• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda

Hemkommen från bm och allt såg bra ut. Bebisens hjärta slog i 150 och h*n sparkade i mikrofonen precis hela tiden. Jag hade gått ner ett halv kilo så jag ligger på 5kg + än så länge. Är nu i vecka 20, längtar till v. 24 då jag kanske vågar beställa barnvagn... =)

• Polarlantis
    conda skrev 2012-01-17 09:35:31 följande:
    Hemkommen från bm och allt såg bra ut. Bebisens hjärta slog i 150 och h*n sparkade i mikrofonen precis hela tiden. Jag hade gått ner ett halv kilo så jag ligger på 5kg + än så länge. Är nu i vecka 20, längtar till v. 24 då jag kanske vågar beställa barnvagn... =)
    GRATTIS!!!

Fråga: hur är det med tempen nu under dom här veckorna? I början av grav går den ju upp men sen då? Jag har iaf normaltemp nu och undrar om det är ngt att oroa sig för? Var förkyld och hade liiite feber och därför kollade jag... 
  • conda

Jag har också fått tillbaka min normaltemp så det är nog helt normalt. =)

• Polarlantis
    conda skrev 2012-01-17 09:53:03 följande:
    Jag har också fått tillbaka min normaltemp så det är nog helt normalt. =)
    Åh så bra, då slutar jag bums att att fundera på detta!
  • Tre Flickor

Tack för tipsen gammelmamma och busbus.
    Jag åt någon annan sort vid förra graviditeten men hamnade då under  90 så jag fick fort byta till niferex. Fick denna graviditet börja med niferex redan i vecka 19. Förmodligen lägre blodvärde än brukligt på inskrivningen redan. Hade gladeligen sluppit dessa tabletter om jag kunnat!  

IdaElin0406 - Lycka till på RUL i dag Glad  

• MissFörstånd

Tack för svaren!

Uvi har jag aldrig haft så jag hoppas inte att det är det. Rikliga flygningar kan jag däremot skriva under på så kanske det då. Får se vad det visar på. Bm kommer säkert ringa idag om mina sköldkörtelprover, ligger inte bra i tsh.

• lycka 4

jätte skönt, jag hade inga bakterier i urinet phu. har dock mycke sd

• MarieG81

Vad är blutsaft och vart köper jag det?

• Uddabus

Finns en godare som heter något med ferritol tror jag... Smakar svart vinbär... Annars har hälsokost den iaf

• conda

Blutsaft finns även på apoteket, det finns många olika sorter med järntillskott att välja på där. =)