• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Jag har inte tid med sånt här... Har nattjobb hela helgen... Vaken natt ggr 3 ... Fan oxå..

• FiaA87
    Pinkflower880 skrev 2012-01-19 20:03:03 följande:
    Angående amning så hoppas jag att den funkar super den här gången. Det började bra med dottern, men efter två månaders konstanta skrik och trasslig amning konstaterade dom att hon var överkänslig mot komjölk. Hon började då få flaska och ratade sedan bröstet... :( Tycker det är mysigt att amma, så hoppas det funkar. Även om det är praktiskt med ersättning ibland...  Någon som haft Mountain Buggy vagn? Vanlig eller syskon? Funderar på att köpa deras Duet vagn, det är den smalaste på marknaden för syskon. Men kan inget om själva märket? Är det ett pålitiligt och bra märke?  
    Sådär ja

Jag har köpt en mountain buggy Urban jungle, detta är mitt första barn så jag har ju inte hunnit använda den än! Men den känns så himla smidig:) den är lättkörd, lätt att fälla ihop + att jag tycker att den är super snygg! En annan fördel som jag ser det är att jag kan ut å springa med vagnen! Vi bor väldigt fritt ute bland skog och åkrar så det är ett måste att vagnen skall klara av det.. Hoppas du hittar någon du gillar ;)
  • AgnesGN

Tack kära ni för alla grattis. Börjar landa här nu att jag ska få två små hjärtan. Det känns riktigt bra nu när jag börjat smälta det... =)

Angående kramp i vaden så har jag det till och från. Läste lite på det och det kan vara bra att höja fotändan för att slippa. Jag har inte provat det själv dock... =)

• Tre Flickor

Jag har varit borta så jag hade mycket trevlig läsning här i tråden Glad
    Grattis till era lyckade RUL och grattis till tvillingarna AgnesGN

Vad gäller amning så har jag aldrig lyckats helamma i mer än 3 månader. Min första dotter fick sin första tand redan vid 2½ månads ålder så amningen tog slut rätt fort efter det. Min andra dotter slutade gå upp i vikt som hon skulle vid 3 månaders ålder så jag fick börja ge ersättning och mycket snart valde hon själv att sluta ammas. Jag hoppas att jag kan amma längre tid denna gång.

När jag blir gravid blir jag ett hormonellt monster milt uttryckt. Jag gråter för allt och ingenting, brusar lätt upp och är otroligt känslig för minsta lilla ändring i tonläget hos sambon. Om man bortser från mina kraftiga humörsvängningar så ÄLSKAR jag att vara gravid. Denna graviditet är min sista och jag försöker att njuta så mycket jag bara hinner och kan.     

• gammelmamma

busbus: det finns inget annat än vila som hjälper mot foglossning. Det andra är bara hjälpmedel som kan leda bort smärtan lite grann. Fördelen med TENS är ju att man kan ha på sig det jämt:) Lycka till

• Uddabus

Ja men svårt när det gör mer ont ayt ligga ner o samtidigt har man rastlösa ben..,

Skönare att stå upp i vagga på höfterna en stund då o då

• LillaGrynet

Hjälp.. Va jag längtar hem nu.. Slutar om en timme.. Jobbat natt 19-07.. Min 5:e natt på 7 dagar.. Ska
    Bli skönt med ledighet tills på Tisdag innan jag går på 3 nätter igen.. Får verkligen kämpa mig igenom varje pass Hoppas ni alla sovit gott annars

• AAEV

Jag har heller inte kunnat amma länge. Första barnet ville inte ta bröstet så efter två månader fick vi ge upp.
    Andra barnet tog inte heller bröstet men då pumpade jag i nästan fyra månader (det gör jag inte om)
    Nu hoppas jag kunna amma åtminstone 4 månader men jag bryter direkt om jag känner att det inte funkar.

Vi är mest oroliga för att få ett kolikbarn igen, dottern skrek ju i sex månader och det var ganska påfrestande :)
    Vi utgår ifrån att det kommer bli likadant så kan det ju bara bli bättre :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • lycka 4

godmorgon !
    Idag ska barnen till sin pappa å jag vet precis vad jag ska göra ,,, Jag ska spendera helgen i sängen =) tänker inte röra mig ur fläcken

• conda

Ang. amning...

När jag fick min son efter att ha förlorat vår dotter kände jag att amningen var oerhört viktig för mig. Jag hade verkligen saknat att inte få amma min dotter. Amningen kom igång utan problem, när han var en månad blev jag opererad och låg med morfin en vecka. Efter det slet jag som ett djur och fick igång amningen igen, jag ammade honom tills han var två år... (han vägrade släppa bröstet... =)   )

Min andra dotter vägrade suga efter sex månader så det var bara att sluta. =)

Min yngste son sög fel från början men det visste jag inte om. Slet som bara den med amningen med flera akuta besök på amningsmottagningen. Efter två månader rekommenderade de att jag skulle sluta amma då det inte fungerade alls. Jag hade jättedåligt samvete men det  beror på min egna press på mig själv.

Jag tror att man bör göra ett försök men om det inte fungerar så tror jag det är bättre för både mamma och barn att man ger tillägg. Det finns så många som har så mycket åsikter hit och dit men om man som mamma av olika orsaker inte kan amma så är det bättre att ge tillägg.

Min syster har indragna bröstvårtor, hon grät varje gång hon försökte amma. Hennes son gick inte upp i vikt, hon mådde otroligt dåligt och allt blev bara jobbigt. Då var det bättre för henne att ge upp och få matstunder med mys och kärlek istället för ångest och smärta....

Bara min tanke, hoppas ingen tar illa upp... =)

Kramar på er där ute!