• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda

Fy vad surt. Låter ju konstigt om det är grannarna för de kommer ju ändå aldrig kunna använda den utan risk för att upptäckas. Kolla om du hittar den på blocket... USCH för tjuvar!

• Tre Flickor

LillaGrynet!

Vad frustrerande att bli bestulen på en lånad barnvagn. Jag upptäckte att vår gamla vagn, pulka, gåbord samt lite andra leksaker försvunnit från vårat förråd förra månaden. Saker som jag tänkt att ha till kommande bebisen men nu får köpa nytt. Väldigt trist att man inte får behålla det som är ens eget eller det man lånat för eget bruk längre!  

• UnderbaraPojke

Pi katten vilken dag .....
    Hade möte på jobbet i morse där det informerades om att företaget jag jobbar på har gått i konkurs =( Positiva är jag får gå hem nu i veckan med full betalning i 3 månader och sen har jag ansökt om graviditetspenning sista veckorna .... MEN jag har inget jobb när jag återvänder efter mammaledigheten *suck*

Plus att jag har sovit som en kratta i natt, somnat och vaknat heeeela natten. Så nu har jag ont i huvudet, mår illa och är skittrött .... och så får man detta ovanpå allt !!! 

Konkursförvaltaren ska hålla möte med oss i eftermiddag HALV FYRA !!!!!!!! Jag som jobbat sedan 7 är INTE så glad för detta då det inte kommer vara över på en halvtimme =/

SUCK SUCK SUCK !!!!!!

• Dancia
    PIO skrev 2012-01-23 06:49:12 följande:
    God morgon på er. Inatt har ja sovit som en prinsessa!! Köpte ny säng igår o den är underbar :)

Ja fick höra att de där tio dagarna som pappan får va hemma direkt efter förlossnigen har ökat. Är de någon som vet nått om de. Skulle ju va underbart om pappan fick va hemma lite längre de första dagarna tillsammans med mej o bebisen :)

Ja enligt vad jag har hört så får mamman och pappan ta ut föräldraledighet för samma barn det första året :). Dock har jag inte hört att pappan får några extra dagar förutom de 10 dagarna. Utöver det får man ta av ordinarie dagarna.
  • gammelmamma

Någon som har ideer om några bra och billiga maträtter. Det ska gå att laga till 6 vuxna och en 2,5 åring. Det står still, ideerna är slut och jag tycker maten har blivit så dyr!! 

• OHs mamma

Nyligen hemkommen från KK. Vaknade inatt med värsta sammandragningarna, nästan värre än förlossningsvärkar! Det gick dock över med Alvedon och en lång varm dusch, men när jag vaknade igen var hela magen öm och gjorde ont och fick fler mindre sammandragningar under frukosten. Men som tur var såg allt bra ut och Harry mådde bra och inget var påverkat, så då är det bara att stå ut!

• OHs mamma

På tal om en annan sak...är nog ändå inte helt tillfreds med beslutet att inte köpa en Bugaboo..Tyst Ska nog fortsätta hålla utkik, titta kan man ju alltid Flört

• zenoble

Jätte bra att man får ta ut en månad samtidigt tycker jag! Jag kommer vara hemma hela tiden men pappan har ju ändå 60 dagar reserverade så då kan man i allafall ta lite samtidigt. Resten får han ta när jag tar ut min semester..

Ligger i soffan och pustar ut efter första dagen på inskolning, gick fint men han somnade som en stock nu hemma!

Har lite sd också som jag försöker vila bort, jobbigt..

• zenoble
    gammelmamma skrev 2012-01-23 11:40:26 följande:
    Någon som har ideer om några bra och billiga maträtter. Det ska gå att laga till 6 vuxna och en 2,5 åring. Det står still, ideerna är slut och jag tycker maten har blivit så dyr!! 

Korv stroganoff, köttfärssås, lasagne. Storkok är billigt och bra :) allt med potatis är billigt som olika gratänger. Använd vitkål och annat som är säsong! :)