• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaLivetIMagen
    LillaGrynet skrev 2012-01-18 13:27:45 följande:
    Ingen som vet något om Köns-UL i Gbg?! Vill så gärna veta vem som gömmer sig i magen Men bebis var inte alls villig att vis sig.. Eller så kanske BM inte var tillräckligt duktig på att se:-P
    Mamma-Mia i Göteborg tar privata ultraljud med könsbestämning :) länken: http://www.mamamia.se/
  • IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-01-18 13:39:40 följande:
    Idaelin- ja när de kollade i måndags va tappen 30mm så de e bara att hoppas. Men va säger dom till dej då?? Ska de sätta cerclage på dej?? Ååå hoppas inte våra bebisar vill ut förtidigt!
    Det verkar som att jag bara hade otur förra grav. och att det var en infektion som gjorde att jag öppnade mig och födde förtidigt. För nu e jag i v 19 och har inte haft några problem alls. Jag har tvärtom en väldigt lång tapp sa han som gjorde den första kontrollen. Men jag går ändå på täta besök. Nästa blir om 2 veckor då ska min BM kolla tappen kliniskt och 2 v efter det e det dags för UL  igen. Så dom har riktigt bra koll.
    Jag äter bricanyl tabletter även om jag inte känner några samandragningar och jag är sjukskriven 100%. Men inget cerklage här än. tappen e just nu 38 mm.
    Känns som att detta kommer gå vägen än så länge.
    Inga konstiga flytningar eller blödningar och inga sammandragningar. Glad 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Dancia
    RocketQueen skrev 2012-01-18 12:24:41 följande:
    All shopping gick på runt 3000, räknade lite för skojs skull vad det hade kostat om vi hade handlat på ex babyland istället och då hade det blivit det dubbla.

Och dregglisarna kostade 15:- styck Fanns fler sorter till andra priser men jag tyckte dom här var finast, svarta med stjärnor på
    Å vad bra! När jag skulle köpa såna dreggellappar till dottern så fick jag betala 49 kr styck, en himla skillnad :). Svarta med stjärnor är ju jättefint :).
  • Dancia
    Sweet life skrev 2012-01-18 12:38:16 följande:
    Nu är jag så lycklig att jag gråter och huvudvärken försvann för en stund från medvetandet.. Låg med datorn i knät och kanten mot magen och helt plötsligt tjonga det till så att magen trycktes mot datorn ännu mer. Två gånger på samma ställe! Det måste ju vara bebis!

Första rörelserna..
    Vad mysigt! Klart det är bebis :). Jag brukar också ha datorn mot magen på kvällarna ibland och då sparkar bebisen så datorn hoppar till :)
  • Aikotakara

Min bebis har inte velat röra sig på hela dagen verkar det som.. jag måste lägga mig ner i soffan så kanske jag känner av någonting. Blir ju orolig då jag har känt bebis konstant i nästan en vecka.. och nu pang bom. Ingenting :(

• AAEV
    Aikotakara skrev 2012-01-18 14:45:57 följande:
    Min bebis har inte velat röra sig på hela dagen verkar det som.. jag måste lägga mig ner i soffan så kanske jag känner av någonting. Blir ju orolig då jag har känt bebis konstant i nästan en vecka.. och nu pang bom. Ingenting :(
    Tror inte det är förrän i v26 nånting som man bör känna bebisen varje dag. Jag känner inte min varje dag, kanske ett par gånger i veckan. Är säkert ingen fara :)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Uddabus

Jag känner min bebis varje dag... Annars så knuffar jag lite på den bara... Brukar känna var den ligger o om den rör sig osv

• Dancia
    Aikotakara skrev 2012-01-18 14:45:57 följande:

Ibland lägger sig min bebis med ryggen utåt och benen in mot ryggraden, då känner man inte mycket, lägg dig på lite olika sätt, drick iskallt vatten och smörj magen med någon lotion så kanske du känner nåt .
  • Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-01-18 13:27:45 följande:
    Ingen som vet något om Köns-UL i Gbg?! Vill så gärna veta vem som gömmer sig i magen Men bebis var inte alls villig att vis sig.. Eller så kanske BM inte var tillräckligt duktig på att se:-P
    www.emmaultraljudsklinik.se/index.php&view=article&id=49&Itemid=60

Här kostar ett ultraljud 850 kr om man gör det mellan v.18-24 och väljer anatomiultraljud, det är detsamma som RUL men de kan garantera könsbestämning och man får med sig en CD med bilder :).

Vill man istället ha ett tillväxtUL efter v.24 får man veta hur barnet växer m.m. och garanti på att få veta könet, kostar också 850. Vill man ha ett tillval då ultraljudet även görs i 3D/4D och spelas in på DVD skicka som man vill ha med sig hem så kostar det 1200 kr.
  • dontworrybehappy

Jag hoppar in här jag me :) 

18/6 är bebben beräknad och vi har vart på två ul. Ett i v.9 och ett i v.13+5 då vi är på långresa i sydafrika och kommer hem första mars. :)
    Bra tråd! Föresten någon med foglossning än?