Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Någon mer än jag som känner sig låg, jag bara gråter och tycker allt är skitjobbigt. Orkar ingenting

• gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-04-12 12:48:23 följande:
    Tycker att dom "äldre" modellerna av babysitters är bäst.. Som dom såg utnär man själv var liten..

Vad skönt att höra att det är fler än jag, då är det inte bara för att jag är gammal;)
  • gammelmamma
    conda skrev 2012-04-12 13:34:13 följande:
    Här är en till. Tror det är en kombination av hormoner, att jag inte kan röra mig fritt längre och stress. Blää, går min sista termin innan examen och känner inte att jag kan ändra på min situation heller. Låst läge, måste stå ut till juni...

Tråkigt att du också mår dåligt men skönt att det finns fler, det kanske är något nu. Jag är ju helt orörlig och kan inget göra och jag känner inte att mannen hinner med riktigt
  • gammelmamma
    emersson75 skrev 2012-04-12 14:01:09 följande:
    Här är en till, man är så himla klumpig och allt känns ju så tungt så man blir galen, har nog ingen mage att tala om direkt, är typ jämntjock, men det är ju så tuuungt ändå.

Välkommen hit, jag är 42 i sommar och väntar mitt 5:e barn. Har en som är 22, en som är 20, en som är 17 och en som blir 3 i sommar. Så jag vet lite hur du känner dig. Hade 14 år mellan trean och fyran... Vad säger sonen?
  • gammelmamma
    emersson75 skrev 2012-04-12 14:17:13 följande:
    Först  var han ytterst tveksam, kändes riktigt jobbigt, så jag hade taktiken att inte prata om det utan han har fått smälta det, nu kommer han fram och tycker om att känna på min mage och vill handla kläder åt syster, jag är så glad och tacksam över det verkligen. Jag kände verkligen att jag svek honom förut...
    Vad mysigt med så många barn, men tänk vad man glömmer fort , vad säger dina barn om det hela, bor alla hemma eller har någon flyttat? Själv bor jag i sthlm och här flyttar de ju inte hemifrån förrän de är typ 25 ;)
    Förra gången tyckte 14 åringen att det var jättejobbigt, hon berättade inte ens för sina närmaste kompisar, Han som var 17 då tyckte det var kul och hon som var 19 tyckte också det var kul. Denna gången är det den äldsta som har tyckt att det har varit lite jobbigt. Hon var nämligen själv gravid och tyckte att det liksom var deras tur. Det låter konstigt och egoistiskt så här när man pratar om det men jag förstår henne. Sen har alla varit lite oroliga för min del, jag har nämligen kronisk värk och min kropp mår inte så bra av att vara gravid. Den äldsta har flyttat hemifrån och 10 februari blev vi mormor och morfar, helt fantastiskt och nu är alla tveksamheter som bortblåsta. Alla gläds och förstår oss. Vi ville gärna skaffa ett lite jämnårigt syskon till 3 åringen. Det är ju inte så länge kvar tills alla de stora är utflugna. 
  • gammelmamma
    Smile4it skrev 2012-04-12 20:18:30 följande:
    Har nu följt tråden sedan den startade, utan att vara med i diskutionerna (har varit en åskådare :P). Men nu när jag går hemma hela dagarna, vill jag allt vara med i denna trevliga grupp, hoppas det går bra :)  Roligt att läsa att det finns fler som har hästar också :)

Välkommen:)
    emersson75 skrev 2012-04-12 19:59:32 följande:
    Vad mysigt att blir mormor :D Grattis:) Det är verkligen jobbigt när ens barn inte kan glädjas med en, det mysiga med att vara gravid försvinner verkligen då. Fast visst är det mysigt att få barn när man är lite äldre oxå, iaf jag känner att jag är lite mognare än när jag var 21 :)
    Ja det är mysigt men jag tycker det finns för och nackdelar med båda. Jag skulle inte vilja vara utan att ha fått barn tidigt också. Jag skulle fylla 20 när vi fick första:) Att bli mormor är helt fantastiskt, det är sån kärlek som man inte kan beskriva
  • gammelmamma
    Bumman79 skrev 2012-04-12 21:28:38 följande:
    Vad är det för orakel? :)

Idag var jag på föräldrautbildning det var ju intressant..mycket snack om förlossningen...vi fick även se på en förlossningsfilm å efter den var hela gruppen rätt tysta å lite chockade :P

Har också varit det i dag:)
  • gammelmamma

Jag har provat allt under mina graiditeter. Innan jag fick mitt första barn vara jag mycket aktiv som orienterare sen har det varierat genom åren men som sagt jag klarar inget och det blir verkligen värre för varje barn. I dag fick jag ringa mannen så han fick komma hem och köra tjejen till dagis. Absolut inte något där du"särar" på benen, men simplatta kan nog funka. Själv sitter jag numer i rullstol periodvis och just nu vill jag bara ha slutet på maj. Är så nere och deppig av det här. Tur att jag har underbar manoch underbara barn runt mig. Lycka till, hoppas du hittar något du kan göra Conda, man har ju igen det efteråt. Jag är en slapp fetknopp nu efter mina två senaste graviditeter.
    Oj vilket gnällinlägg det blev. 

• gammelmamma
    Tullamulla skrev 2012-04-13 10:26:21 följande:
    Hej alla tjejer!! Hoppas att det inte är försent att hänga med i tråden, har läst ett tag men inte skrivit något själv. Kul att det är så blandat med åldrar och livssituationer i tråden. Själv är jag 38år och väntar mitt tredje barn. Är omgift sen tre år med världens mest underbare man och både han och jag har två barn sen tidigare. Jag har en son född 98 och en dotter född 01 och han har en son född 98 och en en dotter född 00. Så det blir verkligen en liten sladdis och ett kärleks barn som dyker upp i Juni. Hela familjen väntar och längtar massor nu. Är beräknad till 23 juni men är väldigt nyfiken på om detta barn följer syskonens födslar. Sonen är född 37+6 o dottern v 36+4, helt perfekt tycker jag ingen kan ju svara på detta när man frågar. Någon som har erfarenhet av detta? Igår var vi i Varberg på visning av deras förlossning o BB. Det lutar nog åt att vi åker dit trots att det inte är närmast. Ha en go dag alla!

Välkommen hit, visst är det underbart med sladdis. Jag väntar en förlängningssladd;) Mina är 22, 20, 17 och 3 och nu ytterligare en. Är 42 och har alla barn men samma underbara man;)
  • gammelmamma
    Emma Stark skrev 2012-04-13 11:03:44 följande:
    Jag känner igen känslan :) Fast det har gått över för mig nu och nu känns allt toppen igen :) Det är väl nån hormongrej antar jag :P

Ja det är det säkert, jag har inte kännt det så här tydligt med någon av de andra.
Svar på tråden Juni-barn