• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Beckan91

Jag är överviktig, men enligt min BM så såg alla mina värden bra ut. Så jag slipper antagligen glukosbelatningen.

• OHs mamma

Jag är också överviktig men har aldrig behövt göra några tester, förutom det blodprovet det tar och mäter sockret. Trots min övervikt så har jag superbra värden rakt över

IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-22 09:35:48 följande:
    Nu har jag äntligen bestämt mig för en syskonvagn. Det blir ingen iCandy utan en Bugga Donkey istället. Älskar min bugga som jag har nu i singel vagn så jag kör på den. Men satans va dyr den är....14000:- Förvånad, men får ju typ 7000:- för den jag har nu så det är ju halva i alla fall.

Jag har också rikligare flytningar men mina är ganska sega, som äggvita typ...blääää.

Namn e klart här med, Marcel Luca blir det. Luca i andra namn. Tino tycker jag va jätte fint Dancia.
    Sen får man ju bara hoppas att namnet passar till det lilla knytet när man ser honom. Vi har inga reservnamn på lager, men jag gillar Dino, Milo och Jack. Men mannen e inte lika glad för dom Tungan ute .
    Är bara lite avundsjuk

Jag ska ju inte byta vagn nu har jag ju bestämt mig för Drömmer Men vill bara veta dina erfarenheter av Bugaboo, är det en Cameleon du haft?
  • OHs mamma

På tal om vagn, i fredags när jag lämnade sonen på förskolan mötte jag hans kompis föräldrar som var på väg ut. De har precis fått en liten flicka till och de hade exakt den vagnen jag egentligen vill ha med "rätt" färger och allt plus en sån ståbräda med stol som vi ska ha. Bara lite avundsjuk Tyst

• MarieG81

Jag gjorde min glykosbelastning utifrån mitt BMI, har inga andra problem med mitt blodsocker och har ingen diabetes i familjen.

• IdaElinLivia040611
    OHs mamma skrev 2012-01-22 12:22:31 följande:
    Jag är också överviktig men har aldrig behövt göra några tester, förutom det blodprovet det tar och mäter sockret. Trots min övervikt så har jag superbra värden rakt över

Är bara lite avundsjuk

Jag ska ju inte byta vagn nu har jag ju bestämt mig för Drömmer Men vill bara veta dina erfarenheter av Bugaboo, är det en Cameleon du haft?
    Ja jag har en Cameleon och är jätte nöjd med den. Bytte precis till sittdelen och den e lika bra den. Älskar vagnen och kommer aldrig ha någon annan. Perfekt för mig som bor i stan och åker buss då och då. Jag vet ju att syskonvagnar e klumpiga men Donkyn som jag nu bestämt mig för är ändå helt ok. 74cm bred. Och det är ett stort + för mig att den går att göra till singelvagn.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    Havsjungfrun skrev 2012-01-22 10:48:01 följande:
    Graviditetsdiabetes har varken med vikt eller kost att göra.
    Aha, det var bara något jag antog. Jag har bara tagit alla vanliga tester som alla tar och där visade mitt på bra nivå på socker eller hon sa inget om det i alla fall. Så inget problem där. Tror att jag e bättre på att dricka vatten nu när jag e gravid. Slarvar som satan annars. Minst 2 liter blir det, men det behöver man ju med den ökade blodmängden.
    5 liter däremot låter ju helt galet. Hur får man i sig det???? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Uddabus

Det nya rönet var inte att dricka 2l om dagen utan dricka vatten när man är törstig..

Jag har alltid följ min kropp istället... Som att inland får jag sug på grädde eller lax o då har jag slarvat med fettsyrorna...

Törsten som kommer nu under graviditeten från o till är för att kroppen behöver extra vätska för att byta ut fostervatten osv

Min teori iaf...

• MarieG81

Min BM sa att man hade högre risk för grav.diabetes om man var överviktig. Så vi utgick ifrån BMI. Så det verkar ju som att det är lite olika i de olika kommunerna.

• Elvis Mamma

Massor av läsning när man inte varit in på några dagar

Har bytt lösenord och nu kan jag inte logga in alls ifrån appen, någon mer som har problem?

Ser att ni diskuterar att dricka vatten, jag är mycket mera törstig nu sedan jag blev gravid å dricker säkert dubbelt så mycket men mitt socker ligger bra, precis som vikt å kost. BM sa att det är helt normalt att man blir mera törstig då kroppen behöver extra vätska Och hon sa också att glukosbelatsning görs bara vid förhöjt socker under flera tillfällen

Pojke född 060409. BF tvåan Juni 2012