• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Drifa

Var på RUL i torsdags och fick veta att allt såg bra ut. En liten flicka ska vi få. :) 
    Nu längtar jag tills man börjar känna sparkar. Inte kännt något ännu, går in i v19 på tisdag.

Någon som vet vad det där 15,2 cm betyder? Som står uppe i mitten på bilderna. Är det bebisens längd eller nåt annat? 

• MissFörstånd
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-22 10:04:45 följande:
    Ja jag dricker ju inte överdrivet mycket vatten, typ 2 lite om dagen blir det väl. Nä inte kolat grav.diabetes. trodde man bara fick det om man var överviktig, eller åt dålig kost vilket jag inte är/gör, eller har jag fel????

Näe du kan få det om du har diabetes inom familjen.
     Kan inte heller förstå hur man får i sig 5 liter vatten, men så är det. Jag är också mer törstig under graviditeten och det är nog ingen fara så länge man inte dricker så stora mängder.
    JennieJ skrev 2012-01-22 19:23:20 följande:
    Måste fråga hur en glukosbelastning till? Aldrig ens hört talas om de?
    Man kommer fastande till bm och jag tror att man även före kollar blodsocker och sen får man dricka en sockerlösning och bara sitta där i 2 timmar och typ läsa tidningar. Efter två timmar kollas blodsockret igen. Drycken smakar så illa och du får varken äta eller dricka innan dessa två timmar och provtagningarna är över. Uäck!

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Dancia

Här gör alla gravida glukosbelastning på rutin runt v.28. Jag gjorde det med mina första barn och det var vidrigt. Tänker inte gå igenom det igen om jag absolut inte måste och ganska nyligen fick jag veta att det är frivilligt så jag ska INTE göra det denna gången.

• jajjemen

Vi har inte diabetes i familjen, ja har inte en dålig kost, å ja e absolut inte överviktig. Ja ska ändå göra en glukosbelastning på grund av att min dotter var väldigt stor när hon föddes. Känns lite onödigt eftersom mina sockervärden va perfekta under hela graviditetetn då, men dom vill va ABSOLUT säkra på att hennes vikt inte berodde på graviditetsdiabetes...

• MissFörstånd
    jajjemen skrev 2012-01-22 20:15:07 följande:
    Vi har inte diabetes i familjen, ja har inte en dålig kost, å ja e absolut inte överviktig. Ja ska ändå göra en glukosbelastning på grund av att min dotter var väldigt stor när hon föddes. Känns lite onödigt eftersom mina sockervärden va perfekta under hela graviditetetn då, men dom vill va ABSOLUT säkra på att hennes vikt inte berodde på graviditetsdiabetes...
    Min dotter var också stor när hon föddes och spec mvc föreslog en glukosbelastning men jag kan inte göra en sån då jag är GBP opererad.
  • JennieJ
    MissFörstånd skrev 2012-01-22 19:59:31 följande:
    Näe du kan få det om du har diabetes inom familjen.  Kan inte heller förstå hur man får i sig 5 liter vatten, men så är det. Jag är också mer törstig under graviditeten och det är nog ingen fara så länge man inte dricker så stora mängder.
    X skrev 2012-01-22 19:23:20 följande: (signaturer i citat är dolda tills vidare)
    Måste fråga hur en glukosbelastning till? Aldrig ens hört talas om de?
    Man kommer fastande till bm och jag tror att man även före kollar blodsocker och sen får man dricka en sockerlösning och bara sitta där i 2 timmar och typ läsa tidningar. Efter två timmar kollas blodsockret igen. Drycken smakar så illa och du får varken äta eller dricka innan dessa två timmar och provtagningarna är över. Uäck!      

Fy låter inget trevligt :( inte hört bm säga nått om detta så hoppas man slipper
  • MissFörstånd
    JennieJ skrev 2012-01-22 21:11:53 följande:

Fy låter inget trevligt :( inte hört bm säga nått om detta så hoppas man slipper
    Hoppas jag också för din skull