Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Vi har en hund och när vi fick dottern ställde vi ner henne i babyskyddet direkt när vi kom hem. Hunden nosade och bryr sig inte mer. Nu är dotter fyra år och de är bästa kompisar. När hunden har tröttnat på dottern har hon alltid gömt sig under vår säng .

Imorgon blir det bm kontroll, v 34. Tror det är nu jag ska börja gå varannan vecka.

• MissFörstånd

VARFÖR får man en personlig handläggare hos Försäkringskassan när de ändå aldrig svarar i telefon?! I fredags satt hon i möte till 13 och sen svarade hon inte så jag lämnade meddelande. Idag ska hon sitta i möte till 16,30 och jag antar att hon går hem sen... SÅ jag lämnade ytterligare ett meddelande.. suck

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-04-23 09:40:31 följande:
    Nu har vi vart på socialkontoret och skrivit alla papper. En underbar kvinna som ansvarade för det och vi hade en väldigt trevlig stund. Vi pratade om allt från namn på barn till hur många som faktiskt DNA-testas vilket i vår kommun är ca 2-5 per år. Inte alls många alltså...

Så nu är allt klart, och vi kan bara vänta på att lillebror ska komma ut!

Det var lite roligt, när hon räknade ut spann på möjlig befruktning med BF 19 juni och att barnet väger 3500g vid födsel, vilket är genomsnittet för ett nyfött barn i landet. Så fick hon fram någon gång mellan 10 augusti och 10 oktober... Tycker det är ett vääääldigt långt spann..
    Hihi ja det är ett långt spann, så gjorde de på oss också med förklaringen att om bebisen kommer mycket för tidigt så måste man annars skriva på papper igen för man har inte intygat perioden före eller efter att man haft sex med någon annan. Knepigt, men så sa de till oss
  • MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-04-23 09:46:45 följande:
    Aha!! Smart där! Haha hon frågade om vi var sammanboende under den perioden. Grejen var att det var vi inte, men vi var ju tillsammans... Men för enkelhetens skull sa vi båda ja unisont... Sambon har ju gjort det här förr och visste vad som skulle komma att frågas. Så vi hade gjort upp vår plan i förväg! ;)
    Bra med en plan . Tur att du skrev det förresten för jag hade glömt att jag skulle ringa. De öppnar visst tio så jag får ringa snart igen.
    Dancia skrev 2012-04-23 09:44:21 följande:
    Många med BM besök idag :). Jag ska vara där 11.30 så det kommer en.uppdatering från mig sen också :).
    Jag ska vara där 11 så jag uppdaterar också senare  

• MissFörstånd

Bm besöket är avklarat. Nu börjas det med varannanvecka besök

V34 33+1
    Blodsocker 4,0
    Blodtryck 100/65
    Hjärtslag 130
    Sf-mått 31
    Vikt + 13
    HB -
    TSH
    Huvudet - neråt, rörligt

• MissFörstånd

Gammelmamma - Kram till dig!

Jennie - Usch, vilket tur att det gick bra. Har du känt rörelser nu?

Jag fick faktiskt samtal av fk igår klockan fem, trodde lätt att de hade gått hem då. Min handläggare beviljade min sjukpenning fram till bf, 9/6, så det känns jätteskönt! Nu behöver jag inte fundera på det något mer! Så det finns iaf hopp när man är sjukskriven för foglossning. Jippi!!      

• MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-04-24 09:45:33 följande:
    Vad skönt, det är så jobbigt att gå i ovisshet
    Ja det är ju det. Man "måste" ju köpa vissa saker också känns det som innan bebisen kommer och då är det inte alls kul när man inte vet om man har pengar eller inte. Men nu kommer jag få det iaf. Hur mår du?
  • MissFörstånd

Sweet life - har du jobbat något innan du började studera? Isf har du rätt till högre sgi! Sgi:n ligger vilade under studiepreioden.

Zvartaliljan - grattis till lilla bebben hoppas du kryar på dig snabbt så ni får vara med varandra och må bra. Skönt att hör av dig igen att du brukar vakna till.

Imorse hade jag superont i höger sida ryggslut och molvärk och ont i ljumsken. VAD var det?! Fick lov att ta två Alvedon och värmekudde för att det skulle gå över.

Svar på tråden Juni-barn