Födde sonen v. 35+6 och tror inte att kroppen var redo då. Det tog lång tid och inget hände trots fruktansvärd smärta. Tillslut fick jag en epidural och då kunder jag slappna av och jag öppnade mig. Eftersom jag var medtagen och sonen började syremättnad började gå ner sattes sugklocka. Jag klipptes i förebyggande syfte och slapp att spricka. Med dottern som kom på bf klarade jag mig med lustgas. Sprack lite, 4 stygn, men hade inga problem direkt av det efteråt.
Amningen har jag haft otrolig tur med, har funkat i princip smärtfritt med båda. Med sonen började jag att pumpa ganska så direkt eftersom han behövde tillmatning och var trött. Kom ihåg ordentligt på 4-5:e dygnet. Ammade fullt i 6 månader med båda och sedan tills de var dryga året. Hoppas på att det ska gå smidigt nu också.
emma78 skrev 2012-01-20 17:01:46 följande:
God eftermiddag alla fina mammor!
Idag har vi varit på RUL.....ÅÅÅÅÅÅÅÅ vad lycklig man är nu!!!
Den var så fin min "lilla böna" <3 helt perfekt! All min oro är borta nu.... fick veta att livmodern ligger i framvägg och att det är därför jag inte känner några tydliga sparkar! eller är det bakvägg??Blev helt förvirrad nu.....
Moderkakan ligger i framvägg då, det gör den på mig också den här gången.