• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    lycka 4 skrev 2012-01-17 07:18:11 följande:
    Ahhh detta kisseri gör mig galen ! Jag sover verkligen inte mycke på en natt , tur att jag är van vid att sova såligt annas hade jag nog varit ett vrak vid det här laget =)
    6 gånger va jag uppe å kissade i natt helt sannslöst .

Jag tror att jag kände bebisen hicka igår ? typ 5 hickningar 

Skönt att höra att ngn mer springer på toa som en galning, så himla jobbigt! Var och lämnade prov för uvi igår men det var bra men dom ska skicka det vidare för säkerhets skull. Antagligen ligger den där inne och leker att min blåsa är en fotboll, grr!
    Är ju sjukt oroad över RUL och att den inte ska leva och vara frisk...på måndag är det dags äntligen! 
  • IdaElinLivia040611

Idag e det dags för RUL kl 11....iiihhhhh ska bli så mysigt å se honom igen. Senast var typ för 4 veckor sen så mycket borde ha hänt sen dess.
    Det var en riktig fotbollsmatch i magen i natt. Både vi kl 04 och vid 07. Va nästan svårt att somna om. Han verkar vara en livlig en.
    Laddade också ner appen fast jag har en angelsound Tungan ute , ska testa senare om det fungerar. 
    Är så glad att jag inte kännt av någon foglossning än. men det e väl mycket beroende på att jag är hemma och inte jobbar. Med min första tjej var det hemskt men då jobbade jag på restaurang och det var slitsamt. Lider med er som har fått det ordentligt.
    Drömde om vagnar inatt. Ändrade mig från en iCandy till en Bugga Donkey.....ja man e ju lite galen när det kommer till vagn. Det måste ju bli rätt lixom. 

Dags för en ny bild i bild-tråden:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • lycka 4
    Polarlantis skrev 2012-01-17 08:16:38 följande:
    Skönt att höra att ngn mer springer på toa som en galning, så himla jobbigt! Var och lämnade prov för uvi igår men det var bra men dom ska skicka det vidare för säkerhets skull. Antagligen ligger den där inne och leker att min blåsa är en fotboll, grr!
    Är ju sjukt oroad över RUL och att den inte ska leva och vara frisk...på måndag är det dags äntligen! 
    Ja jag ska ringa bm idag å kolla vad mitt urinprov visade !!
    Men dom små ligger nog å trycker fint på våra blåsor =)
  • MissFörstånd

Lycka till på RUL idag!

Jag var hos läkaren på mvc förra veckan och lämnade urinprov, det fanns lite vita blodkroppar i så det skickades iväg. Vet någon vad det betyder??

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-01-17 08:30:08 följande:
    Lycka till på RUL idag!

Jag var hos läkaren på mvc förra veckan och lämnade urinprov, det fanns lite vita blodkroppar i så det skickades iväg. Vet någon vad det betyder??
    Det är väl då det kan tyda på en uvi men jag vet att om man har rikliga flytningar så kan det också ge utslag på vita blodkroppar om det hamnat lite i urinet. Bra att dom kollar upp det ju:)
  • lycka 4
    MissFörstånd skrev 2012-01-17 08:30:08 följande:
    Lycka till på RUL idag!

Vita blodkroppar kan betyda att du har bakterier det är därför dom skickar i väg det på odling !
  • IdaElinLivia040611
    Polarlantis skrev 2012-01-17 08:16:38 följande:
    Nog lever den om den har fotbollsmatch i magen...Flört
  • Sweet life

Galet, tycker magen sa pang igår efter ultraljudet... den känns större både när jag står, sitter och definitivt när jag ligger på rygg.. Kan de vara så att man slappnat av och då inte spänner musklerna lika mycket längre?

• gammelmamma

Var på bio i går och satt alldeles för mycket så i dag kan jag nästan inte röra mig. Nu blir det TENS och sängen en stund till.

• Dancia

Lillalyckan: skönt att ni kommit iväg och ska shoppa loss lite. Lägg gärna upp en lista sen på allt du fick tag på :). om du vill så klart :).