• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Oj vad jag är lycklig!!

Efter att ha sovit uselt så var vi ute i sista minuten som vanligt för att hinna i tid. Köerna har aldrig känts så oändliga mellan Täby och Danderyd som idag.. Men väl där var det bara att hoppa upp på britsen och det första man såg var en bebis med pickande hjärta som låg ihopfälld som en fickniv och viftade med handen, kliade sig på näsan, gäspade och var allt annat än samarbetsvillig. Allt såg fint ut, det var ingen jättebebis men så var både jag (2250g fullgången) och sambon(2986 fullgången) små när vi föddes... När hjärtat skulle inspekteras visade det sig att hen låg med det precis under min navel och det gick inge bra att se. Så jag fick lägga mig på sidan och ytterligare en barnmorska kom in och kollade, men allt såg superbra ut. Könet som vi ville se gick inte att se då hen som sagt låg som en fälkniv och tryckte ihop benen. Så det blir en överraskning om vi inte väljer att göra ett köns-ul senare..

Vart flyttad 9(!) dagar bakåt, så 19 juni istället för 10 juni. Men enligt barnmorskan var det inget konstigt. Hon skulle skriva en notering att BM ska vara uppmärksam på SF måttet och att ett ev tillväxtultraljud senare kan vara en bra idé utifrån det jag berättade om min egen tillväxt i mammas mage...

Nu ska jag fota de fina bilderna vi fick och lägga in i bildtråden..

Måste för övrigt få skryta lite om kändisspotting jag gjorde idag! Var och käkade lunch på T.G.I. Friday idag med några klasskompisar och efter 10 minuter kliver Prins Calle Fille in och sätter sig vid bordet bredvid oss....

• Havsjungfrun

Bebisen har varit så lugn i helgen så jag blivit riktigt orolig. Igår kväll när jag lagt mig för att läsa började den dock sparka som aldrig förr. Både maken och sonen fick känna på sparkar och jag låg och kände en lång stund, lycka Glad! När jag satt på möte på jobbet i eftermiddags var det fullt liv igen, underbart!

• JennieJ

Kom på att alla tester jag gjort har visat kille och de är ganska många tester man gjort

• Havsjungfrun
    zenoble skrev 2012-01-15 18:00:24 följande:
    Någon som provat my babys beat' app? gjorde det nyss och hörde små hjärtljud lite ibland :) egentligen från v.30 men man kan höra från v.20 ska lyssna mer ikväll när sonen inte stör. hehe Glad
    Finns den bara för iphone?
  • Aikotakara

Åh, bebis har börjat sparka för fullt i magen! Helt sjukt vad som bara har hänt på en vecka. Min mamma o sambo har känt bebisen, sen igår och idag har jag sett buffarna utanpå magen också :) Har gått 18 fulla veckor idag och det närmar sig RUL som är nu på fredag.

Första dagen med mina mammajeans idag. Dom var sååå sköna med mudden över magen, måste köpa minst två par till, förstår inte varför jag har gått omkring med öppna jeans så jag måste dölja glipan med långa toppar och se till så att öppningen inte putar ut.

• zenoble

My babys beat heter den 28kr. Vet faktiskt inte? prova att söka :) är ganska svårt att hitta men har också hört hjärtljuden väldigt långt ner i magen. Tänk på att ha hörlurar som inte har headset, då funkar det inte, måste vara sånna man bara lyssnar i. men det står ju också :)

Grattis jjohansson :)

busbus- läste också om att det är drakens år i år vilket ska vara lyckosamt enligt alla kineser, många som väntat tills i år Glad

• Uddabus

Ja den har jag oxå nu... Hör som sagt bara mest brus... Ska försöka igen alldeles Strax

• Havsjungfrun
    zenoble skrev 2012-01-16 18:46:50 följande:
    My babys beat heter den 28kr. Vet faktiskt inte? prova att söka :) är ganska svårt att hitta men har också hört hjärtljuden väldigt långt ner i magen. Tänk på att ha hörlurar som inte har headset, då funkar det inte, måste vara sånna man bara lyssnar i. men det står ju också :)

Grattis jjohansson :)

busbus- läste också om att det är drakens år i år vilket ska vara lyckosamt enligt alla kineser, många som väntat tills i år Glad
    På deras hemsidan hittar jag bara att det står om iphone...