• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma
    dontworrybehappy skrev 2012-01-18 15:06:56 följande:
    Bra tråd! Föresten någon med foglossning än? 
    Japp, sedan tja...mitten av december och är i vecka 19+4 nu. Är heltidssjukskriven sen början av januari.
  • Uddabus

Jag har varit på emmakliniken för mina ultraljud men inte betalat något alls för bilder o cd skiva... Det är där vi gör ultraljud iaf

• gammelmamma

Jag är också sjukskriven pga foglossning. Har hämtat bälte, kryckor och TENS apparat. Idag sa läkaren att han tyckte jag skulle skaffa rullstol. HMm har inte bestämt mig ännu. Kanske skönt så att man kommer ut lite. Går in i 20 i morgon tror jag

• Elvis Mamma

Dagens RUL gick bra å allting såg bra ut Blev flyttad till 2 Juli men hoppas förstås få va kvar i eran grupp ändå nu när man "lärt känna" alla lite BM ville inte titta på kön men om två veckor ska jag på TUL å då hoppas jag vi får veta Tydligen är det en ny regel här att man måste följa upp med tillväxt ultraljud om sista mensen inte stämmer, dock stämmer bebisens storlek med tidigare VUL men man tackar ju inte nej till att få se sin lilla igen

• AgnesGN

Oj vad ni har skrivit. Hinner inte läsa ikapp... Men måste bara lägga ut min bild från RUL:et som gjordes igår.

Bilden visar inte ett, utan två, små huvuden uppifrån.  Visade sig att jag väntar tvillingar. Uj uj! Första gången vi ska ha barn så slår vi till med två på en gång... Såklart... =P

Lyckan är stor och rädslan den med... =)
  • JennieJ
    AgnesGN skrev 2012-01-18 21:07:59 följande:
    Oj vad ni har skrivit. Hinner inte läsa ikapp... Men måste bara lägga ut min bild från RUL:et som gjordes igår. Bilden visar inte ett, utan två, små huvuden uppifrån.  Visade sig att jag väntar tvillingar. Uj uj! Första gången vi ska ha barn så slår vi till med två på en gång... Såklart... =P Lyckan är stor och rädslan den med... =)

Åh grattis !!! Tänkte faktiskt på de här om dagen att man ser ingen som väntar mer än en ;) måste kännas enormt att ha 2 i magen
  • AgnesGN
    JennieJ skrev 2012-01-18 21:13:36 följande:
    Åh grattis !!! Tänkte faktiskt på de här om dagen att man ser ingen som väntar mer än en ;) måste kännas enormt att ha 2 i magen
    Tack så mkt! Nej jag inte inte sett ngn som ska ha tvillingar än så länge. Men det kommer väl kanske fler... =)

Känns helt underbart, men skrämmande som tusan! Dock kommer jag få se mina knyten var fjärde vecka då man gör flera UL då det är tvillingar. Det ser jag fram emot... =)
  • Pinkflower880

AgnesGN: Vad kul med tvillingar!!! :) Nästan lite avis... Å andra sidan är min dotter bara åtta månader, så det blir tätt nog som det blir ändå... Flört

Dontworry: Välkommen!

Höstmamma: Välkommen!

Här är det också sjukstuga... Har en dotter som håller på att få en tand samtidigt som hon är dunderförkyld. Inte mycket sömn alls de sista två nätterna. Det är ju så svårt när de är så små och inte kan snyta sig, det bara rinner ju hela tiden... Nåväl, hoppas på att hon sover lite bättre inatt. Det behöver vi alla... Drömmer

Sådär ja
  • ja88

AgnesGN: Grattis vad häftigt med tvillingar! Har ni "misstänkt" något, att du fått mage tidigt eller så? Här såg vi ju att det var en på KUB och för egen del är det fullt tillräckligt, tanken på en tvillinggraviditet med en ettåring hemma och sedan TRE barn under 1,5 år...ujuj Cool

Närmar sig RUL för oss med på tisdag!! Har känt några små buffar nu iaf, trevligt med livstecken inifrån... :)

• AgnesGN

Zupermia: Häftigt är rätt ord... =) Misstänkte ingenting. Blev lite av en överraskning. Men en glad sådan... Tror jag.... =P

Härligt med RUL. Hoppas allt går bra!