• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

LillSnurr82: känner precis som dig.. kan inte slappna av nu utan att veta att vi hittar större boende. känner att det blir till en stress grej, vill INTE flytta precis när bebisen kommit eller i mitten av sommaren. Får panik att det aldrig dyker upp något nu när man behöver!!

Har också varit på jobbet idag och kollat lite då jag ska vara lite omplacerad lite nu innan ledighet så jag får närmare att åka. Blir MYCKET jobb då jag alltid är ledig en dag i veckan för att jag jobbar varannan helg, nu ska jag jobba hela veckan på ett annat ställe och ändå behålla mina helger som jag har.. pust. hur ska man orka? sa att jag jobbar till max 1a maj :) 3 månaders jobb, kämpakämpa.. 

jjohansson: 'gud vad jobbigt du hade det med amningen första gången, sån hysteri att man MÅSTE amma även fast man mår skit dåligt över det. Jag kämpade i 3 veckor sen gav jag upp, orkade inte mer. Funkade super med ersättningen och jag behövde inte känna någon press att han inte fick i sig tillräckligt, såå skönt!

Hoppas det funkar med amning de första månaderna i alla fall, men är också orolig att det inte ska komma något efter bröstoperation.

• Aikotakara

Fia: Jag har också haft kramp! Brukar aldrig, någonsin få det.. men det hände först en gång rätt tidigt i vecka 8 eller så.. Sen var det senaste gången i förra veckan. Jag vaknade mitt i natten och nästan skrek för att det gjorde så ont. Två gånger samma natt dessutom. Hoppas inte på att få det igen då det är så obehagligt :P

RUL imorgon och jag längtar så himla mycket!! :D Känns som lilla julafton eller något. Jag hoppas bara att allt ser bra ut~

• gammelmamma

jag är också mycket yr, men det är jag i vanliga fall också. obehagligt. som sagt kolla matrutiner

• lycka 4

Jag kan också bli rejält yr , Hastiga blodtrycksfall . Jag har haft så mina 2 senaste grav

• JennieJ
    Uddabus skrev 2012-01-19 18:47:32 följande:
    Äter du regelbundet? För så kan jag bli när jag inte ätit på länge

Äter ganska regelbundet dok bara ett lagat mål om dagen som just är middagen. För innan jag blev gravid åt jag enbart middag på dagarna så för mig så äter jag väldigt mycket just nu. Så verkar bero på just att den är lagad å att jag äter mer mängdmässigt
  • JennieJ
    lycka 4 skrev 2012-01-19 19:09:07 följande:
    Jag kan också bli rejält yr , Hastiga blodtrycksfall . Jag har haft så mina 2 senaste grav

Blodtrycksfall är något jag gärna får dagligen typ 1-2 gånger om dagen. När jag reser mig även om de inte är direkt snabbt och gärna efter en dusch
  • JennieJ
    zenoble skrev 2012-01-19 18:51:18 följande:
    LillSnurr82: känner precis som dig.. kan inte slappna av nu utan att veta att vi hittar större boende. känner att det blir till en stress grej, vill INTE flytta precis när bebisen kommit eller i mitten av sommaren. Får panik att det aldrig dyker upp något nu när man behöver!! Har också varit på jobbet idag och kollat lite då jag ska vara lite omplacerad lite nu innan ledighet så jag får närmare att åka. Blir MYCKET jobb då jag alltid är ledig en dag i veckan för att jag jobbar varannan helg, nu ska jag jobba hela veckan på ett annat ställe och ändå behålla mina helger som jag har.. pust. hur ska man orka? sa att jag jobbar till max 1a maj :) 3 månaders jobb, kämpakämpa..    jjohansson: 'gud vad jobbigt du hade det med amningen första gången, sån hysteri att man MÅSTE amma även fast man mår skit dåligt över det. Jag kämpade i 3 veckor sen gav jag upp, orkade inte mer. Funkade super med ersättningen och jag behövde inte känna någon press att han inte fick i sig tillräckligt, såå skönt! Hoppas det funkar med amning de första månaderna i alla fall, men är också orolig att det inte ska komma något efter bröstoperation.

Ja de var riktigt hemskt å de känns skönt att man idag 11 år efter är lugn och tar de mer som de kommer, visst är önskan att kunna amma iaf 3 mån
  • JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-01-19 19:05:20 följande:
    jag är också mycket yr, men det är jag i vanliga fall också. obehagligt. som sagt kolla matrutiner

Åh låter inget trevligt :( vet du varför?
  • gizmolarson

Har inte haft några som helst problem med amningen med mina två, men tror faktiskt att jag nog ska amma å ha flaska denna gång så jag kan göra klar kurserna å förhoppningsvis jobba lite..