?
  • Dancia

Börjat äta milda järntabletter och är jättehård i magen :(. Får nog bli den där dyra blutsaften denna graviditeten också.

• AboveBeyond

Jag blir så avundsjuk på er som gått ner i vikt eller inte gått upp alls! :) Efter dotterns ankomst i januari hade jag gått ner 20 kg (11 efter förlossningen och 9 som jag kämpade bort själv) så jag är inte supersugen på att gå upp i vikt igen. Har gått upp 5 kg nu och mer kommer det väl bli :(