• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Jag ska nog ladda ner den, som sagt, den kommer man ju ändå vilja ha senare så varför inte? Det är ju inte direkt mycket pengar...

• OHs mamma
    RocketQueen skrev 2012-01-15 20:24:29 följande:
    Jag ska nog ladda ner den, som sagt, den kommer man ju ändå vilja ha senare så varför inte? Det är ju inte direkt mycket pengar...
    Vad är det för app? Kostar den pengar?
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-01-15 20:05:45 följande:
    Börjat äta milda järntabletter och är jättehård i magen :(. Får nog bli den där dyra blutsaften denna graviditeten också.
    Fikon och dadlar hjälper mig att hålla igång magen, innehåller ju dessutom järn så det blir dubbel effekt.
  • Pepita
    zenoble skrev 2012-01-15 18:00:24 följande:
    Någon som provat my babys beat' app? gjorde det nyss och hörde små hjärtljud lite ibland :) egentligen från v.30 men man kan höra från v.20 ska lyssna mer ikväll när sonen inte stör. hehe Glad
    Vad roligt! Den måste jag testa Får se om jag förstår hur man ska göra....

När det gäller vikt så har jag gått upp lite mindre än 5 kg får se vad vågen slutar på.

PIO: vad härligt att höra att det går åt rätt håll

Jag har börjat få sånna problem med hur jag ska ligga i sängen.... hittar ingen skön position. Någon som har något bra tips? Är gravidkuddar bra?
  • OHs mamma
    Pepita skrev 2012-01-15 20:44:07 följande:
    Vad roligt! Den måste jag testa Får se om jag förstår hur man ska göra....

När det gäller vikt så har jag gått upp lite mindre än 5 kg får se vad vågen slutar på.

PIO: vad härligt att höra att det går åt rätt håll

Jag har börjat få sånna problem med hur jag ska ligga i sängen.... hittar ingen skön position. Någon som har något bra tips? Är gravidkuddar bra?
    Jag kan inte sova utan min gravidkudde! Hur bra som helst!
    Det går bra med en vanlig kudde att ha mellan benen och en som stödjer magen också såklart, det hade jag under förra graviditeten. Men måste säga att jag är SÅ glad att jag köpte en gravidkudde!
  • LillSnurr82

Någon som vet var (gärna internet) man kan beställa badkläder för gravida. Är ute efter en tankini(eller hur det stavas) som passar när man är gravid. Känner mig som en korv i baddräkt i vanliga fall så det går fett bort :) behöver nåt att ha på mig när dottern går på babysim och så tänkte jag börja simma och gå på gravid vattengympa oxå. Känns för blottat med bara bikini nu när magen börjar komma.. Okej i sommar att gå med bikini i sommar stugan med stor mage men inte bland folk :/

• RocketQueen

Skruttens mamma: Det är den appen som zenoble skrev om, jag har laddat ner den, ska eventuellt prova senare ikväll när jag går och lägger mig

• Pepita
    OHs mamma skrev 2012-01-15 20:47:39 följande:
    Jag kan inte sova utan min gravidkudde! Hur bra som helst!
    Det går bra med en vanlig kudde att ha mellan benen och en som stödjer magen också såklart, det hade jag under förra graviditeten. Men måste säga att jag är SÅ glad att jag köpte en gravidkudde!
    Vart har du köpt din å vad kosta den?