Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Min dotter hade havandeskapsförgiftning och började med lite förhöjtblodtryck sen gick det snabbt så var observant!

• gammelmamma
    LillaGrynet skrev 2012-04-11 19:02:59 följande:
    Fyrklöver 81: Jobbar som personlig assistent.. Så borde inte vara några problem rent jobb mässigt.

Dock ringde jag dit idag o mitt ärende hade inte behandlats av nån anledning utan kommit åt sidan.. Men hon jag prata med skulle skicka vidare till en handläggare å lovade mig besked inom 2! Arbetsdagar..

Nån timma efter jag pratat med kundtjänst på FK så ringde min handläggare som jag har pga sjukskrivningen och hon hade också ringt till dem som har hand om grav.penningen o kollat vad som händer i mitt ärende.. Så nu borde dem ju få fart på det.. Det roliga är ju att ingen av oss visste att den andra ringt:) Men min kontakt/handläggare trodde mitt ärende hade hamnat i special fall pga att jag är sjukskriven nu och det är osäkert om jag borde ha grav.penning eller sjukskrivning! Gaah hur ska jag veta det då?! Hade ju hoppats på att grav.penningen bara skulle gå in automatiskt... Men egentligen kanske det är sjukskriven jag ska va för jag har ju inte blivit bättre trots att jag sa det till handläggaren.. För då slipper jag gå till läkaren igen osv. Är ju 3 v väntetid dit.. Krångel krångel!! Trodde det va "samma" sak ss o gp. Vet ni om det skiljer sig nåt rent pengamässigt på sjukskrivning o grav.penning?