• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    Elvis Mamma skrev 2012-01-18 23:34:13 följande:
    Dancia: Ja de brukar ju vara så Ja de har varit lite kämpigt, det är en hormon sjukdom som gör att man får rubbningar i sköldkörteln som styr b.la. ämnesomsättningen, man kan få två olika typer och jag har den som heter hypertyreos som gör att man tex. får ökad ämnesomsättningen, hjärtproblem, olika brister i kroppen, ökad puls å liknande, man kan säga att kroppen går på högvarv. Jag blev opererad 2008 men tyvärr utan resultat så nu får jag äta medicin och ta prover ofta, tack å lov är det inget som påverkar bebisen så länge värdena är någorlunda stabila så de känns skönt iaf å än så länge är mina värden okej så jag hoppas dom håller sig så

Ok, ja min svägerska har problem med sköldkörtelhormoner och mår vissa dagar väldigt dåligt så då vet jag ungeffär hur det kan vara.

Skönt att dina värden håller sig hyffsat stabila så de inte påverkar bebisen iaf :).
  • OHs mamma

Nån mer som känner en markant skillnad när det gäller hormoner/humör?
    Är SÅ jävla känslig nu så det finns inte!

• Dancia

Lycka 4: Jag tänker också väldigt mycket på det här med amningen eftersom jag väldigt gärna vill. Mitt första barn gick inte alls, han var för liten och för medtagen när han föddes så han orkade inte suga ordentligt på bröstet. Det blev tillskott redan första dagen och sedan gick vi över helt rill flaska efter 2 veckor.

Andra barnet gick mycket lättare eftersom hon föddes större och piggare och amningen fungerade nästan problemfritt i 3 månader. Sen ville hon inte amma mer, hon blev irriterad när utdrivningsreflexen slutade och då bara skrek och slogs hon, så då fick jag sluta på dagen och fortsätta på natten några veckor till.

Denna gången är jag väldigt orolig över att inte kunna amma alls eftersom jag förminskade brösten väldigt omfattande för snart 2 år sen. Finns en risk att mjölkgångarna är helt borta eller att de inte när fram till bröstvårtan och då kommer det ju ingen mjölk alls. Jag hoppas innerligt att det kan komma mjölk, iaf från ett av brösten så man ändå har en liten chans att amma.

• Dancia

Gud vad jag längtar! 5 dagar kvar till ultraljudet! Min man har tagit ledigt hela tisdagen och Ultraljudet är på förmiddagen så vi får en mysig dag ihop efter att vi sett det lilla livet och ska visa bilderna för barnen :). Hoppas ju också att vi får veta könet så man kan föreställa sig lite mer vem som gömmer sig där inne :).

• gammelmamma

Nej det är det nog inte, men jag blir sån här när jag är gravid. Det är så konstigt, egentligen är det ju tiden man ska vara som lyckligast men jag blir nedstämd. Kanske är det för att jag inte kan jobba, man blir ganska ensam

• OHs mamma
    gammelmamma skrev 2012-01-19 13:08:12 följande:
    Nej det är det nog inte, men jag blir sån här när jag är gravid. Det är så konstigt, egentligen är det ju tiden man ska vara som lyckligast men jag blir nedstämd. Kanske är det för att jag inte kan jobba, man blir ganska ensam
    Jag tror jag förstår hur du känner dig! Känner nästan likadant fast denna graviditeten har det känts bättre, jag känner mig gladare än förra gången i alla fall. Men det är ju aldrig det där lyckoruset som många andra får. För mig är det inte fantastiskt att vara gravid, det är ett nödvändigt ont om du missförstår mig rätt. Men det blir ett enormt härligt resultat sen Gäller att fokusera på det!
  • LillSnurr82

Jag känner precis som skruttensmamma . Är ingen gravid människa.. Hatar det egentligen, om man får säga så? Är pga förlossningen och barnet jag orkar med det. Sen blir allt så mycket jobbigare som gravid, så även känslor.. Just nu oroar jag mig extra mycket för att vi inte ska hitta nytt boende i tid.. Bor allt för trångt redan som det är nu. Måste ha minst en stor trea, helst en fyra. Nu bor vi i en 2:à eller 3:à med kokvrå kan man säga. Denna stress dödar mig känns det som.. :/

• RocketQueen

Puh nu har jag städat ut julen. Har skjutit på det då energinivån har legat på minus efter de senaste veckornas trauma... Eller trauma är väl att ta i men jäklar vad dåligt man har mått. Nu sitter jag och vilar fogarna innan det är dags att städa vidare, imorgon är det födelsedagsmiddag här hemma och då är det lika bra att ha så mycket som möjligt gjort. Sen när det är klart blir det soffläge med choklad hela kvällen, can't wait...