• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Är också så himla törstig.

På tal om sammandragningar så har jag typ inga under dagen, men på kvällen när jag ligger i soffan kan jag få flera på raken. Konstigt att dom kommer när jag tar det lugnt. Men det är oftast om jag typ e kissnödig eller om mannen ligger med sin hand och klappar på magen. Då e det som at det retar lixom.

Bebis e super aktiv flera gånger om dagen mycet aktivitet på natten, så att det är svårt att somna om ibland. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • MissFörstånd

IdaElinLivia - hörde nyligen att det är farligt att dricka föör mycket vatten. En bekant dricker 5 LITER per dag nu när hon är gravid och det var inte bra för barnet. Men, har de kollat så du inte har grav. diabetes?

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-01-22 09:59:03 följande:
    IdaElinLivia - hörde nyligen att det är farligt att dricka föör mycket vatten. En bekant dricker 5 LITER per dag nu när hon är gravid och det var inte bra för barnet. Men, har de kollat så du inte har grav. diabetes?
    Ja jag dricker ju inte överdrivet mycket vatten, typ 2 lite om dagen blir det väl. Nä inte kolat grav.diabetes. trodde man bara fick det om man var överviktig, eller åt dålig kost vilket jag inte är/gör, eller har jag fel????
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2012-01-21 20:35:10 följande:
    Är det normalt att ha flytningar som gör att man blir sjöblöt i trosorna?
    Samma här. Inte så trevligt. Hade dessutom nyss en svampinfektion och är orolig för att trosskydden ska göra att jag får det igen.
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-22 10:04:45 följande:
    Ja jag dricker ju inte överdrivet mycket vatten, typ 2 lite om dagen blir det väl. Nä inte kolat grav.diabetes. trodde man bara fick det om man var överviktig, eller åt dålig kost vilket jag inte är/gör, eller har jag fel????
    Graviditetsdiabetes har varken med vikt eller kost att göra.
  • LillSnurr82

Fast man har större risk för grav diabetes om man är överviktig. Är ju därför de som är överviktiga alltid får göra de testerna.

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-01-22 10:53:52 följande:
    Fast man har större risk för grav diabetes om man är överviktig. Är ju därför de som är överviktiga alltid får göra de testerna.
    Glukosbelastning gör man utifrån hur blodsockret ligger eller vid socker i urinen oavsett vikt. I vissa landsting glukosbelastas alla.
  • gammelmamma

Tog ett varmt bad i går, i natt har jag fått sova ganska ok. Har inte vaknat varje gång jag vänt på mig:)

• Baby1112

Jag är inte överviktig men fick göra glukosbelastning förra grav eftersom jag låg för högt när BM tog blodprov... Det smakar skit och mådde illa hela tiden eftersom nan inte får äta. Hoppas verkligen jag slipper det denna gång!

• Uddabus

Glukosbelastning gör alla här omkring iaf... Men denna gången tänker jag inte göra det...