• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    stjärnfrukt skrev 2012-01-18 11:04:08 följande:
    Grattis alla som varit på rul och fått se en frisk bebis. Känns som att nästan alla som fått veta kön så har det fått veta att det är en kille? Nästan så man kan dra en slutsats att de som inte tagit reda på kön får en tjej så det jämnar ut sig lite, hehe. 

Nu behöver jag hjälp eller någon positiv kommentar som får upp mitt humör lite!!!

Jag studerar på högskola, och har spytt varje dag sedan v.6. Har väldigt svår huvudvärk och värk i lederna (reumatism). Detta har gjort det väldigt, väldigt svårt för mig att studera. Som det ser ut nu så kommer jag inte få csn i vår. Vad kan jag göra? Som det ser ut nu så mår jag lite bättre för varje dag, så jag har svårt att se att jag skulle kunna bli sjukskriven. Jag vill inte hoppa av min utbildning (läser nästan bara på distans) har min dotter på dagis som hon älskar, ca 30h/veckan. Det tar verkligen emot att börja stämpla igen, för egentligen hade jag velat ha de dagar sparade ifall jag står utan jobb för länge efter examen + föräldrarledighet. Ska jag kanske försöka hitta något extra jobb + gå ner i studietid till 50%, tror ni det hade funkat? Jag hade inte tänkt ta lån av csn, utan bara själva bidraget, som är ett par tusen bara. Känns inte kul att behöva ta av våra sparpengar för att ha lite extra över varje månad... Känner mig så otroligt misslyckad!  

När du mår så illa och har så ont så är det ju varken lätt att jobba eller plugga. Du ska göra det som känns bäst och lättast att klara av. Men du vet väl att man bara behöver betala tillbaka 20% av det studielån man fått när man varit sjukskriven? Så om du blir sjukskriven 100% och sjukskrivningen blir godkänd av försäkringskassan så är det bara 20% du behöver betala tillbaka. Jag var sjukskriven i 6 veckor november/december från studierna men fick studiemedel som vanligt.

Hoppas att det löser sig för dig för dig för jag förstår att det är riktigt jobbigt.
  • MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-01-18 12:08:59 följande:
    Uch, jag förstår verkligen att det är jobbigt!
    Citodon har jag faktiskt provat, även det utan effekt. Just nu känns det som att hjärtat mitt sitter i huvudet, så bultar det.... Och inte blir det lättare för att man har tentor och omtentor hängande över sig....
    Känner igen den huvudvärken, det är där när jag vaknar och förstör hela dagen. Mitt jobb kräver också 110% uppmärksamhet så jag kan verkligen inte ha ont i huvudet, men nu är det så. Ska jobba torsdag,fredag och söndag så då måste den hålla sig borta!
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • RocketQueen

All shopping gick på runt 3000, räknade lite för skojs skull vad det hade kostat om vi hade handlat på ex babyland istället och då hade det blivit det dubbla.

Och dregglisarna kostade 15:- styck Fanns fler sorter till andra priser men jag tyckte dom här var finast, svarta med stjärnor på

• Sweet life

Nu är jag så lycklig att jag gråter och huvudvärken försvann för en stund från medvetandet.. Låg med datorn i knät och kanten mot magen och helt plötsligt tjonga det till så att magen trycktes mot datorn ännu mer. Två gånger på samma ställe! Det måste ju vara bebis!

Första rörelserna..

• MissFörstånd
    RocketQueen skrev 2012-01-18 12:24:41 följande:
    All shopping gick på runt 3000, räknade lite för skojs skull vad det hade kostat om vi hade handlat på ex babyland istället och då hade det blivit det dubbla.

Och dregglisarna kostade 15:- styck Fanns fler sorter till andra priser men jag tyckte dom här var finast, svarta med stjärnor på
    Perfekt! Tyvärr har vi lite drygt 55 mil dit kanske så jag vet inte om det är värt tiden för oss , men annars är det ju perfekt!
  • MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-01-18 12:38:16 följande:
    Nu är jag så lycklig att jag gråter och huvudvärken försvann för en stund från medvetandet.. Låg med datorn i knät och kanten mot magen och helt plötsligt tjonga det till så att magen trycktes mot datorn ännu mer. Två gånger på samma ställe! Det måste ju vara bebis!

Första rörelserna..

Kuuuuuuuuuul
  • AAEV

Jag vill också göra UL. 6:e februari är det dags för oss!

Skruttens mamma: Tycker båda namnen är lika fina, däremot heter ju min man Victor så för oss hade inte det funkat ;) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • LillaGrynet

Ingen som vet något om Köns-UL i Gbg?! Vill så gärna veta vem som gömmer sig i magen Men bebis var inte alls villig att vis sig.. Eller så kanske BM inte var tillräckligt duktig på att se:-P

• PIO

Idaelin- ja när de kollade i måndags va tappen 30mm så de e bara att hoppas. Men va säger dom till dej då?? Ska de sätta cerclage på dej?? Ååå hoppas inte våra bebisar vill ut förtidigt!

• RocketQueen

Miss Förstånd: 50 mil har vi Nu har jag ju min familj bara sex mil därifrån så vi passade ju på när vi ändå var nere för begravningen. Men förra sommaren åkte vi ner bara för att shoppa och åkte direkt hem efteråt, men det var rätt tufft måste jag erkänna