• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Jag måste nog säga att jag trivs med att vara gravid från ungefär den här veckan (19-20) för då mår man inte illa längre och man ser inte längre ut som en tjock klump utan magen har liksom poppat ut. Men när bebis sen e ute är det så j-vla skönt för dom sista veckorna e ju lite jobbiga tycker jag. Och det e så skönt att kunna göra vad man vill med sin kropp och det bara drabbar en själv. Ja självklart om man ammar så kan man ju inte göra riktigt som man vill...

På tal om amning så ammade jag första dottern till hon var ca 8 mån andra i ca 4 tredje pumpade jag i ca 1 mån men det funkade inte så bra och eftersom hon sondmatades så fick jag sluta. Den här gången siktar jag på 5-6 mån till det dom börjar äta riktig mat. Tycker det är  supermysigt att amma och kroppen blir tipp topp av det Tyst.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • RocketQueen

Jag trivs jättebra som gravid. Iaf sen efter v.15 när illamåendet började släppa. Visst, nu börjar foglossningen blir riktigt jobbig och jag får nog snart ta mig en riktig funderare på hur länge jag ska jobba heltid. Men i övrigt mår jag bra, ser fram emot sommaren, jag gillar min nya kropp och känner mig i allmänhet snygg och fräsch. Underbart Vi får väl se vad jag säger sen när verkligheten kommer ikapp och jag inser att jag faktiskt ska bli mamma (!) och dessutom inte är så nöjd med kroppen längre ;-p

• MarieG81

Jag älskar att vara gravid! Häftigt att magen bara blir större och större och att man faktiskt börjar inse att det är något i magen. Känner mej mer tillfreds med min kropp nu än i vanliga fall och har ofta tighta tröjor för att framhäva magen, det hade jag inte förrut =) Illamåendet och tröttheten är något som tillhör så det är lätt att komma över =)

• OHs mamma

Är det nån mer än jag som funderar på att göra ett planerat kejsarsnitt?

• Uddabus

Nä tanken har slagit mig med kejsarsnitt men vågar nog inte det iaf... Är lite rädd för att föda...

• OHs mamma
    Uddabus skrev 2012-01-20 10:03:45 följande:
    Nä tanken har slagit mig med kejsarsnitt men vågar nog inte det iaf... Är lite rädd för att föda...
    Ah okej, vad är det du är rädd för?

Jag är rädd för att spricka så ofantligt mycket som jag gjorde sist och konsekvenserna av det. Så för mig känns det nog som den enda utvägen att ta ett snitt om man ser till konsekvenserna efteråt för min del.
  • Uddabus

Jag är Rädd för smärtan, spricka, att det ska bli utdragen förlossning igen osv

• Uddabus

Nu har jag inte spruckit mycket vid mina två andra förlossningar fast dem bägge legat på 4 kg

• OHs mamma
    Uddabus skrev 2012-01-20 10:12:21 följande:
    Jag är Rädd för smärtan, spricka, att det ska bli utdragen förlossning igen osv
    Okej...men vore ett snitt bäst då? Förstod jag fel?!
  • Dancia
    OHs mamma skrev 2012-01-20 09:45:20 följande:
    Är det nån mer än jag som funderar på att göra ett planerat kejsarsnitt?

Absolut inte om jag inte skulle bli tvungen :). Är inte glad för operationer och vill gärna undvika det i den mån det går :). Har ju redan fött 2 barn vaginalt som jag inte ångrat att jag gjort trots att vissa saker var väldigt jobbiga. Men förlossningarna är verkligen det mest fantastiska jag varit med om och vill verkligen att det ska gå vagibalt denna gången också. Ska också ställa lite andra krav på BM på förlossningen och tillämpa dyktekniken som nog kommer göra denna förlossningen ännu bättre än de andra :).