• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

JAg var också jättenojig innan RUL. Lycka till alla ni som har det kvar.

Jag fick en annan sorts bälte denna gången, fungerade mycket bättre. TENS apparaten har varit på nästan hela dagen i dag. Promenader är inte att tänka på men det visste jag innan så nu är det bara att vänta dessa 20 veckor. JAg är ingen gravidmamma jag är en förlossningsmamma så jag hoppas på en liknande förlossning som med de andra.

• OHs mamma

Plötsligt händer det! Som jag längtat efter några riktiga sparkar/buffar och läst att många redan känt på utsidan etc medan jag "bara" känt lite pet här och där. Men så igår kväll när jag låg på rygg och hade händerna på magen drog hon igång med sparkar och buffar som verkligen kändes, dessutom kändes det utanpå! Maken lade händerna på magen och direkt fick han några sparkar/buffar!! När vi väntade sonen var det bara jag som "fick" känna sparkarna och det var inte förns på upploppet på slutet som maken kände. Han var envis den lille rackaren som då bodde i magen Tungan ute Så maken blev överlycklig när han fick sig några sparkar/buffar direkt igår!

• OHs mamma

Vaknade imorse när makens väckarklocka ringde vid 5.20 och insåg att strömmen gått i hela huset. Så vi fort upp och maken kollade proppar och elskåp men såg inget "fel", det var svart i hela området. Men sen ett bra tag senare så drog strömmen igång igen! Men kan inte ha varit avbrott så länge då strömmen fungerade när jag var uppe runt 2-tiden och kissade Tungan ute

• lycka 4

Godmorgon !! Igår hade jag nästan panik, har inte känt av bebben direkt på typ 2-3 dagar och igår fick jag för mig att det va något fel grrr , men jag tog fram angelsoundet mitt i mat lagningen och hjärtat slog som en galopperande häst =) Mannen tyckte nog inte jag va klok när jag tvingade honom lyssna medans han hackade lök =)

Tycker jag hör hjärtat så långt ner ,under naveln mot blygd benet ?

• JennieJ

Hej tjejer först vill jag önska alla lycka till på era RUL idag själv känner jag mig lugnare idag än vad jag gjorde igår. Visst lite pirrigt e det men ingen rädsla JUST nu iaf men det är samtidigt 3 timmar kvar. Sedan vill jag bara dela av mig av en sak jag insåg igår kväll aldrig slår fel och de är att när jag inte känt av sparkar från bebisen på ett tag så lägger jag mig ner och tar mobilen och sätter på musik. Lägger sedan mobilen på magen och de slår ALDRIG fel utan den lilla där inne vaknar till och börja sparka ibland får jag spela 1 min bara och ibland köra om låten på nytt men den sätter ALLTID igång. Är så att jag spelar alltid samma melodi för bebisen och antingen älskar den låten eller tvärtom för vaknar gör h*n alltid. Ni är kanske fler som gör samma sak om inte testa och se tack vare denna metod har hela familjen fått känna av bebisen nu

• IdaElinLivia040611

lycka 4: där hör jag också alltid hjärtat. långt långt ner. Fast buffar och sparkar känner jag lite överallt.
    Har blivit dunder förkyld, började i lördags och natten till idag sov jag inte mycket. Hoppas att det värsta är över nu hatar att vara sjuk. 
    Imorgon e det dags för RUL 11:00 ska bli sååå mysigt å se plutten igen. Ska be dom dubbelkolla kön för nu har vi börjat köpa på oss lite pojkkläder.

PIO: Skönt att det har vänt. Uppdatera oss gärna hur det fortsätter .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • RocketQueen

Kul tips med musiken, ska prova det Vi hade ju begravning för min pappa i fredags och när orgeln drog igång för fullt så blev det rejält med liv i magen. Han hade inte gjort nät väsen av sig på hela dagen men just under en psalm så vaknade han till, antingen i protest eller så gillade han den, vem vet

• MissFörstånd

Jag hade inte en aning om att det fanns en app, men såklart köpte jag den nu direkt när ni skrivit om den. Den funkade, är i v. 20 nu och jag hörde hjärtat iaf .

Igår kände dottern och sambon bebisen som sparkade i magen. Det syntes också tydligt utanpå, mysigt! 

Lycka till alla som har RUL!   

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ