• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Nu har vi precis vart på BUP och fått yngsta bonusens diagnos bekräftad. Autism... Känner att det här kommer bli en tuff vår!

• RocketQueen

Sweet life: hu, låter tufft, men då får ni kanske hjälp av bup samtidigt? Tänkte på hur man hanterar en sån diagnos.

Nu har vi varit på besök på förlossningen. Det är även bestämt att det blir södra bb för oss. Inte det närmsta men det verkar som att det är det bästa för oss. Känns som ett toppenställe och jag gillar verkligen att det inte är så sjukhusaktigt. Väldigt lugnt där och man fick aldrig känslan av att man var på ett sjukhus.

• Aikotakara

Så fort jag la mig ner i soffan och tog det lugnt så började bebisen sparka igen :) Åhh, bara två dagar kvar till RUL nu! Det känns så sjukt spännande att få se bebisen igen.

Hur kan man inreda ett barnrum neutralt då man inte vet könet? Jag behöver inspiration. Vi ska måla barnrummet.

• RocketQueen

Vi har ju får veta att det är en pojke men man har ju hört om många som har varit "helt säkra" och sen ändå fått fel så lite könsneutral kan nog vara bra oavsett
    Vi tänkte måla barnrummet ljust med moln och fåglar och lite sånt

• MissFörstånd

Lillalyckan - oj ja det var ju också några mil! . Tror inte mina fogar skulle orka dock, sambon får skjutsa mig i vagn .

Dontworry - välkommen. Japp, kände av foglossning i v7, nu är det v20. Jobbar fortfarande men kan knappt gå! Det där med sjukskrivning sitter lite väl hårt hos mig, men jag blir sjukskriven 50% bär jag vill.

• gammelmamma

Efter en ytterligare en halvtimme i kö fick jag svar på mina frågor från en MYCKET TREVLIG handläggare på försäkringskassan.

• AAEV

gammelmamma: Vad härligt att du fick prata med någon vettig tillslut. 
    Jag har faktiskt fått ett jobb på FK en gång, men jag tackade nej :P Det var inte tillräckligt bra betalt med tanke p restid och sånt. Jag hade behövt åka vid 6 och vara hemma 17.30 varje dag och om man drog bort den extra dagiskostnaden och bensinen hade jag tjänat 2000:- mer på en heltid än vad jag gör nu, när jag jobbar halvtid och har 10 minuter till jobbet, och dessutom världens bästa jobb och chef.!

Vi har haft sjukstuga här i två veckor, först sonen med feber i en vecka och nu dottern. Idag var hon s hängig så jag tog henne till doktorn och hon hade dubbelsidig öroninflammation och lunginflammation. inte konstigt hon har varit dålig. Nu tycker jag det räcker med sjukdomar för den här vintern :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • gammelmamma

AAEV ja jag hör till dom som brukar försvara f-kassan. De har nästan alltid varit trevliga och tillmötesgående mot mig, så jag blev jättesnopen.  Krya på er!