• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor

Buhuuu nu är jag inne på andra veckan med järntabletter och därmed även andra veckan utan längre toalettbesök. Min mage är helt hopplös. Det var precis samma sak förra året när jag var gravid och åt de där hemska järntabletterna. Någon som har några tips?

• gammelmamma

Det finns tabletter som är snällare mot magen. Själv tar jag blutsaft, men det funkar bara om du inte har jättelågt blodvärde. Detfinns även medel på apoteket som hjälper magen, fråga bm. Lycka till

• MarieG81

Usch, jag ska börja ta järntabletter nästa vecka. Det låter inte kul att ni mår så dåligt i magen, inget att se fram emot med andra ord.....:(

• Uddabus

Jag kommer vägra järntabletter... Vet hur jag blev vid första barnet... Sköt skarpt i toa när det väl hände o fick hemorojder... Nä tack...

Så blutsaft, blodkorv, leverpastej på macka osv som är bra för blod värdet istället... C-vitamin behövs oxå...

• lycka 4
    Elvis Mamma skrev 2012-01-16 20:16:07 följande:
    Bara jag som inte får in hjärtljud med angelsound? Hör hur den låter å sparkar runt där inne men får inte in några tydliga hjärtljud, hör nån sekund ibland bara för att sedan försvinna. Är glad att jag sett hjärtat slå när jag varit på UL för blödningar annars hade jag blivit orolig.. Känner ju hur den rör sig ibland men fortfarande inga tydliga sparkar alls :( kände mycket mer men sonen i samma vecka
    Man kan få leta ett tag , jag hör alltid hjärtljuden långt ner nästan vid blygdbenet . Men eftersom bebbarna rör sig mycke nu så kan jag åxo ibland höra en kort stund sedan voltar den runt =)
    Vet du jag känner inte heller direkt något , lite buffar har jag kännt och jag väntar nummer 4a. Tror dock jag kände bebisens hicka igår
  • lycka 4

Ahhh detta kisseri gör mig galen ! Jag sover verkligen inte mycke på en natt , tur att jag är van vid att sova såligt annas hade jag nog varit ett vrak vid det här laget =)
    6 gånger va jag uppe å kissade i natt helt sannslöst .

Jag tror att jag kände bebisen hicka igår ? typ 5 hickningar 

• RocketQueen

Idag ska vi åka till Ullared för den stora bebisshoppingen! Vi har gjort världens längsta lista på allt som vi ska köpa innan juni och den har vi med oss, förhoppningsvis kan vi fynda det mesta på Ullared Och sen ikväll är jag äntligen hemma i verkligheten i Stockholm igen, nu dröjer det förhoppningsvis innan det är dags för begravning igen.

• LillSnurr82

Åh jag skulle åkt till Ullared i dag. Men blev inställt :( ska åka antingen nästa vecka eller veckan efter det:)
    När vi vänta dottern åkte jag och sambon till Ullared oxå, blev mycket inhandlat till henne. Dock inte så mycket kläder då dom inte har så mycket små bäbis kläder :( ialla fall inte då. Men lite blev det!

En vecka kvar tills vårat rul.. Skit nervös! Men i går kväll kände jag rörelser även utanpå magen så lever borde h*n ju göra..

• lycka 4

Vi va ju där i höstas å oj va vi handlade , resesäng , bilstol ja allt haha

• RocketQueen

Dom gånger jag har varit där har det funnits rätt mycket bebiskläder men som med allt annat där så varierar ju utbudet rätt kraftigt från dag till dag. Men det är inte kläder vi ska fokusera på heller utan mer andra saker. Men roligt ska det bli iaf Hoppas på att hitta lite kläder till mig själv också, som magen får plats i :p Utbudet brukar ju vara sådär men lite basplagg kanske man hittar iaf.

Jag har fortfarande inte känt rörelser utanpå men i förrgår kom det en sån superspark när jag hade gått och lagt mig och jag är övertygad om att den säkert syntes. Om jag inte hade haft duntäcke över dvs