• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Kände precis fjärilsfladdret för första gången:) Jag har varit så nervös eftersoså många av er andra har kännt så länge. Är i 18+4 med femte barnet så jag tycker att jag borde kännt tidigare. Men nu så:) JIPPI

Tecknade försäkring i går också, det blev Trygg Hansa eftersom vi har det till de andra 

• Dancia
    lycka 4 skrev 2012-01-16 07:30:23 följande:
    Godmorgon !! Igår hade jag nästan panik, har inte känt av bebben direkt på typ 2-3 dagar och igår fick jag för mig att det va något fel grrr , men jag tog fram angelsoundet mitt i mat lagningen och hjärtat slog som en galopperande häst =) Mannen tyckte nog inte jag va klok när jag tvingade honom lyssna medans han hackade lök =)

Tycker jag hör hjärtat så långt ner ,under naveln mot blygd benet ?

Jag hör också precis ovanför blygdbenet oftast, den ligger fortfarande väldigt långt ner :).
  • RocketQueen

Jag ska prova appen ikväll Såg på rul att bebisen liksom fällde ihop sig som en fällkniv och kröp ner i bäckenet så det blir där man börjar leta

• conda

Så vart sista resan till Karlstad universitet avklarad och jag har hemmarbete under veckan. Nästa veckan startar min sista kurs på högskolan här hemma och om allt går som planerat så är det min allra sista termin. Har pluggat i sex år nu så jag börjar bli riktigt sugen på att komma ut i arbetslivet igen... =) (Lite mammaledighet först blev det ju visst också... ;) )

Här har hänt så mycket så jag får nog sätta mig i kväll och gå igenom allt om jag ska hänga med någorlunda... =D

Hoppas ni alla mår bra, själv ska jag till barnmorskan imorgon, ska faktiskt bli spännande. Det börjar kännas lite verkligare nu när ultraljudet är gjort.

• JennieJ

Jag visste det jag har en liten lillebror i magen! Och den lilla snorren såg man tydligt ska sätta in bild senare Allt såg hur bra ut som helst och jag blev flyttat från 9 juni till 11 juni istället nu är allt bara så härligt! Mannen å jag sitter nu och planerar namn på lilla pojken *enligt sista mens 9 juni, VUL 13 juni och RUL 11 juni*

• IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2012-01-16 12:25:26 följande:
    Jag visste det jag har en liten lillebror i magen! Och den lilla snorren såg man tydligt ska sätta in bild senare Allt såg hur bra ut som helst och jag blev flyttat från 9 juni till 11 juni istället nu är allt bara så härligt! Mannen å jag sitter nu och planerar namn på lilla pojken *enligt sista mens 9 juni, VUL 13 juni och RUL 11 juni*
    Grattis, många pojkar hittills känns det som.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • OHs mamma
    JennieJ skrev 2012-01-16 12:25:26 följande:
    Grattis! Det är vår tur imorrn att få reda på vem som bor inne i magen, hoppas bm kan se det!
  • JennieJ

Tackar :) ja de är verkligen många juni pojkar :) flickorna lär inte få de lätt ;)