• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaLivetIMagen
    Beckan91 skrev 2012-01-18 11:44:51 följande:
    Hej allihopa :) Har precis kommit hem efter ett besök hos BM.
    Fick höra sötisens hjärtljud, som låg på 142.
    Alla andra prover såg jätte bra ut och jag hade "bara" gått upp 2,5kg sen inskrivning den 28 oktober.
    Så nu kan jag slappna av lite. Gud vad skönt.   
    Jag har gått upp knappt 1 kilo sedan inskrivning 9 november, hade hellre haft 5 kilo extra. Men bebis vill nog inte ha mer :)
  • MissFörstånd
    Elvis Mamma skrev 2012-01-18 10:04:18 följande:
    Halv ett idag är det dags för RUL, är nervös så jag tror jag svimmar!

Det går bra ska du se! Andas! Ta det lugnt .

Höst flickan - Välkommen!

Sweet life - Jag kan verkligen inte förstå hur du kan hoppas att du har fel på sköldkörteln. Jag har ätit medicin i tio år nu och som jag brukar skriva här så har jag en alldeles förj*vlig huvudvärk sedan typ tio veckor tillbaka och det beror (antagligen) på medicinen som jag får för att sköldkörteln ska hålla sig bra. TSH ska ligga mellan 0,2-4 och jag har 19!!! OM dosen på medicinen ska sänkas så jag slipper huvudvärken kommer bebisen att må dåligt så det är inte alls säkert att du kommer må bra, det tar också ca 3 veckor innan medicinen ens gör någon nytta så du kommer inte bli hjälpt som någon mirakelkur. Ursäkta om jag låter väldigt sur nu men jag förstår inte hur du tänker riktigt...        

Lillalyckan - Härligt med shopping! Får man fråga vad du/ni betalade för allt?   
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-01-18 11:49:21 följande:
    Det går bra ska du se! Andas! Ta det lugnt .

Höst flickan - Välkommen!

Sweet life - Jag kan verkligen inte förstå hur du kan hoppas att du har fel på sköldkörteln. Jag har ätit medicin i tio år nu och som jag brukar skriva här så har jag en alldeles förj*vlig huvudvärk sedan typ tio veckor tillbaka och det beror (antagligen) på medicinen som jag får för att sköldkörteln ska hålla sig bra. TSH ska ligga mellan 0,2-4 och jag har 19!!! OM dosen på medicinen ska sänkas så jag slipper huvudvärken kommer bebisen att må dåligt så det är inte alls säkert att du kommer må bra, det tar också ca 3 veckor innan medicinen ens gör någon nytta så du kommer inte bli hjälpt som någon mirakelkur. Ursäkta om jag låter väldigt sur nu men jag förstår inte hur du tänker riktigt...        

Lillalyckan - Härligt med shopping! Får man fråga vad du/ni betalade för allt?   
    Jag vill bara ha en förklaring till mitt konstanta illamående, min förlamande trötthet och huvudvärken från helvetet som inte går över med värktabletter. Läkaren min BM konsulterade sa att om det är sköldkörteln kommer det bli bättre med medicin eftersom det är graviditetsrelaterat. Att man får problem med den under en graviditet betyder inte att man måste leva med det hela livet. Jag förstår att du har det jobbigt och det var absolut inte meningen att trampa på några tår...
  • Sweet life

I övrigt är huvudvärk en väldigt vanlig åkomma hos gravida kvinnor pga. den ökade blodmängden i kroppen. Så det kan ju vara det din huvudvärk beror på och behöver inte vara medicinen. Kan även vara så i mitt fall, men man vill ju gärna ha en förklaring...

• Beckan91

ToveLantz, jag hade inte behövt gå upp någonting. Hade en relativt hög vikt redan vid inskrivning. så för min del är det bara bra att inte gå upp för mycket. Men jag är ändå förvånad att det inte var mer, för har slarvat alldeles för mycket med maten under jul och nyår. Men nu är det andra bullar som gäller. Ska äta nyttigt nu så att bebis verkligen får i sig det den behöver.

• LillaLivetIMagen
    Beckan91 skrev 2012-01-18 11:59:26 följande:
    ToveLantz, jag hade inte behövt gå upp någonting. Hade en relativt hög vikt redan vid inskrivning. så för min del är det bara bra att inte gå upp för mycket. Men jag är ändå förvånad att det inte var mer, för har slarvat alldeles för mycket med maten under jul och nyår. Men nu är det andra bullar som gäller. Ska äta nyttigt nu så att bebis verkligen får i sig det den behöver.
    Okej, själv väger jag endast 57 kilo så några extrakilo hade suttit bra, men kroppen brukar ju sköta det och jag har ätit som vanligt och lite extra :)
  • Sweet life
    Beckan91 skrev 2012-01-18 11:59:26 följande:
    Jag startade vid inskrivning med ett BMI på 32 och en vikt på 86,6 och fick en förmanande blick och kommentar från barnmorskan att jag ska tänka på vad jag stoppar i mig.. Idag var vikten på 81.1 och nu tycker hon att jag ska äta vad jag vill, bara jag får i mig nått!
  • Dancia

Lillalyckan: tack för listan :). Då vet man att man verkligen kan få tag på det mesta på Ullared :).

Kommer du ihåg vad dreggellapparna kostade? Du menar såna små haklappar va?

• MissFörstånd

Sweet life skrev 2012-01-18 11:55:53 följande:
    I övrigt är huvudvärk en väldigt vanlig åkomma hos gravida kvinnor pga. den ökade blodmängden i kroppen. Så det kan ju vara det din huvudvärk beror på och behöver inte vara medicinen. Kan även vara så i mitt fall, men man vill ju gärna ha en förklaring...
    Tyvärr säger endokrinologen att det nog är pga medicinen i mitt fall men annars så stämmer det med blodmängden som du skriver.
    Sweet life skrev 2012-01-18 11:53:35 följande:
    Jag vill bara ha en förklaring till mitt konstanta illamående, min förlamande trötthet och huvudvärken från helvetet som inte går över med värktabletter. Läkaren min BM konsulterade sa att om det är sköldkörteln kommer det bli bättre med medicin eftersom det är graviditetsrelaterat. Att man får problem med den under en graviditet betyder inte att man måste leva med det hela livet. Jag förstår att du har det jobbigt och det var absolut inte meningen att trampa på några tår...
    Du kan se symtom på www.hypotyeros.se om du skulle ha haft det i "vanliga fall" alltså Ogravid . Det är pga huvudvärken jag fått citodon för Alvedon är som att inte ta någonting. Men jag vågar inte ta citodon iaf...

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-01-18 12:05:35 följande:
    Tyvärr säger endokrinologen att det nog är pga medicinen i mitt fall men annars så stämmer det med blodmängden som du skriver.

Du kan se symtom på www.hypotyeros.se om du skulle ha haft det i "vanliga fall" alltså Ogravid . Det är pga huvudvärken jag fått citodon för Alvedon är som att inte ta någonting. Men jag vågar inte ta citodon iaf...

Uch, jag förstår verkligen att det är jobbigt! Citodon har jag faktiskt provat, även det utan effekt. Just nu känns det som att hjärtat mitt sitter i huvudet, så bultar det.... Och inte blir det lättare för att man har tentor och omtentor hängande över sig....