• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    FiaA87 skrev 2012-01-19 07:39:40 följande:
    Mysigt med tvillingar!! Jag har en Fråga som hoppas att någon av er kan svara på!! Inatt vaknade jag med en sjuk kramp i vaden, två ggr kom den tillbaka. Sambon vaknade av att jag låg och snyftade för att det gjorde så Jää**la ont. Han har själv varit elitidrottare så han visste precis vad som skulle göras. Själv fick jag bara panik över att det inte gick över.. Nu till själva frågan! Om någon av er har haft kramp har, har ni haft ont dagen efter också? Jag kan knappt stödja på benet idag. Vaden känns som en enda klump. Jag har en kompis som har fått en propp i benet (kanske att överreagera) men min sambo tyckte att det var konstigt att jag fortfarande hade ont i morse. Jag har ju sett när de spelat matcher osv. de har fått kramp och sen bara rest sig upp och spelat vidare.. Jag skulle inte kunna springa en meter för tillfället   Ha en bra dag allihopa!!      

Minns att jag ofta , nästan varje natt hade kramp i vaderna med dottern. Visa nätter var värre än andra och de var svårare att vinkla upp foten där krampen satt så de släppte och då kunde de göra ont dagen/dagar efter. Då hade jag ofta dessutom så öm var jag ständigt dom sista månaderna! Har du tex tigerbalsam eller liknade skulle jag rekomenderar de för tigerbalsam var min räddning så skönt med den värmande o sedan kylande känslan ! Lycka till
  • FiaA87
    JennieJ skrev 2012-01-19 07:45:44 följande:

Minns att jag ofta , nästan varje natt hade kramp i vaderna med dottern. Visa nätter var värre än andra och de var svårare att vinkla upp foten där krampen satt så de släppte och då kunde de göra ont dagen/dagar efter. Då hade jag ofta dessutom så öm var jag ständigt dom sista månaderna! Har du tex tigerbalsam eller liknade skulle jag rekomenderar de för tigerbalsam var min räddning så skönt med den värmande o sedan kylande känslan ! Lycka till

Tusen tack för svaret! Ska försöka med det ikväll:) Har kollat runt lite på nätet och en hel del personer säger att man ska dricka vichy vatten innan man går och lägger sig! Eller Grappo (?).. tips ifall någon mer av er får det!
  • FiaA87
    Uddabus skrev 2012-01-19 07:43:15 följande:
    Krampa kanske väldigt länge.. Typ träningsvärk... Brukar vara öm iaf...

Magnesium är väldigt bra vid muskelkramper o rastlösa ben... Banan innehåller magnesium o drick mycket vatten...

Banan ska jag med försöka med! Jag dricker över 2 l vatten om dagen (sitter på kontor) så jag tror inte att jag får ner mer vatten:)

Tack för hjälpen! 
  • LillSnurr82

Hade oxå mycket kramp i vaderna på natten när jag vänta dottern. Är vanligt att man får det så inget att oroa sig över.. Hoppas det blir bättre.

• Uddabus

Det finns även magnesium tabletter att köpa... Brukar äta det för rastlösa ben...

Är det någon annan som har väldigt svullna ben?

• lycka 4

Agnes : Grattis till två ,gud så häftigt =)

Fia : Ja kramp i vaderna är ju en rätt vanlig grav åkomma men usch va ont det gör =(

Jag har haft ännu en sömnlös natt ,kissat och svårt att ligga skönt .
    Tur att jag inte har sovit så många timmar dom senaste åren så att jag är van , annars hade jag varit ett vrak när bebben kommer =) =)

Satt å tänkte på ammning igår . Jag har ammat mina tre barn i snitt ca 4 månader. Med min trea blev allt bara för mycke med stress å jag va själv med barnen nästn hela tiden så jag kom liksom aldrig till ro.
    Jag har alltid haft väldigt väldigt mycke mjölk och trots att jag gjort två planerade snitt så har mjölken runnit till när barnet har kommit å jag har kunnat amma från start.
    Den här gången som är min sista vill jag verkligen amma länge och igår slog tanken mig att tänk om det inte går denna gång . ??

• JennieJ
    Uddabus skrev 2012-01-19 08:12:39 följande:
    Det finns även magnesium tabletter att köpa... Brukar äta det för rastlösa ben... Är det någon annan som har väldigt svullna ben?

Har börjat få väldigt rastlösa ben framför allt på kvällar å nätter. Dok inte svullna som tur är! (än)
  • gizmolarson

Åh fick mail om att vagnen är på väg...
    Synd att det dröjer en stund tills jag får använda den.. Men tycker tiden går så fort.. Börjar få väldigt ont i benen när jag har suttit å jag som sitter i en skolbänk hela dagarna...suck..

• RocketQueen

Åh jag tycker tiden går galet fort! Vecka 21 nu, dvs det är mindre tid kvar än som har gått! Läskigt och roligt, allt på samma gång