• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Köpte det setet också "Born 2012" i rosa.. Tyckte det var så fint Vet ju inte vad vi får så ren chansning på tjej Men 27 feb vet jag helt säkert ska bli så kul i göra könsUL å skulle det va en pojk så får jag hoppas att nån annan får en tjej i år som kan få det

• Aikotakara

Här är en till som nu äntligen har fått vara på RUL!

Vi ville inte veta könet, men dom sa att dom ändå inte tog reda på det :P Bebisen såg ut precis som den skulle vilket var så skönt att höra. Blev framflyttad och är beräknad den 22 juni, på midsommar. Så alltså har jag gått 18 fulla veckor imorgon lördag och inte 19 fulla på måndag som jag trodde :P Ny magbild imorgon alltså.

Bebisen var 17cm lång sammanlagt och jag hade moderkakan i framvägg. Tycker ändå att jag har känt bra med buffar :)

Nya bilder på bebis kommer snart i bildtråden!

• jajjemen
    RocketQueen skrev 2012-01-20 17:11:11 följande:
    Huuu kan säga som så att när jag hör era historier om komplikationer efteråt så blir jag mindre och mindre sugen på vaginal förlossning...
    Förstår att d kan låta illa när man pratar om hur man spricker, blöder, osv...men EN sak kan ja säga, å d e att trots att ja hade en vidrig förlossning, så e ja oxå medveten om att mkt av d som inträffa va ren otur, å risken att d händer dej e inte stor! Du ska absolut se fram emot din förlossning, d kommer garanterat va d bästa du varit me om! Inte bara för att ditt älskade barn föds, utan hela processen e spännande å fantastisk! Den nyfikna väntan innan allt sätter igång, resan till sjukhuset, värkarbetet, krystandet! Skulle inte byta bort d för alla pengar i världen, trots att d gick som d gick för mej! ;)
  • queen

Jag sprack också lite grann så de sydde, men inget som jag kände eller tänkte på när jag krystade ut barnet.

• AgnesGN

Shit vad det bränner i bröstvårtorna nu.... Ont ont ont gör det.... Vad är det som händer med mig? =)

• Zvartaliljan
    LillSnurr82 skrev 2012-01-20 17:42:23 följande:
    Åh jag längtar till förlossningen, bästa upplevelsen någonsin och älskar den smärtan, tycker den på ett sätt är skön. Kanske är knäpp?

Jag har verkligen haft mardrömsförlossningar men ändå är känslan efteråt det absolut bästa som finns! När bebisen är född o man klarat av det ofantliga jobbet o man liksom kommer i ett lyckorus o adrenalinkick. Jag skulle sakna dn känslan vid ett kejsarsnitt...
  • gizmolarson

Jag längtar oxå till förlossningen, super häftig känsla och hoppas att alla som kan få föda vaginalt, jag har iof haft drömförlossningar med båda men ändå..

• OHs mamma
    RocketQueen skrev 2012-01-20 17:11:11 följande:
    Huuu kan säga som så att när jag hör era historier om komplikationer efteråt så blir jag mindre och mindre sugen på vaginal förlossning...
    Det är ju långt ifrån alla som får några komplikationer, de flesta får kanske sy ett par stygn och så är det klart. Förlåt om vi skrämt upp dig!
  • zenoble

Ser fram emot förlossninge mycket! det mest fantastiska av allt, även fast jag önskar att jag inte spricker något denna gång då jag fick sy ett antal på både in och utsidan förra gången. blev även klippt vilket var en obehaglig upplevelse.. Men ser ljust på denna förlossning och hoppas den blir lika snabb och förhållandevis smidig som den förra :)

• OHs mamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-20 13:28:28 följande:
    Gud va ledsen jag blir när jag läser. Man vet ju lixom inte hur jobbigt det kan vara för andra när man själv har klarat sig undan med ganska lyckade förlossningar. jag hade nog utan tvekan valt snitt faktiskt om jag var du. I vaket tillstånd. Dom e super på operation och det sitter två sköterskor vid huvudet hela tiden och har full koll på hur du mår. Bedövningen hade släppt helt efter 2 timmar och då fick man morfin hur mycket man ville i typ 2 dygn. Ju mer man rör sig direkt ju bättre så man ska inte spara på morfinet. Hellre mer så man klarar att gå runt och gå på toa. 

Jag kommer att bli igångsatt typ en vecka innan pga snabba förlossningar så jag ska skriva ett förlossningsbrev där jag ska trycka på hur viktigt det är att få hjälp i krystskedet. Smärta hanterar jag med lustgas men e rädd att det ska gå för fort sen när det börjar trycka på.

Första förlossning från första värk 6 timmar (öppnings skede 10 cm på en timme)
    Andra förlossningen från första värk 1 1/5 timme (2 krystvärkar innan hon flög ut)
    Tredje akut snitt 
    Ja, just nu känns snitt som det bästa alternativet för mig. Förhoppningsvis kommer jag klara mig bättre efter det än förra gången....